MotorStorm Apocalypse to trzecia odsłona jednej z najbardziej udanych serii wyścigowych dostępnych na platformie PlayStation 3. Za zaprojektowanie opisywanej kontynuacji odpowiedzialna jest ponownie ekipa Evolution Studios. W „trójce” gracze biorą udział w wyścigach toczonych na terenie miasta dotkniętego potężnym kataklizmem.
Miejscem akcji MotorStorm Apocalypse jest potężna metropolia, dla stworzenia której inspirację stanowiły wielkie aglomeracje Kalifornii, a w zasadzie jej nadmorskiej części, czyli tzw. Bay Area. W wyniku katastrofalnego w skutkach trzęsienia ziemi, mieścina została opuszczona przez szarych mieszkańców, ale nie przez zwariowanych kierowców, którym nie przeszkadza nawet to, że natura nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. W trakcie wyścigów doświadczamy zatem kolejnych trzęsień ziemi, a drogę tarasują nam walące się budynki. W związku z powyższym gracz musi mieć na uwadze fakt, że trasa po której aktualnie jedzie, w każdej chwili może ulec zmianie.
W grze pojawia się możliwość szerokiej modyfikacji wyglądu pojazdów (wśród których pojawiają się zarówno samochody jak i jednoślady) – począwszy od ozdobnych wzorów, dodatkowych widocznych części, aż po całkowitą zmianę kształtów. Przeróbkami tego typu można się dzielić się z innymi graczami, za pośrednictwem PlayStation Network, wymieniając w ten sposób doświadczenia. Do tego dochodzi także mnóstwo dodatkowych cech pojazdów, które można odblokować poprzez awans na wyższy poziom doświadczenia (tzw. perki). Mowa tutaj o poprawie sterowności, bonusie szybkości, czy zdolnościach ofensywnych. Dodatkowo, w MotorStorm Apocalypse pojawiła się możliwość kreacji własnych wyścigów. Służy ku temu tryb Game Mode Creator, pozwalający na modyfikowanie przeróżnych aspektów zabawy. Ostatecznie na bazie utworzonej rozgrywki można także budować turnieje.