Zakup towaru w naszym sklepie po tej cenie również na hasło „ALLEGRO”
Do silników benzynowych i Diesla spełniających normę EURO IV
ZASTOSOWANIESpecjalnie zaprojektowany dla najnowszych aut grupy VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat)
wyposażonych w silniki spełniające normę EURO IV, wymagające środków smarnych typu
„low SAPS”: niska zawartość Popiołów Siarczanowych ((smarnych spełniających normy 502.00, 505.00, 505.01, 503.00, 503.01, 506.00, 506.01
UWAGA:
• VW Touareg R5 i V10 Tdi musza nadal stosować Motul Specific 506.01-506.00-503.00
• dla wszystkich aut z silnikiem wymagającym VW 502.00, 505.00 lub 505.01 okresy
miedzy wymianami oleju pozostają te same, czyli co 15 000 km, nawet jeśli zastosowany
jest Motul Specific 504.00-507.00
• w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do zastosowania tego oleju należy odnieść się
do instrukcji obsługi
WŁASNOŚCISTANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 – API SL / CF
APROBATY: VW 504.00/507.00
Silniki spełniające normę EURO IV wyposa one są wrażliwe systemy w układach wydechowych :
• Siarka i Fosfor dostając się do katalizatora mogą go uszkodzić w trakcie procesów w nim zachodzących co w następstwie
prowadzi do nieprawidłowego jego działania
• Popioły Siarczanowe zapychają filtry stosowane w silnikach Diesla a to skutkuje skróceniem żywotności silnika, wzrostem
spalania i spadkiem mocy
Volkswagen opracował standard 504.00,507.00 dla środków smarnych typu „low SAPS”. zgodnych ze stosowanymi obecnie ,
zaawansowanymi układami wydechowymi. Oleje takie pozwalają na wydłużenie okresów pomiędzy wymianami oleju, które to
operacje kontrolowane sa przez komputer pokładowy.
ZALECENIAWymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta i własnym doświadczeniem. Nie mieszać z olejami nie spełniającymi normy VW
504.00,507.00
WŁASCIWOSCIKlasa lepkości SAE J 300 5W30
Gęstość w 20oC ASTM D1298 0,848
Lepkość w 100oC ASTM D 445 11,7mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 72,3mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 157
Punkt zapłonu ASTM D 97 242oC
Punkt zamarzania ASTM D 92 -39oC
TBN ASTM D 2896 7,2 mg KOH/g