motorower ROMET OGAR 200 - rocznik 1986
Super maszyna, prawdziwy klasyk wśród motorowerów! Dwuosobowy.
Dla kolekcjonera i nie tylko - do szalonych jazd po drobnych naprawach.
Producent: Zakłady Rowerowe Romet w Bydgoszczy.
Motor od pierwszego właściciela - w komplecie dowód zakupu
- z datą: kwiecień 1986.
Oryginalny lakier, naklejki i wszystkie części. Odpala, ale do naprawy.
Bezwypadkowy.
Obecnie wyrejestrowany.
Stan wizualny:
Brak kilku oryginalnych drobiazgów: lusterko, świeca, śruba mocująca klakson
Stan techniczny:
Motorower odpala „na popych”, tzw. „kopnik” nie odbija (urwana sprężyna),
o ile potrafię stwierdzić, nie działa też prędkościomierz (też prawdopodobnie
do wymiany), ogumienie też raczej do wymiany
Stan motoroweru do odświeżenia i wyregulowania.
Motorower czeka w garażu na nowego właściciela :-).
Odbiór własny - Zagórz - 7 km od Sanoka.
Zapraszam do obejrzenia na miejscu i do odbioru w Zagórzu, ok. 7 km
od Sanoka (na trasie w stronę Leska, Soliny itp.), woj. podkarpackie.
Możliwość negocjacji ceny telefonicznie: tel. 530 [zasłonięte] 766 (Janusz)
Uwaga! Na innej aukcji wystawiam motorower ROMET KADET - sprawdź.
ROMET ORAG - dane techniczne zaczerpnięte z Wikipedii:
Ogar 200 jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik pojemności
49,9 cm³ Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej, który był dostarczany zgodnie z kontraktem w ilości 40 tys. sztuk rocznie i taka też była średnia, roczna produkcja Ogara 200.
Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1[zasłonięte]983-19. W tym okresie w Czechosłowacji, zakończono produkcję dwuosobowych motorowerów z tym silnikiem, wobec wzrostu zainteresowania motocyklami. Konstrukcja została oparta na modelu Romet 50 T-3 wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.
Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 50/223, z poziomym cylindrem. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika. Silnik został zmodyfikowany (potocznie: "zdławiony") aby zmniejszyć jego moc maks.
z 3,5 KM do 2 KM, a maks. moment obrotowy z 4 Nm do ok. 3,5.
Ogar 200 - dane techniczne:
• Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
• Typ silnika - Jawa 50/223
• Pojemność - 49,9 cm³
• Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min
• Stopień sprężania - 1:9,5
• Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
• Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
• Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
• Instalacja elektryczna - 6V-20W, Cewka zapłonowa 8V, Kondensator 0,27 uF,
• Świeca zapłonowa - F80 Iskra, FAl 14-8, N8 odległość między elektrodami 0,4mm/0,5mm
• Masa w stanie suchym - 60 kg
• Zużycie paliwa - 3 l/100 km (przy prędkości maksymalnej)
• Pojemność zbiornika - 9 l
• Rezerwa - 2 l
• Prędkość maksymalna - 50 km/h
• Paliwo - Etylina LO 94 z olejem Mixol S lub Lux dw w stosunku 30:1
• Przeniesienie napędu
- pierwotne łańcuchem 3/8''x3,8'' - 44 ogniwa
- wtórne łańcuchem 12,7x7,75x4, 88-118 ogniw