Witam.
Przedmiotem tej aukcji jest widoczny na zdjęciach wrak motocykla TIZ AM 600. Jest to bardzo rzadko spotykana wersja po modernizacji, z aluminiową głowicą, płytkimi błotnikami i większą miską olejową w stosunku do starszego modelu.
wyprodukowano niewiele egzemplarzy tej wersji.
Motocykl jest w bardzo złym stanie, ma trochę braków, widocznych na zdjęciach. Z braków mniej widocznych to iskrownik (jest tylko niekompletna obudowa i wirnik), gaźnik, osprzęt kierownicy, tłok, sprężyny zaworowe, osie kół, zegary i troszkę innych. Niektóre z tych części można w relatywnie prosty sposób dorobić, niektóre dobrać od innych, radzieckich motocykli (np. elementy osprzętu kierownicy). Błotniki są w bardzo złym stanie, ale mogą służyć za wzór. Widać po nich "wojenne" przeżycia, są całe ponitowane (nie spawane!!!).
Z zalet prezentowanego egzemplarza: Skrzynia, sprzęgło, przeniesienie napędu, rozrząd, cylinder z głowicą, nie są "zastane". Po naciśnięciu "kopniaka" wszystko ładnie, bez oporów się obraca. Biegi się przełączają. Rama jest, przednie zawieszenie troszkę pospawane, ale w miarę kompletne, koła z łożyskami i wkładami piast, hamulce, tylna zębatka, zawieszenie kierownicy, dźwignia zmiany biegów. Większość widać na zdjęciach, zapraszam do oglądania "na żywo" ;).
Chętnie wymienię/ przyjmę w rozliczeniu zabytkowy motocykl dający możliwość odrestaurowania w wersji cywilnej. Mogą to być niekompletne motocykle, ich elementy, stan techniczny obojętny. Interesują mnie motocykle przedwojenne lub bardzo ciekawe powojenne. "Choruję" między innymi na małe modele Zudappa w tłoczonej ramie (DBK 200/K 350).
Posiadam również na sprzedaż wózek boczny z początku lat 30-tych, do dużego i ciężkiego motocykla, pasujący do TIZ-a. Wózek podobny do stosowanych przy HD, Indianach i Tiz-ach. Nie jest on częścią tej aukcji!
W razie pytań proszę dzwonić: 606 [zasłonięte] 003.
|