Po wielu latach zdobywania doświadczeń i opinii klientów, nadszedł czas aby opracować nowe urządzenie.
Koncepcja nowego urządzenia powstała jesienią 2012 roku i od tamtej pory pracowaliśmy nad jego rozwojem w największej tajemnicy.
Po odrzuceniu kilkunastu wersji rozwojowych urządzenia, uwzględnieniu opinii setek pilotów, przepracowaniu niemalże 1,5 tysiąca godzin (każdego z nas), niezwykle miło jest nam przedstawić nasze nowe dziecko
Ktoś kiedyś stwierdził - "To oczywiste, że dobrze byłoby, gdyby to urządzenie było samym ekranem z wynikami, najlepiej z dowolnie zwiększaną lubzmniejszaną czcionką"*1 , więc postanowiliśmy podjąć wyzwanie i stworzyć właśnie takie urządzenie.
Jednym z wad naszego poprzedniego urządzenia była mała czcionka - więc postanowiliśmy zrobić urządzenie z największą czcionką na rynku.
Jednocześnie dostawaliśmy sygnały, aby urządzenie nie było zbyt duże, nie może ono być wielkości dużej mydelniczki czy nawet telewizora - gdyż będzie ono nie poręczne , zatem zaprojektowaliśmy urządzenie wielkości karty kredytowej które głównie składa się z wyświetlacza (nazywając je monitorem - MotoMonitorem).
I tak powstał produkt który ma o 50% większą czcionkę i jest 2 razy mniejszy od rozwiązań dostępnych na rynku! Pewnie myślicie jak to możliwe ? ... mamy XXI wiek ... wszystko jest możliwe!
Przy konstruowaniu urządzenia - wzięliśmy pod uwagę wszystkie elementy, które w poprzednich modelach sprawiały problemy (np. kable) - i zrobiliśmy wszystko co możliwe, aby je poprawić. Dzięki takiemu podejściu nie tylko udało nam się wyeliminować takie elementy jak przewód podłączeniowy - ale także zwiększyć bezawaryjność urządzenia.
Nowe urządzenie pozwala na BEZPRZEWODOWY monitoring parametrów pracy silnika takich jak:
Obroty, Temperatura EGT (zakres 0-800st.C - dokładność +-1st.C ), Temperatura CHT (zakres 0-800st.C - dokładność +-1st.C ), Czas lotu, Nalot ogólny napędu, Poziom paliwa, Temperaturę zewnętrzną, *- U nas nic nie musisz kalibrować, możesz sprawdzić wskazania temperatury chociażby w czajniku ! Ale także pokazuje kilka dodatkowych informacji: Prędkość lotu z GPS, Odległość od miejsca startu, Czas powrotu do miejsca startu (przy aktualnej prędkości), Wysokość z GPS, Wysokość z czujnika ciśnienia (od firmware 1.23) Przebyty dystans, Kurs drogi, Kierunek do miejsca startu (strzałka która zaprowadzi Cię zawsze do miejsca z którego wystartowałeś) Kierunek wiatru bezwzględny (dzięki technologii PSR®), Kierunek wiatru względem Twojego kursu (dzięki technologii PSR®), Prędkość wiatru (dzięki technologii PSR®),
Obroty, Temperatura EGT (zakres 0-800st.C - dokładność +-1st.C ), Temperatura CHT (zakres 0-800st.C - dokładność +-1st.C ), Czas lotu, Nalot ogólny napędu, Poziom paliwa, Temperaturę zewnętrzną, *- U nas nic nie musisz kalibrować, możesz sprawdzić wskazania temperatury chociażby w czajniku !
*- U nas nic nie musisz kalibrować, możesz sprawdzić wskazania temperatury chociażby w czajniku !
Ale także pokazuje kilka dodatkowych informacji:
Prędkość lotu z GPS, Odległość od miejsca startu, Czas powrotu do miejsca startu (przy aktualnej prędkości), Wysokość z GPS, Wysokość z czujnika ciśnienia (od firmware 1.23) Przebyty dystans, Kurs drogi, Kierunek do miejsca startu (strzałka która zaprowadzi Cię zawsze do miejsca z którego wystartowałeś) Kierunek wiatru bezwzględny (dzięki technologii PSR®), Kierunek wiatru względem Twojego kursu (dzięki technologii PSR®), Prędkość wiatru (dzięki technologii PSR®),
Chcąc zaproponować użytkownikowi jeszcze więcej - opracowaliśmy koncepcje Połączonych Systemów Rozproszonych (PSR®).
Dzięki niej użytkownik ma nie tylko dostęp do parametrów pracy silnika, ale także może łączyć się z innymi systemami naszej firmy - takimi jak Stacja Meteo.
A co dzięki temu zyskujemy - chyba nie muszę pisać, wystarczy że lecimy w kierunku jednego ze stanowisk gdzie znajduje się nasza stacja - jeśli znajdziemy się w jej zasięgu - na MotoMonitorze zobaczymy siłę i kierunek wiatru na startowisku.
Myślicie że to mało ?
Dajcie nam trochę czasu na wdrożenie kolejnych pomysłów - a zobaczycie, jaka siła drzemie w tej koncepcji.
Kilka fotografii naszego urządzenia :
Prezentacja urządzenia :
*1 - Cytat Pana Konrada Z.
Co zawiera zestaw ?
Jak już wspomnieliśmy powyżej, przekazujemy Wam nie tylko wysoce zaawansowane urządzenia, ale także składamy w Wasze ręce tysiące godzin pracy naszego zespołu.
Po zebraniu bezcennego doświadczenia i Waszych opinii postanowiliśmy wydać nowe urządzenie. Jednym z głównych kosztów oraz generatorów problemów w poprzednim urządzeniu były... wszelkiej maści kabelki. Niektórzy z Was zapewne zastanawiają się dlaczego, w końcu to tylko kawałek przewodu... Otóż przewód podłączeniowy to nie tylko problem łamania się żył, uszkodzonych wtyczek itd., ale także czynnik błędu ludzkiego, czyli praca człowieka który siedzi i lutuje kable, następnie je testuje oraz serwisuje.
Zatem postanowiliśmy sobie pytanie... Czy można coś z tym zrobić? Oczywiście że można! Wyeliminować kable i stworzyć urządzenie bezprzewodowe! Generowało to potrzebę rozdzielenia urządzenia pomiarowego oraz wyświetlacza danych - jednak dzięki optymalizacji mogliśmy obniżyć inne koszty produkcji.
Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a w ciągu kilku kolejnych miesięcy powstał PoC (Proof of Concept ang. dowód koncepcji), a następnie rozwiązanie technologiczne, które postanowiliśmy wykorzystać w urządzeniu.
Kolejnym elementem, który postanowiliśmy usprawnić jest wyświetlacz urządzenia. Wśród Waszych opinii często pojawiał zarzut że PPGinfo ma mniejszą czcionkę niż inne rozwiązania na rynku - co było elementem krytycznym dla osób słabiej widzących. Z drugiej strony narzekaliście na wielkość rozwiązań dostępnych na rynku. Postanowiliśmy zatem znaleźć złoty środek i stworzyć urządzenie, które będzie oferowało większą czcionkę, a jednocześnie mniejsze wymiary - dzięki czemu będzie poręczniejsze w obsłudze.
Po przebadaniu wielu form obudowy, wielu wyświetlaczy oraz całej masy rozwiązań zdecydowaliśmy się na zastosowanie wyświetlacza graficznego o rozmiarze 3 cali. Pozwoliło nam to na zwiększenie domyślnej czcionki do wymiarów 8x5mm (PPGinfo: 4x3mm, standardowy wyświetlacz 2 linie po 16 znaków 5x3mm). Ale to jeszcze nie koniec! Dzięki zastosowaniu wyświetlacza graficznego możemy kształtować czcionkę zupełnie dowolnie (nawet do 40x20mm) i dopasować ją do własnych preferencji.
Jeszcze Wam mało ? Nam także!
Dlatego na etapie projektu zastanawialiśmy się dalej - czego brakuje nam (pilotom) podczas latania? Co jeszcze możemy Wam zaoferować?
Koncepcja rozwinięcia naszego produktu przyszła zupełnie przypadkiem - podczas jednego z lotów wiosną 2013. Pokażmy pilotowi także jego prędkość, wysokość, odległość od/do startu itd. Pomysł okazał się całkiem trafiony, a także (co ważniejsze) możliwy do zrealizowania. Zatem także i to wyzwanie postanowiliśmy wziąć na nasze barki.
Ale w końcu przyszedł czas zamknięcia definiowania założeń projektu i wtedy (podczas jednej z tysięcy burz mózgów) padło ostateczne pytanie, czy możemy dać Wam coś jeszcze? Jeden z naszych kolegów powiedział "Fajnie jakby urządzenie pokazywało także prędkość i kierunek wiatru!". Co tu dużo mówić - pierwszą odpowiedzią którą usłyszeliśmy było niedowierzające "Ta, i co jeszcze?" - jednak po chwili pracy grupowej, krzyknęliśmy (niczym Barney Stinson):
Jako że pracujemy nad kilkoma projektami... stworzyliśmy koncepcję Połączonych Systemów Rozproszonych (PSR®). Dzięki temu będziemy mogli połączyć MotoMonitor między innymi do Stacji Meteo.
I tak skończyło się kreowanie założeń projektu, którego efekt dumnie prezentujemy na tej stronie.
Wróć do spisu treści
Urządzenie automatycznie uruchamia się po włączeniu napędu.
Wysokość : 36 mm, Szerokość : 70 mm, Głębokość : 15 mm, Waga < 60gram, Czas pracy : ok 30h pracy napędu*, ok 200 dni czuwania,
* - urządzenie automatycznie uruchamia się po wykryciu obrotów silnika lub wciśnięcia przycisku, czas pracy podany jest dla konfiguracji : podłączony czujnik CHT, podłączony czujnik EGT, podłączony czujnik obrotów. Dla odmiennych konfiguracji czas może się zmienić. Czas pracy napędu jest liczony od uruchomienia nadajnika (poprzez wykrycie obrotów, lub wciśnięcie przycisku na nadajniku) do momentu wyłączenia nadajnika. Wyłączenie nadajnika po czasie ok 10 minut gdy :
a) Nadajnik nie wykrywa obrotów napędu oraz,
b) Gdy nadajnik nie ma łączności z odbiornikiem,
Rozdzielenie nadajnika i odbiornika na dwa układy - dało nam jeszcze jedną możliwość, którą od samego początku planowaliśmy, a nie mówiliśmy o niej głośno. Mianowicie - nadajnik może pracować jako osobna jednostka. A co to nam daje? Producent napędu może montować urządzenie fabrycznie do swojego napędu. Pozostają tylko 2 pytania - co z tego będzie miał producent i co z tego będzie miał konsument?
Co z tego będzie miał konsument:
Co z tego będzie miał producent napędów:
Dodatkowo, napęd wyposażony przez producenta w nasz nadajnik będzie oznaczony znakiem :
Zastosowanie połączenia radiowego oprócz swych niewątpliwych zalet (mobilność, mniejsza awaryjność) może generować pytania o współpracę kilku urządzeń obok siebie. Uspokajając klientów pragniemy zaznaczyć że łącze radiowe jest nie tylko zabezpieczone adresem ale także zabezpieczone odpowiednim kodowaniem. Jest to łącze małej mocy o zasięgu ok 20 metrów. Dodatkowo każdy z użytkowników może ustawić swój kanał (jedną z 32 częstotliwości) na którym pracuje urządzenie.Ponadto każde z urządzeń ma unikatowy 4 bajtowy numer seryjny (MAC adres), a komunikacja pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem odbywa się tylko w ułamkach sekundy.
Dzięki takiemu rozwiązaniu na obszarze 20 m3 może pracować nawet kilkanaście tysięcy urządzeń (teoretycznie 35bilionów możliwości adresów i częstotliwości).
Wysokość : 60 mm, Szerokość : 85 mm, Głębokość : 20 mm, Waga : 100gram, Czas pracy > 12h (w zależności od ustawień), Przekątna wyświetlacza : 3 cale, Liczba kolorów : 16[zasłonięte]215,
Na pulpitach tekstowych (3 pulpity po 6 wartości):
Wygląd przykładowego pulpitu tekstowego (użytkownik sam definiuje jakie wartości wyświetlane są w jakich miejscach):
Dodatkowo na pulpicie graficznym wyświetlane są dane takie jak :
*- Poziom paliwa w zależności od konfiguracji wyświetlany jest w formie:% (procentów) - jeśli podłączony jest czujnik paliwa typu WEMA,Litrów - jeśli podłączony jest czujnik paliwa typu przepływomierz,
Wygląd pulpitu graficznego :
Nasze poprzednie urządzenie zapamiętywało długość ostatnich 20 lotów. A jak wiadomo ewolucja musi postępować. Zatem i w tym przypadku dokonaliśmy zmian. Postanowiliśmy, że nie tylko rozszerzymy ilość lotów, które urządzenie będzie zapamiętywać - ale także rozszerzymy zakres zapamiętywanych danych. I tak powstała książka lotów, której zdjęcia możecie zobaczyć poniżej (2 zdjęcia dla różnych schematów kolorów):
Wzorowaliśmy się na wyglądzie oryginalnych (papierowych) książek lotów - ale teraz wydają się już one niepotrzebne :)
Czym zatem charakteryzuje się nasza nowa książka lotów ?
Dodatkowym rozwiązaniem jest definiowanie startowisk. Na czym to polega? Użytkownik może wprowadzić lokalizację do 25 startowisk do pamięci podręcznej urządzenia. Gdy MotoMonitor wykryje, że start odbywa się na wcześniej zdefiniowanym startowisku - zamiast wpisywać w książkę lotów współrzędne geograficzne wpiszę nazwę startowiska. Oczywiście, jeśli startujemy z nowego terenu i nie chcemy definiować miejsca startu - urządzenie zapisze współrzędne geograficzne startowiska. W bardzo rzadkich przypadkach (np. gdy odpalamy napęd w garażu podziemnym) - gdy urządzenie nie będzie mogło określić swojego położenia - w książce lotów zostanie dodany wpis "Start Point - unknown".
W przyszłości przewidujemy opcje zgrywania książki lotów na dysk komputera.
Aby zapewnić możliwość dopasowania urządzenia do wymagań każdego z użytkowników, zostało ono wyposażone w szereg możliwości konfiguracji. Jednakże zdając sobie sprawę że nie wszyscy chcą zagłębiać się w możliwości konfiguracyjne dostarczone urządzenie jest wstępnie skonfigurowane i będzie pracować na najbardziej optymalnych ustawieniach już w momencie włączenia.
Aby w pełni dostosować urządzenie do swojego silnika należy wprowadzić do niego 3 parametry:
a) Obroty maksymalne,
b) Maksymalną temperaturę EGT,
c) Maksymalną temperaturę CHT,
Zdajemy sobie sprawę, że nie ma rzeczy idealnych, a my jesteśmy jedynie ludźmi (z dużą ilością kreatywności oraz pasji). Zatem pewnie gdzieś zaszył nam się jakiś chochlik ;) (pomimo całej masy testów!). Specjalnie na takie okazje stworzyliśmy stronę
obsługiwany przez system śledzenia błędów firmy RedMine
Pod tym adresem można zgłosić dowolny błąd lub pomysł związany z naszym urządzeniem. Możecie tam także sprawdzić status zgłoszonych spraw oraz potwierdzać zgłoszenia innych. Przyjęliśmy zasadę, że zgłoszenia z większą ilością potwierdzeń będziemy realizować w pierwszej kolejności.
Zatem - Tropiciele Błędów... do dzieła!
Dla najaktywniejszych tropicieli przygotowaliśmy cenne nagrody !
Czasami klienci pytają nas czy będziemy rozwijać produkt - oczywiście że będziemy - robimy to cały czas gdyż sami jesteśmy pilotami i chcemy aby nasz produkt był doskonały !
Ponadto pytacie co z osobami które kupiły już produkt ? - czy one także będą miały możliwość dogrania nowych funkcji i rozszerzenia możliwości MM ? - otóż tak. Każdy nowy firmware wydawany jest za darmo dla każdego klienta. Mogą Państwo sami go sobie zmienić za pomocą kilku kliknięć :), już nie trzeba rozstawać się z urządzeniem aby zaktualizować firmware urządzenia !
Oto jak prosty jest proces aktualizacji:
Odbiornik,
Nadajnik,
Ładowarkę sieciową 1000mAh,
Kabel micro-usb,
Smycz,
Sonde EGT, Sonde CHT, Uchwyt montażowy do uprzeży (widoczny na tym zdjęciu http://flyelectronics.eu/images/IMG_20[zasłonięte]628_080[zasłonięte]044.jpg), Przewód podłączeniowy do impulsatora, Przewód podłączeniowy do masy napędu, Instrukcję obsługi / Gwarancję, Przewodnik "Szybki start", Rzep samoprzylepny "damski" - dla chcących zamontować urządzenie w inny sposób niż na naszym stojaku, Pudełko,
Sonde EGT,
Sonde CHT,
Uchwyt montażowy do uprzeży (widoczny na tym zdjęciu http://flyelectronics.eu/images/IMG_20[zasłonięte]628_080[zasłonięte]044.jpg),
Przewód podłączeniowy do impulsatora,
Przewód podłączeniowy do masy napędu,
Instrukcję obsługi / Gwarancję,
Przewodnik "Szybki start",
Rzep samoprzylepny "damski" - dla chcących zamontować urządzenie w inny sposób niż na naszym stojaku,
Pudełko,
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej
http://FlyElectronics.eu
Parapozdrowienia