Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

motorower ROMET OGAR 200 - rocznik 1986

06-09-2014, 22:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 500 zł     
Użytkownik K-atmo
numer aukcji: 4554785952
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 104   
Koniec: 06-09-2014 22:49:16

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha




motorower ROMET OGAR 200 - rocznik 1986

 

Super maszyna, prawdziwy klasyk wśród motorowerów! Dwuosobowy.

Dla kolekcjonera i nie tylko - do szalonych jazd po drobnych naprawach.

Producent: Zakłady Rowerowe Romet w Bydgoszczy.

Motor od pierwszego właściciela - w komplecie dowód zakupu
- z datą: kwiecień 1986.

Oryginalny lakier, naklejki i wszystkie części. Odpala, ale do naprawy.

Bezwypadkowy.

Obecnie wyrejestrowany.

 


 

Stan wizualny:

Brak kilku oryginalnych drobiazgów: lusterko, świeca, śruba mocująca klakson

Stan techniczny:

Motorower odpala „na popych”, tzw. „kopnik” nie odbija (urwana sprężyna),

o ile potrafię stwierdzić, nie działa też prędkościomierz (też prawdopodobnie

do wymiany), ogumienie też raczej do wymiany

 

Stan motoroweru do odświeżenia i wyregulowania.

 

Motorower czeka w garażu na nowego właściciela :-).

Odbiór własny - Zagórz - 7 km od Sanoka.

Zapraszam do obejrzenia na miejscu i do odbioru w Zagórzu, ok. 7 km

od Sanoka (na trasie w stronę Leska, Soliny itp.), woj. podkarpackie.

Możliwość negocjacji ceny telefonicznie:
tel. 530 [zasłonięte] 766 (Janusz)

 



 

Uwaga! Na innej aukcji wystawiam motorower ROMET KADET  - sprawdź.

 


 

ROMET ORAG - dane techniczne zaczerpnięte z Wikipedii:

Ogar 200 jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik pojemności

49,9 cm³ Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej, który był dostarczany zgodnie z kontraktem w ilości 40 tys. sztuk rocznie i taka też była średnia, roczna produkcja Ogara 200.

Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1[zasłonięte]983-19. W tym okresie w Czechosłowacji, zakończono produkcję dwuosobowych motorowerów z tym silnikiem, wobec wzrostu zainteresowania motocyklami. Konstrukcja została oparta na modelu Romet 50 T-3 wyposażonego w silnik produkcji Zakładów Metalowych Dezamet typu 019, którego produkcję wstrzymano.

Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 50/223, z poziomym cylindrem. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika. Silnik został zmodyfikowany (potocznie: "zdławiony") aby zmniejszyć jego moc maks.

z 3,5 KM do 2 KM, a maks. moment obrotowy z 4 Nm do ok. 3,5.

 

Ogar 200 - dane techniczne:

•          Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem

•          Typ silnika - Jawa 50/223

•          Pojemność - 49,9 cm³

•          Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min

•          Stopień sprężania - 1:9,5

•          Gaźnik - JIKOV 2917 PSb

•          Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej

•          Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej

•          Instalacja elektryczna - 6V-20W, Cewka zapłonowa 8V, Kondensator 0,27 uF,

•          Świeca zapłonowa - F80 Iskra, FAl 14-8, N8 odległość między elektrodami 0,4mm/0,5mm

•          Masa w stanie suchym - 60 kg

•          Zużycie paliwa - 3 l/100 km (przy prędkości maksymalnej)

•          Pojemność zbiornika - 9 l

•          Rezerwa - 2 l

•          Prędkość maksymalna - 50 km/h

•          Paliwo - Etylina LO 94 z olejem Mixol S lub Lux dw w stosunku 30:1

•          Przeniesienie napędu

- pierwotne łańcuchem 3/8''x3,8'' - 44 ogniwa

- wtórne łańcuchem 12,7x7,75x4, 88-118 ogniw