Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MOTORY obsługa PORĘBSKI Lwów TURBINY PAROWE silnik

19-01-2015, 22:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 276 zł     
Użytkownik szmucpagina
numer aukcji: 4978462731
Miejscowość Kraków
Licytowało: 3    Wyświetleń: 90   
Koniec: 19-01-2015 21:05:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny...................7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy.................. 11,00 zł

     

     




Wyślij e-maila do mnie - kliknij

 


 PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI - KLIKNIJ

WSTĘP.
Miarą powodzenia i dobrobytu1 danego narodu, jest stosunek, ilości koni mechanicznych pracujących dla tego państwa, do ilości zamieszkujących go obywateli. Człowiek stojący na najniższym   szczeblu   kultury, musi   wszystkie  niezbędne przedmioty, wykonywać jedynie siłą swych mięśni: a nnwet-podróże odbywać musi pieszo, lub z niewielką zresztą szybkością, za  pomocą  zwierząt. W krajach  doskonale zagospodarowanych, środki  komunikacji   doprowadzone   są do naj-wyższego   stopnia rozwoju,  a   wszelka  praca   produktywna, odbywa się za pomocą specjalnych maszyn, o popędzie mechanicznym. Nawet takie czynności iak szycie, zbieranie ku-rzu, mycie butelek i naczyń kuchennych, i tp. funkcje z zakresu codziennego  życia każdego   gospodarstwa   domowego, można  ułatwić i przyspieszyć   użyciem  w. odpowiedni   sposób   silnika  i   niezbędnych   przyrządów.   Silnik  i   maszyna przynoszą ludziom ulgę, zastępując ich w wytężającym a czasami nieznośnym wysiłku. Gdyby cały świat udało się zmechanizować,   to   człowiek    zdołałby    znacznie   zniżyć    ilość godzin dziennej pracy, przy  uzyskaniu tych samych warunków   bytu, i więcej   mógłby  poświęcić   czasu  nad uszlachetnieniem swTego ducha.
Niema dziś prawie   nigdzie  takich warunków, aby siłą ludzką opłaciło się poruszać jakieś choćby najmniejsze urzą-
 
motory ich obsluga 00

motory ich obsluga 01

motory ich obsluga 02

motory ich obsluga 03

motory ich obsluga 04

motory ich obsluga 05

motory ich obsluga 06

motory ich obsluga 07

motory ich obsluga 08

motory ich obsluga 09

motory ich obsluga 10

motory ich obsluga 11

motory ich obsluga 12

motory ich obsluga 13


image upload no registration

 
Oprawa:
twarda
Format:
15x22
cm
Ilość stron:
314
str.
Stan:

db wykreślone, nieaktualne pieczątki z bibliotek, plama-odbarwienie na górnym brzegu stron 257-314, naklejka z numerem na okładce
Tytuł / autor / wydawnictwo

BIBLIOTEKA INSTYTUTU TECHNOLOGICZNEGO IZBY HANDLOWEJ I PRZEMYSŁOWEJ  WE LWOWIE T. XIV-
EUGENIUSZ PORĘBSKI
DYREKTOR   INSTYTUTU  TECHNOLOGICZNEGO
MOTORY
I ICH OBSŁUGA
WYDANIE DRUGIE
LWÓW H. ALTENBF.RG
WARSZAWA GEBETHNER Si. WOLFF
KRAKÓW, LUBLIN, ŁÓDŹ, POZNAŃ GEBETHNER A WOLFF


 Spis treści:

SPIS RZECZY.
WSTĘP
Stn
7
A. Silniki parowe.
I. Kotły.
t. Para wodna........     .
2. Woda........
3. Paleniska     .
4. Systemy kotłów........
a)  kotły cylindryczne, czyli walcowe
b)  kotły płomienne    .
cv kotły ogniorurowe      .     .    .    .     .
d) kotły wodnorurowe         .    .. i. Uzbrojenie (armatura) kotła    , 6. Obsługa kotła .    .    .     .    .    .     .    .    .
II.  Maszyny parowe,
1. Rodzaje maszyn parowych     .......
2. Typowa maszyna parowa , 3. Mechanizmy sterujące (suwaki)   .
4. Podział maszyn parowych ze względu  na sposób wyzyskania energji zawartej w parze    .    ,    .     .     .     .     .     .     .     .     .     ,
5. Różne typy maszyn parowych    .                  .......
6. Maszyny ^parowe dla drobnego przemyślą     .     .     .     ,     . 7. Lokomobile parowe       ,                                          „     .
8. Dozór maszyny parowej     .                                 ......
9. Dzielność maszyn parowych , 10. Warunki decydujące o wyborze maszyny parowej      .
III.  Turbiny parowe.
1. Sposób działania turbin parowych.........
:i.   Turbiny akcyjne   .
10 13 14
19 19 21
28 31
35
41
42
49
56 69 73
80 86 89 97
101 105
OLI
B. Silniki pracujące powietrzem gorącem.
I. Zasada działania   .    .    „    .........    .    .    .     .   119
H. Zamknięte maszyny powietrzne                 .    ,......119
3. Maszyny  pracujące   przj~   bezpośredniem   zetknięciu powietrza
z ogniem       .     ................123
C. Silniki wybuchowe. I. Zasada działania.
1. Charakterystyka   .     .     .     .     .     . -.........     .   127
2. Sposób działania silnika 4-taktowego   ,    .    .    .    .    .     .            128
3. Szczegóły konstrukcyjne silnika wybuchowego 4-ro taktowego    135
-4. Działanie silnika 4-ro taktowego  ~  .    .........   142
II. Silniki benzynowe.
1. Charakteiystyka   ..........                   147
2. Opis gażników.......                                                   150
3. Niedomagania gażników     .                                                                  160
4. Zapalanie elektromagnetyczne                           .    .                              165
5. Świeca.......„......                             176
6. Ustawienie zapalania w silnika 4-ro cylindrowym      .                   177
7. Zapalanie o niskiem napięciu      .                                                        179
8. Akumulator i haterja      .                                 ........    182
9. Niedomagania mągneta             .    .     .    .    .     .......   185
10. Regulacja silników1    .                                                                             188
11. Typy i ceny silników benzynowych    ,                                              190
12. Obsługa silników benzynowych...........   198
13. Koszta utrzymania i popędu silników benzynowych .                   200
14. Warunki decydujące o wyborze silnika o płynnem paliwie     .   202
III. Silniki naftalinowe
l. Charakterystyka   .     .     .     .    ............   203
2. Obsługa silnika naftalinowego..........,   204
3. Koszta popędu i utrzymania silnika naftalinowego      .                  205
IV. Silniki gazowe.
1. (iazy  używane do popędu silnika    .    „........   207
2. Szczegóły konstrukcyjne silnika gazowego               .     .                  209
3. Typy  i ceny silników gazowych            ..........   213
4. Ilość zużywanego gazu  w silnikach gazowych......   214
5. Obsługa silnika gazowego............   216
-fi. Warunki decydujące o wyborze silnika gazowego       .                  222
7. Kovz.ły utrzymania i popędu silnika gazowego......   223
V. Silniki ssąco-gazowe.                     \^
1. Sposób działania........    .    .    .    .    .    .    ,    ,   225
2. Ceny silników ssąco-gazowych wraz z generatorami .    .    .    .   228
3. Obsługa silnika ssąco-gazowego.........             228
4. Koszt utrzymania i popędu silnika ssąco-gazowego    .    Ł    .    .   233
5. Warunki decydujące o wyborze silnika ssąco-gazowego .    .    .   236
VI. Silniki ropne i naftowe.
1. Charakterystyka l................   -237
2. Podział silników ropowych według systemów......   240
3. Materjały używane do popędu silników ropowych .             240 4. Typowe konstrukcje  silników  ropowych 4 taktowych z łhica
żarową....................   242
5. Zasada działania silnika d,wutaktowego.......        248
6. Typy i konstrukcje  różnych  silników   dwutaktowych. z łbioa
żarową    .    .     .     .    „     .     .     .     .    .........   250
7. Inne systemy silników ropowych..........   2fi0
VII. Silniki spalinowe.
1. Zasada działania silnika Diesla...........   263
2. Wykresy silników wybuchowych i spalinowych    .                       2T;-
3. Silniki Bronsa   ..............                  277
4. Obsługa silników ropowych. .      .                                 .....   380
5. Koszta utrzymania i popędu silnika ropowego .                           285
6. Warunki decydujące o wyborze silnika ropowego      .                  28fi
D. Przykłady wyboru  silnika dla danych warunków.
I. Warunki, których należy przestrzegać przy wyborze
silnika.
1. Warunki ogólne             . -...............288
2. Jakie zalety konstrukcyjne powinien posiadać silnik .                  292
Jl. Szczegółowe przykłady wyboru silnika dla danych celów
1. Ilości oraz koszta zużycia materjałów  opałowych  w  silnikach
różnych systemów     ..........                  302
2. Jakiego silnika można użyć wt dużem mieście   .                           304
3. Kiedy i jaki silnik należy stosować w prowincjonalnych pracowniach?   .................   307
4. Przeciętne ceny materjałów popędowych      .         .....   313
ŻRODŁA
-   W CZASIE PISANIA KORZYSTAŁEM Z NASTĘPUJĄCYCH DZIEŁ;
BARTH Friedricli:
55
GOLDNER: 1IAEDER:
LIECKENFELD G.: NEUMANN HANS: SCHLIPPE Th.:
J5                           55
CZASOPISMO,:
^   H- CHRZANOWSKI W. uAJIJ-E Karl: . :rrMP!- .I.:
 Die zweckmassigste Betriebskraft 1910.
Walii, Projektierting und Betrieb von Kraftaulagea
1914.
Verbrennungskraftanlagen. 1914.
Dampfmaschinen 1912.
Kleinmotoren 1912.
 Die Petroleum und Benzin Motoren 1913.
 Die Yerbrennungskraftmaschinen 1913.
 Die Dampfkessel und ihr Betrieb 1913.
Zeitschrift des Yereines Deutscher Ingenieurc.
The Motor.
 Turbiny paroWe.
 Die Dampfmaschine.
 Die Gleichstrom  Dai

Zdjęcia / rysunki / ilustracje:


Powrót do zdjęć


 

Dodaj do ulubionych Sprzedających

Dodatkowe informacje w zakładce "strona o mnie"

Pozostałe książki - moje aukcje


Zdjęcia/skany poddane kompresji - mogą występować charakterystyczne zniekształcenia - zwłaszcza wokół liter.

jhhbsfbhbabbfbbbhhx15w01w