Opis książki
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA ..................
ROZDZIAŁ 1. POJĘCIA OGÓLNE
1.1. Nomenklatura
1.2. Elementy składowe mostu stalowego
1.3. Przekrój poprzeczny mostu
1.4. Systemy statyczne
1.5. Wybór systemu statycznego i podział mostu na przęsła
1.6. Cechy użytkowe mostów stalowych
1.7. Stale stosowane w budownictwie mostowym
1.7.1. Stal na konstrukcje mostowe
1.7.2. Stal na łożyska mostowe
1.7.3. Stal ha nity
1.7.4. Rodzaje śrub
1.7.5. Spoiwa
1.7.6. Współczynniki stali i żeliwa
1.7.7. Najmniejsze wymiary i grubości elementów stalowych
1.8.1. Rodzaje naprężeń dopuszczalnych
1.8.2. Wartości naprężeń dopuszczalnych
1.9. Sprawdzanie naprężeń przy obciążeniach zmiennych
1.9.1. Obliczanie naprężeń w elementach poddanych obciążeniom głównym
1.9.2. Obliczanie naprężenia w elementach prętów poddanych obciążeniom głównym
i dodatkowym..........................
1.10. Dokładność obliczeń statycznych
1.11. Wymiary na rysunkach
1.12. Połączenia elementów konstrukcji
1.12.1. Ciężar spoin i główek nitów
1.12.2. Obliczenie statyczne i projektowanie połączeń
1.13. Wyposażenie mostów
ROZDZIAŁ 2. POMOSTY
2.1. Pomosty mostów kolejowych
2.1.1. Oparcie szyn kolejowych na mostownicach
2.1.2. Oparcie szyn kolejowych na podłużnicach
2.1.3. Oparcie szyn kolejowych na poprzecznicach........
2.1.4. Oparcie szyn kolejowych na dźwigarach głównych i blachach użebrowanycfc .
2.1.5. Środki zabezpieczające w przypadku wykolejenia taboru na moście.....
2.1.6. Ułożenie toru kolejowego na warstwie tłucznia
2.2. Pomosty mostów drogowych
2.2.1. Metalowe płyty pomostowe
2.2.2. Betonowe płyty pomostowe
2.3. Podłużnice i poprzecznic
2.3.1. Podłużnice
2.3.2. Poprzecznice
2.3.3. Przepisy dotyczące projektowania pomostu
2.3.4. Rozwiązania konstrukcyjne belek pomostu
2.4. Wsporniki podchodnikowe.................
ROZDZIAŁ 3. STĘŻENIA DŻWIGAROW
3.1. Rodzaje i układy stężeń
3.1.1. Przepisy dotyczące parcia wiatru
3.1.2. Rozkład parcia wiatru na układy wiatrownic
3.1.3. Przeciążenie dźwigarów głównych
3.2. Stężenia podłużne .
3.3. Stężenia poprzeczne
3.4. Przepisy dotyczące zasad projektowania teżników
3.5. Stateczność przęseł mostowych
ROZDZIAŁ 4. FORMY KONSTRUKCYJNE PRZĘSEŁ O DŹY1GARACH PEŁNOSCIEN-
NYCH BELKOWYCH l RAMOWYCH
4.1. Uwagi ogólne o kształtowaniu przęseł w przekroju podłużnym
4.2. Kształtowanie przekroju poprzecznego przęseł
4.3. Mosty dwudźwig rowe
4.4. Mosty wielodźwigarowe
4.4.1. Ruszt ze sitywną poprzecznicą
4.4.2. Ruszty prętowe
4.4.3. Metoda sprężystych podpór
4.4.4. Metoda Guyona, Massonet'a, Bares'a
ROZDZIAŁ 5. MOSTY SKRZYNKOWE
5.1. Podstawy obliczeń mostowych dźwigarów typu skrzynkowego
5.1.1. Wielkości naprężeń normalnych w przekroju cienkościennym
5.1.2. Wielkości sił wewnętrznych wywołanych nieswobodnym skręcaniem przekrojów cienkościennych............................. 311
5.1.3. Projektowanie wstępne przekroju cienkościennego
5.2. Przykład obliczenia mostu skrzynkowego
ROZDZIAŁ 6. OBLICZENIA WYTRZYMAŁOŚCIOWE DŹWIGARÓW PEŁNOŚCIENNYCH
6.1. Obliczanie dźwigarów
6.2. Konstrukcja dźwigarów głównych nitowanych
6.3. Konstrukcja dźwigarów głównych spawanych
6.4. Zasady projektowania dźwigarów o ścianie pełnej
6.5. PeJnościenne dźwigary wieloprzęsiowe — ciągłe
6.6. Pełnościenne dźwigary wieloprzęsłowe — przegubowe................
6.7. Pełnościenne dźwigary ramowe
ROZDZIAŁ 7. MOSTY ZESPOLONE..................
7.1. Kształtowanie mostów zespolonych
7.2. Systemy montażu mostów zespolonych
7.3. Wymiarowanie dźwigara zespolonego
7.3.1. Założenia
7.3.2. Obliczenie przekroju półki dolnej dźwigara stalowego
7.3.3. Charakterystyka geometryczna przekroju zespolonego
7.3.4. Wpływ zjawisk Teologicznych w płycie betonowej
7.3.5. Wpływ zmian temperatury na ustroje zespolone
7.3.6. Sprawdzanie naprężeń normalnych
7.3.7. Zmiany przekroju belki stalowej na długości
7.3.8. Oblężenia wytrzymałościowe
7.4. Połączenie płyty z dźwigarem . .
7.4.1. Łączniki sztywne
7.4.2. Łączniki wiotkie
7.4.3. Sworznie
l AA. Obciążenie opórek spowodowane skurczem betonu i oziębieniem płyty.....
7.5. Konstrukcja mostów zespolonych.........................
ROZDZIAŁ 8. MOSTY KRATOWE
8.1. Kształtowanie kratowych dźwigarów głównych
8.2. Zasady projektowania dźwigarów kratowych
8.3. Obliczanie prętów rozciąganych
8.4. Obliczanie prętów ściskanych
8.5. Przekroje pasów górnych
8.6. Przekroje pasów dolnych
8.7. Przekroje krzyżulców
8.8. Słupki i wieszaki
8.9. Węzły dźwigara kratowego
ROZDZIAŁ 9. MOSTY ŁUKOWE. PRZĘSŁA UKOŚNE
9.1. Mosty łukowe z jezdnią górną
9.1.1. Wymiarowanie dźwigarów łukowych
9.1.2. Konstruowanie dźwigarów łukowych
9.2. Przęsła ukośne
9.2.1. Obliczanie naprężeń metodą Hartmana
9.2.2, Obliczanie naprężeń metodą Homberga-Marxa
ROZDZIAŁ 10. MOSTY PODWIESZONE I MOSTY WISZĄCE
10.1. Mosty podwieszone
10.2. Mosty wiszące.............
10.2.1. Podstawowe systemy mostów wiszących .
10.2.2. Konstrukcja elementów mostu wiszącego
10.2.3. Pylony
10.2.4. Przejście cięgna nośnego przez pylony
10.2.5. Uwagi o obliczaniu mostów wiszących
ROZDZIAŁ 11. METALOWE PODPORY I ŁOŻYSKA................
11.1. Metalowe podpory mostów............................
11.1.1. Słupy wahadłowe
11.1.2. Słupy zamocowane w fundamencie....................
11.1.3. Podpory ramowe
11.1.4. Przepisy dotyczące projektowania podpór stalowych.
11.2. Łożyska,i przeguby.........................
11.2.1. Konstrukcja łożysk
11.2.2. Warunki stosowania łożysk
11.2.3. Materiały stosowane na łożyska
11.2.4. Obliczanie i wymiarowanie elementów łożysk
ROZDZIAŁ 12. WARUNKI TECHNICZNE WYKONANIA I UTRZYMANIA MOSTÓW
STALOWYCH
12.1. Wykonanie i utrzymanie konstrukcji mostów stalowych