NOWE APROBATY !!!
ORYGINAŁ FRANCUSKI !
Jeżeli chcesz wyszukać właściwy olej do Twojego samochodu kliknij TUTAJ
Jeżeli interesują Cie oleje przekładniowe kliknij TUTAJ
Jeżeli interesują Cie płyny chłodnicze kliknij TUTAJ
Jeżeli interesują Cie płyn hamulcowy kliknij TUTAJ
MOTUL 8100 X-CESS 5w-40 5L
Opakowanie 5L
100% SYNTETYK
Do silników benzynowych i Diesla
Zastosowanie
Specjalnie zaprojektowany do współczesnych, mocnych samochodów, z silnikami o dużej pojemności, benzynowych, turbodiesli z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem. Aprobaty wielu producentów pojazdów czynią z niego produkt uniwersalny, polecany szczególnie do samochodów w okresie gwarancji. Odpowiedni do paliwa z ołowiem lub bezołowiowego, paliwa dieslowskiego i LPG.
Własności
STANDARDY: ACEA A3/B3/B4, API SL/CF
APROBATY:
BMW LL-01,
FIAT 9.55535- H2/M2/N2,
Mercedes Benz 229.5,
OPEL/GM Diesel LL B-025
PORSCHE A40
RENAULT RN0710 / RN0700
VW 502.00 / 505.00
Standard OPEL/GM Diesel LL B-025 stawia dwa główne wymagania wobec oleju silnikowego: wysoka lepkość HTHS i bardzo niska lotność w celu drastycznego zmniejszenia zużycia oleju. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI (dłuższy okres przebiegu: czujnik elektroniczny). Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40) Standard MB 229.3 jest bardziej wymagający niż 229.1 jeśli chodzi o odporność na starzenie się oleju (długi okres przebiegu: czujnik elektroniczny), moc czyszczącą i rozpuszczającą (patrz ACEA B4),a także zmniejszenie zużycia oleju: 1,2% lepsze zużycie paliwa niż w przypadku oleju SAE 15W-40.
Zalecenia
Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta i własnym doświadczeniem.MOTUL8100 X-CESS 5W-40 może być mieszany z innymi olejami mineralnymi i syntetycznymi.
Właściwości
Klasa lepkości SAE J 300 5W40
Gęstość w 15oC ISO 12185 0,853
Lepkość w 100oC ASTM D 445 14,6mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 92 mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
Punkt zapłonu ASTM D 97 230oC
Punkt płynięcia ASTM D 92 -33oC
TBN ASTM D 2896 10,3 mg KOH/g
|