1) Jeżeli nie chcesz kupić, nie licytuj! 2) Wszystkie poradniki / instrukcje są nowe. W większości przypadków zafoliowane. 3) Poradniki wysyłamy w ciągu 24h od zaksięgowania wpłaty, lub wybrania formy płatności za pobraniem. 4) W momencie realizacji zamówienia otrzymasz potwierdzenie emailem, wraz z numerem nadawczym Twojej przesyłki. 5) Na życzenie otrzymasz fakturę Vat. 6) Kontakt telefoniczny: (22)[zasłonięte]428-11 pon. - pt. 8:00-16:00 Zapraszamy serdecznie już teraz. | | | | PRZEDMIOTEM LICYTACJI JEST NOWY PORADNIK - INSTRUKCJA NAPRAWY / OBSŁUGI.
Mosty dla pieszych
- Wydawnictwo:WKŁ (Wydawnictwa Komunikacji i Łączności)
- Wymiary: 176 x 250 mm
- ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1777-1
- Wymiary: 176 x 250 mm
| Pierwsza w polskiej literaturze przedmiotu bardzo bogato ilustrowana kolorowymi zdjęciami monografia uwzględniająca najważniejsze zagadnienia dotyczące budowy współczesnych mostów dla pieszych. Opisano w niej ogólne wymagania, architekturę i estetykę oraz przegląd materiałów konstrukcyjnych wykorzystywanych do budowy tych obiektów. Duży nacisk położono na zaprezentowanie bardzo wielu różnorodnych przykładów współczesnych rozwiązań architektonicznych, materiałowych i konstrukcyjnych mostów dla pieszych zbudowanych na całym świecie. Obszernie przedstawiono również mechanikę tych budowli, ich dynamikę i aerodynamikę, kryteria komfortu ich użytkowania oraz wykorzystanie różnych rodzajów tłumików drgań do ograniczenia wahań, a także przykłady obliczeń dynamicznych i aerodynamicznych oraz badania modelowe mostów dla pieszych. Odbiorcy: projektanci (konstruktorzy i architekci) mostów dla pieszych, studenci wydziałów inżynierii lądowej wyższych uczelni technicznych o specjalności mostowej oraz słuchacze studiów podyplomowych o tym kierunku, jak również studenci wydziałów architektury. | Przedmowa 12 1. Wstęp 15 2. Wymagania ogólne stawiane mostom dla pieszych 31 2.1. Wstęp 31 2.2. Wymagania zabezpieczenia ruchu oraz wymagania geometryczne i funkcjonalne stawiane mostom dla pieszych wg przepisów krajowych 31 2.3. Wytyczne projektowania mostów dla pieszych wg BD 29/03 (2003) 36 2.4. Obciążenia statyczne mostów dla pieszych spowodowane tłumem pieszych i innymi oddziaływaniami ruchomymi 42 3. Architektura i estetyka współczesnych mostów dla pieszych 46 3.1. Wstęp 46 3.2. Elementy architektury, estetyki i piękna w projektowaniu mostów dla pieszych 47 3.3. Integracja z otoczeniem 48 3.4. Oświetlenie i kolorystyka 50 3.5. Elegancja i czytelność formy 56 3.6. Proporcje i harmonia 57 3.7. Dodatkowe elementy architektoniczne wpływające na estetykę mostów dla pieszych 59 3.8. Uwagi dodatkowe 63 4. Nowoczesne materiały konstrukcyjne i rozwiązania elementów konstrukcyjnych 70 4.1. Uwagi wstępne 70 4.2. Betony nowej generacji 71 4.3. Kompozyty polimerowe 73 4.4. Materiały metalowe 81 4.4.1. Informacje wstępne 81 4.4.2. Właściwości mechaniczne lin stalowych 86 4.4.3. Cięgna stalowe we współczesnych, odpowiedzialnych mostach dla pieszych 92 4.5. Drewno i materiały drewnopodobne 100 5. Przykłady współczesnych rozwiązań architektonicznych, materiałowych i konstrukcyjnych mostów dla pieszych 105 5.1. Uwagi wstępne 105 5.2. Realizacje zagraniczne 105 5.3. Realizacje krajowe 152 5.4. Inne ciekawe rozwiązania architektoniczno-konstrukcyjne 175 6. Mechanika mostów dla pieszych w ujęciu systemowym 201 6.1. Pojęcie systemu i modelu matematycznego systemu. Schemat statyczny/dynamiczny układu 201 6.2. Podstawowe założenia i metody normalizacji wielkości (parametrów) występujących w blokach wejścia WE, układu U i wyjścia WY oraz wzajemnych relacji miedzy nimi, przyjęte w eurokodach 204 6.2.1. Informacje wstępne 204 6.2.2. Przyjęta metoda oraz podstawowe założenia 206 6.3. Blok wejścia WE - oddziaływań (obciążeń, wymuszeń) na obiekty (konstrukcje, ustroje) mostowe 207 6.3.1. Uwagi wstępne 207 6.3.2. Klasyfikacja ogólna (mechaniczna) oddziaływań na obiekty budowlane 208 6.3.3. Obciążenia własne i użytkowe 212 6.3.4. Oddziaływania stałe i zmienne 212 6.3.5. Oddziaływania statyczne i dynamiczne 213 6.3.6. Oddziaływania deterministyczne i losowe (przypadkowe) 213 6.3.7. Modele normowe oddziaływań na obiekty budowlane 215 6.3.8. Podstawowe zasady ustalania wartości oddziaływań i ich rozmieszczenia na konstrukcji 215 6.4. Blok układu U - obiektów (konstrukcji, ustrojów) mostowych 223 6.4.1. Modele właściwości mechanicznych i fizycznych materiałów konstrukcyjnych - modele więzów wewnętrznych w materiałach konstrukcyjnych 223 6.5. Blok wyjścia WY - odpowiedzi obiektów (konstrukcji, ustrojów) mostowych 241 6.5.1. Charakterystyka ogólna bloku wyjścia 241 6.5.2. Podstawowe przypadki statyki wybranych ustrojów płaskich 243 6.6. Warunki (stany graniczne) nośności i użytkowalności 258 6.6.1. Według norm krajowych PN i prac związanych 258 6.6.2. Według PN-EN 1990 Eurokod: Podstawy projektowania konstrukcji (2004) 260 7. Charakterystyki dynamiczne 265 7.1. Wprowadzenie 265 7.2. Badania własne charakterystyk dynamicznych różnych mostów dla pieszych 274 7.2.1. Informacje wstępne 274 7.2.2. Rozwiązania konstrukcyjne badanych mostów dla pieszych 275 7.2.3. Częstotliwości i postaci drgań własnych 275 7.2.4. Logarytmiczne dekrementy tłumienia drgań 281 7.2.5. Wnioski z badań i obliczeń 282 7.3. Porównanie charakterystyk dynamicznych różnych mostów dla pieszych 283 8. Oddziaływania dynamiczne na mosty dla pieszych spowodowane przez pojedynczego człowieka 294 8.1. Geometria ruchu człowieka podczas chodu i biegu oraz ogólna analiza sił i momentów spowodowanych chodem lub biegiem 294 8.1.1. Przypadek nieruchomego podłoża lub zaniedbywanie małych drgań podłoża 294 8.1.2. Przypadek ruchomego (drgającego) podłoża przy małych amplitudach drgań 299 8.2. Oddziaływania dynamiczne generowane przez człowieka w różnych warunkach jego aktywności, wynikające z podstawowych zasad mechaniki 300 8.2.1. Podstawowe zasady i twierdzenia dynamiki (kinetyki) układu punktów materialnych 300 8.2.2. Przypadek podłoża nieruchomego lub zaniedbywanie małych drgań konstrukcji podtrzymującej 302 8.2.3. Przypadek znaczących drgań konstrukcji podtrzymującej 304 8.3. Przegląd wyników badań dynamicznych podstawowych modeli dotyczących oddziaływań dynamicznych generowanych przez jedną osobę, bez uwzględnienia wpływu sprzężenia zwrotnego drgający most - poruszający się człowiek 305 8.3.1. Urządzenia i stanowiska pomiarowe 305 8.3.2. Modele oddziaływania dynamicznego przyjmowane zwykle w badaniach 310 8.3.3. Chód i bieg 312 8.3.5. Zestawienia porównawcze wartości współczynników αij337 8.3.4. Rytmiczne podskoki (skoki w miejscu) 328 8.3.6. Rytmiczne przysiady 339 8.3.7. Rytmiczne kołysanie się 344 8.4. Wymuszenia intencjonalne, złośliwe 345 8.5. Metody wyznaczania odpowiedzi mostów dla pieszych przy różnych formach aktywności pojedynczego człowieka 347 8.5.1. Wyznaczanie odpowiedzi mostów dla pieszych z wykorzystaniem programów MES 347 8.5.2. Przybliżone metody szacowania maksymalnych wartości amplitud przyspieszeń drgań generowanych przez pojedynczego człowieka 349 9. Podstawowe przypadki oddziaływania zbiorowego ludzi na pomost bez uwzględnienia interakcji drgająca konstrukcja - poruszający się ludzie 351 9.1. Uwagi wstępne 351 9.2. Współczynnik zwiększający M uwzględniający efekt dynamicznego oddziaływania więcej niż jednej osoby 355 10. Oddziaływania dynamiczne generowane przez jedną lub więcej osób z uwzględnieniem interakcji drgająca konstrukcja - poruszający się człowiek lub interakcji ludzi między sobą 362 10.1. Zjawisko synchronizacji (dostosowania się) poruszającego się człowieka po drgającej konstrukcji 362 10.2. Wyniki badan i obserwacji zjawiska synchronizacji 364 10.2.1. Badania laboratoryjne na ruchomych (drgających) platformach 364 10.2.2. Badania i obserwacje na obiektach zrealizowanych 371 10.3. Modele zjawiska synchronizacji (dostosowania się) opracowane przez różnych autorów 376 10.3.1. Model Grundmanna i in. uwzględniający prawdopodobieństwo zaistnienia danej sytuacji 376 10.3.2. Model Dallarda i in. dla mostu Millennium Bridge przy drganiach bocznych 378 10.3.3. Model Nakamury dla mostu T-bridge przy drganiach bocznych 379 10.3.4. Model liniowego sprzężenia zwrotnego Tadli (2004) - drgania boczne 383 10.3.5. Model Newlanda - drgania boczne o małych amplitudach 385 10.3.6. Model Robertsa 388 10.3.7. Liczba Scrutona zjawiska synchronizacji w warunkach interakcji drgający most - piesi 390 10.3.8. Model Żółtowskiego - drgania pionowe 392 10.3.9. Modele własne zjawiska interakcji drgający most - poruszający się człowiek 397 11. Oddziaływanie wiatru na mosty dla pieszych 428 11.1. Struktura wiatrów silnych w warstwie przyziemnej 428 11.1.1. Wstęp 428 11.1.2. Właściwości powietrza 428 11.1.3. Prędkość wiatru 429 11.1.4. Prędkość charakterystyczna wiatru - makrorejonizacja wiatrowa 431 11.1.5. Pionowy profil wiatru i kategorie chropowatości terenu 432 11.1.6. Ciśnienie prędkości wiatru i współczynnik ekspozycji 437 11.1.7. Parametry fluktuacji prędkości wiatru 438 11.1.8. Ustalenia Eurokodu PN-EN 1991-1-4 (2008) w zakresie struktury i parametrów charakteryzujących wiatr w warstwie przyziemnej 441 11.1.9. Funkcje korelacji 447 11.1.10. Funkcje gęstości widmowej mocy 449 11.2. Krótka charakterystyka oddziaływania wiatru na obiekty mostowe 456 11.3. Statyczne oddziaływania wiatru na smukłe elementy konstrukcyjne obiektów mostowych 457 11.4. Buffeting i jego ujęcie obliczeniowe 462 11.4.1. Uwagi wstępne 462 11.4.2. Modelowanie oddziaływania wiatru wg teorii quasi-ustalonej 463 11.4.3. Podstawowe modele ujęcia obliczeniowego oddziaływania wiatru spowodowanego turbulencją atmosferyczną spotykane najczęściej w normach i dokumentach normalizacyjnych 475 11.5. Wybrane modele sprzężeń aerodynamicznych na przykładzie jednoprzęsłowych, smukłych obiektów poziomych, przy ustalonym napływie powietrza atmosferycznego 488 11.5.1. Model quasi-ustalony 488 11.5.2. Klasyczne zagadnienie flatteru giętego, skrętnego lub giętno-skrętnego przęsła mostu wiszącego lub podwieszonego w modelach Scanlana 492 11.5.3. Wzory uproszczone na wyznaczenie prędkości krytycznej flatteru Vcf 495 11.6. Wzbudzenie wirowe obiektów smukłych i jego ujęcie obliczeniowe 497 11.6.1. Uwagi wstępne 497 11.6.2. Wybrane modele własne krytycznego wzbudzenia wirowego obiektów smukłych o przekrojach poprzecznych zwartych 506 11.6.3. Odpowiedź konstrukcji prostej lub złożonej z konstrukcji prostych w warunkach krytycznego wzbudzenia wirowego 511 11.7. Inne zagadnienia związane z oddziaływaniem wiatru na obiekty mostowe 515 11.7.1. Wzbudzenie wiatrowo-deszczowe 515 11.7.2. Interferencja aerodynamiczna 516 11.7.3. Procedura postępowania w pracach studialnych, dotyczących wpływów wiatru na obiekty mostowe podatne na dynamiczne oddziaływanie wiatru 516 12. Kryteria komfortu użytkowania 517 12.1. Wstęp 517 12.2. Problematyka oceny wpływu drgań na ludzi 517 12.2.1. Zakres częstotliwości drgań 1 - 80 Hz 517 12.2.2. Zakres częstotliwości drgań 0,063U - 1,0 Hz 523 12.3. Specyfika oceny wpływu drgań na ludzi w przypadku mostów i mostów dla pieszych 524 12.4. Kryteria komfortu wibracyjnego dla mostów 526 12.5. Kryteria komfortu wibracyjnego i statycznego w odniesieniu do mostów dla pieszych 528 12.5.1. Przegląd kryteriów komfortu spotykanych w literaturze i dokumentach normalizacyjnych do 2005 roku 528 12.5.2. Kryteria komfortu wibracyjnego wg innych norm i dokumentów normalizacyjnych 532 12.5.3. Własne kryteria komfortu wibracyjnego dla pieszych na mostach z uwzględnieniem prawdopodobieństwa generowania drgań 541 12.5.4. Przykłady oceny spełnienia kryteriów komfortu wibracyjnego różnych mostów dla pieszych przy wpływach wiatru 557 12.6. Wnioski i uwagi końcowe 564 13. Tłumiki drgań 566 13.1. Mechaniczne i aerodynamiczne sposoby redukcji drgań budowli i konstrukcji 566 13.2. Tłumiki wiskotyczne (hydrauliczne, lepkie) pasywne 567 13.3. Tłumiki wiskotyczne półaktywne 570 13.4. Strojone tłumiki masowe(STM) 574 13.4.1. Podstawy teorii strojonego tłumika masowego 574 13.4.2. Model matematyczny układu ze strojonymi tłumikami masowymi 577 13.4.3. Podstawowe zależności dla pojedynczego STM przy jednej postaci drgań własnych 582 13.4.4. Wielokrotne strojone tłumiki masowe (WSTM) 584 13.5. Strojone tłumiki wahadłowe 591 13.6. Tłumiki lepkosprężyste 594 13.7. Przykłady zrealizowanych mechanicznych tłumików drgań 596 14. Przykłady obliczeń dynamicznych i aerodynamicznych oraz badań modelowych mostów dla pieszych 604 14.1. Analiza komfortu wibracyjnego jednoprzęsłowych mostów dla pieszych o konstrukcji kratownicowej w funkcji rozpiętości przęsła 604 14.1.1. Uwagi wstępne 604 14.1.2. Opis techniczny i modele obliczeniowe analizowanych mostów 605 14.1.3. Charakterystyki dynamiczne przedmiotowych mostów dla pieszych 607 14.1.4. Wybrane wyniki odpowiedzi dynamicznych badanych konstrukcji wywołanych oddziaływaniem ludzi 609 14.1.5. Sprawdzenie kryteriów komfortu 610 14.1.6. Wnioski dla praktyki inżynierskiej 611 14.2. Analiza drgań mostu dla pieszych nad Drogową Trasą Średnicową w Katowicach, spowodowanych przez ludzi w różnych warunkach ich aktywności 612 14.2.1. Wstęp 623 14.2.2. Krótki opis techniczny i przyjęty model obliczeniowy mostu 613 14.2.3. Charakterystyki dynamiczne mostu 614 14.2.4. Drgania mostu spowodowane przez ludzi 614 14.2.5. Ocena skuteczności działania mechanicznego tłumika drgań 619 14.2.6. Wnioski 622 14.3. Ocena skuteczności działania wielokrotnych strojonych tłumików masowych zainstalowanych na różnych mostach dla pieszych 623 14.3.1. Wstęp 623 14.3.2. Projektowany most dla pieszych w Katowicach 626 14.3.3. Most dla pieszych o konstrukcji kratownicowej i długości przęsła 50 m 637 14.3.4. Wnioski końcowe 644 14.4. Badania modelowe i obliczenia aerodynamiczne projektowanego mostu dla pieszych w Katowicach 645 14.4.1. Wstęp 645 14.4.2. Badania aerodynamiczne modelu sekcyjnego mostu w tunelu aerodynamicznym 646 14.4.3. Obliczenia aerodynamiczne 648 14.4.4. Badania modelowe modelu aeroelastycznego mostu w tunelu aerodynamicznym 654 14.5. Analiza podatności aerodynamicznej różnych mostów dla pieszych 661 14.5.1. Wstęp 661 14.5.2. Opis konstrukcji analizowanych mostów dla pieszych 663 14.5.3. Charakterystyki dynamiczne analizowanych mostów 665 14.5.4. Wyniki obliczeń aerodynamicznych 666 14.5.5. Wnioski 670 14.6. Analiza wpływu sprzężeń aerodynamicznych na odpowiedź dynamiczną dwóch wiszących mostów dla pieszych 672 14.6.1. Wprowadzenie 672 14.6.2. Wyniki analiz 673 14.6.3. Wnioski 674 14.7. Badania modelowe i obliczenia aerodynamiczne mostu pieszo-rowerowego Kazimierz - Podgórze przez Wisłę w Krakowie 676 14.7.1. Wstęp 676 14.7.2. Krótki opis techniczny mostu 676 14.7.3. Stanowisko pomiarowe, czujniki pomiarowe, aparatura pomiarowa, tory pomiarowe 679 14.7.4. Opis modeli do badań aerodynamicznych 683 14.7.5. Współczynniki aerodynamiczne segmentów przęsła nawietrznego i zawietrznego 686 14.7.6. Współczynniki aerodynamiczne globalnego, sumarycznego oddziaływania wiatru na most 689 14.7.7. Model MES mostu 690 14.7.8. Analiza modalna 693 14.7.9. Modelowanie oddziaływania wiatru 694 14.7.10. Obliczenia aerodynamiczne mostu 698 14.7.11. Analiza wzbudzenia wirowego 700 14.7.12. Komfort pieszych 701 14.8. Badania modelowe i obliczenia aerodynamiczne mostu pieszo-rowerowego Kazimierz - Ludwinów przez rzekę Wisłę w Krakowie 706 14.8.1. Wstęp 706 14.8.2. Opis konstrukcji mostu 706 14.8.3. Modele do badań 711 14.8.4. Procedura badawcza 712 14.8.5. Wyniki pomiarów 713 14.8.6. Model MES konstrukcji 717 14.8.7. Analiza modalna 718 14.8.8. Modelowanie oddziaływania wiatru 722 14.8.9. Obliczenia aerodynamiczne mostu 726 14.8.10. Wnioski 727 Literatura 729 |
| |