Motorower wyglądający jak motocykl, wyposażony w klasyczną skrzynię biegów.
Benzer Aston 50
Motorowerowa wersja lekkiego motocykla z jego ramą, kołami, zawieszeniami i hamulcami. Pojazd łączy w sobie lekkość, zwinność z możliwościami przewiezienia wygodnie dwóch osób. Idealna propozycja dla początkujących motocyklistów i motocyklistek.
Kierujący ma przed sobą nad dużej średnicy reflektorem, dwie puszki, w których umieszczono prędkościomierz i obrotomierz wraz ze wskaźnikiem paliwa. Poniżej znajduje się stacyjka i listwa zawierająca niezbędne kontrolki. Wszystko zostało wykonane bardzo starannie, zaś wskaźniki są czytelne zarówno w dzień, jak i nocą. Kierownica składająca się z dwóch połówek przykręconych do górnej półki zawieszenia ma typowe zestawy przełączników, których obsługa przebiega intuicyjnie. Dźwigni ssania - umieszczona bezpośrednio na gaźniku.
Duży zbiornik mieszczący dwanaście litrów. Tak dużego baku nie spotyka się w pięćdziesiątkach, a ponieważ motorower mało spala, jego zasięg miedzy tankowaniami jest imponujący. Znajdująca się za zbiornikiem kanapa jest wystarczająco długa, aby zmieściły się na niej dwie dorosłe osoby. Pod nią znajdziemy dwie szufladki, jedna na fabryczny zestaw kluczy monterskich, zaś do drugiej można schować np. dokumenty lub rękawice.
Koła motoroweru mają osiemnaście cali. Zaletą takich obręczy obutych w stosunkowo wąskie opony jest niska podatność na zwiedzanie wszelkich dziur i innych nierówności w asfalcie. Motorower ma bardzo lekko wyglądające aluminiowe koła pomalowane na czarno. W Astonie koło przednie jest spowalniane hamulcem tarczowym, zaś tylne mechanicznym bębnowym. Zawieszenie kół jest tradycyjne, czyli z przodu mamy widelec teleskopowy, zaś z tyłu wahacz wleczony z dwoma elementami resorujaco-tłumiacymi.
Jednoską napędową Astona jest chłodzony powietrzem, czterosuwowy, dwuzaworowy silnik spalinowy. Generuje w wersji producenta 4 KM, po zdjęciu blokad jest możliwe uzyskanie większej mocy. Uruchomienie silnika w Astonie przebiega w stylu retro, czyli otwieramy kranik paliwa, następnie włączamy ssanie, przekręcamy kluczyk w stacyjce i naciskamy przycisk rozrusznika. Silnik po zrobieniu jednego obrotu wału rozpoczyna pracę.
Układ zmiany biegów jest klasyczny, czyli jedynka na dół, a pozostałe trzy do góry, więc każdy kto już jeździł motocyklami, nie będzie mieć problemów. Sprzęgło również jest typowe, czyli manualne. Biegi wchodzą gładko, bez zacięć.
Astona można pozbawić kodeksowego kagańca ograniczającego jego osiągi, Silnik staje się bardziej dynamiczny, co za tym idzie również osiągi są lepsze. Oczywiście zgodnie z wykładnią prawa o ruchu drogowym staje się wówczas motocyklem i o tym należy pamiętać J . Jego prędkość oscyluje około 75-80 km/h. Biorąc pod uwagę, że prędkościomierze zawyżają, można przyjąć, że rzeczywista wynosi około siedemdziesiątki.
Jazda w ruchu miejskim nie sprawia problemów. Jest wąski i można się nim bardzo sprawnie poruszać. Komfort jazdy jak w lekkich motocyklach, prowadzenie również dobre. Aston jest bardzo stabilny i byle nierówność nie wytrąca go z nakazanego kierunku jazdy. W zasadzie spokojnie można puścić kierownicę i jakichkolwiek sensacji brak. Kompletny spokój i pewność. Twardość zawieszenia stanowi udany kompromis między zapewnieniem dostatecznej wygody i dobrej trakcji. Również jazda po krętych ulicach nie stanowi problemu. Motorower prowadzi się w zakrętach bardzo dobrze dając sporo satysfakcji motorowerzyście. Również poruszanie się w warunkach nocnych nie sprawia kłopotu. Zasługą tego jest duży, dobrze oświetlający drogę reflektor.
Klimat jazdy motorowerem, który wygląda jak motocykl i warczy jak motocykl, daje wiele frajdy szczególnie młodym osobom, które jeszcze nie mogą mieć prawa jazdy kategorii A1. Mogą się poczuć, jakby jechali motocyklem. Ponadto zdobywają w młodym wieku umiejętności jazdy, gdyż obsługa Astona jest taka sama jak każdego przeciętnego motocykla. Astonem może zarówno jechać młody, jak i jego ojciec lub dziadek.
Dane techniczne (producenta):
§ Wymiary: 2050mm x 720mm x 1085mm
§ Rozstaw osi: b.d.
§ Zużycie paliwa: 1,9-2,7 l/100 km
§ Pojemność: 49cm3
§ Zapłon: CDI
§ Ilość cylindrów: 1
§ Rodzaj silnika: 4 suwowy z rozrządem OHC
§ Układ chłodzenia: chłodzony powietrzem
§ Moc maksymalna: 4KM / 7500obr.
§ Opona przednia: 2,75 18'
§ Opona tylna: 3,00 18'
§ Prędkość maksymalna: 45km/h
§ Masa netto: 105kg
§ Ładowność: 150kg
§ Hamulec przedni: tarczowy
§ Hamulec tylny: bębnowy
Zapraszam do kontaktu:
608 [zasłonięte] 291