Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MOSTY cz.1 BUDOWNICTWO BETONOWE Wasiutyński SPIS

07-04-2015, 22:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 5219650083
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 38   
Koniec: 07-04-2015 22:18:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

MOSTY

CZĘŚĆ 1

 

z cyklu BUDOWNICTWO BETONOWE, tom XIV


Zbigniew Wasiutyński

Wydawnictwo: Arkady, 1967
Oprawa: twarda
Stron: 670
Stan: bardzo dobry, nieaktualna pieczątka

W niniejszej części tomu XIV omówiono zagadnienia konstrukcyjno-wykonawcze mostów z betonu uzbro­jonego i betonu sprężonego. Podano także liczne przykłady mostów.
Monografia przeznaczona jest dla ogółu inżynierów i magistrów-inżynierów budowlanych oraz pracowni­ków naukowych, specjalizujących się w zagad­nieniach konstrukcyj betonowych. Tom XIV jest szczególnie przydatny dla inżynierów budownictwa mostowego.

SPIS TREŚCI:

Przedmowa   

1.  Podpory mostów betonowych. .           
1.1.  Ewolucja kształtów podpór mostów betonowych   
1.2.  Przyczółki mostów betonowych   
1.2.1.  Cele budowy   
1.2.2.  Części przyczółków, ich zadania i siły wewnętrzne   
1.2.3.  Ewolucja kształtów przyczółków   
1.2.4.  Budowa nasypów w połączeniu z przęsłami   
1.2.5.  Formy architektoniczne przyczółków   
1.3.  Filary mostów betonowych   
1.3.1.  Cele budowy filarów   
1.3.2.  Części filarów, ich zadania i siły wewnętrzne   
1.3.3.  Ewolucja kształtów filarów   
1.3.4.  Zabezpieczenie powierzchni filarów   
1.3.5.  Zasady wyboru kształtów filarów słupowych   
1.3.6.  Filary o słupach sprężonych cięgnami zewnętrznymi   
1.4.  Podpory z pali betonowych   
1.4.1.  Cele budowy podpór z pali betonowych   
1.4.2.  Cechy podpór z pali betonowych   
1.4.3.  Wybór pali do budowy podpór       
1.5.  Wpływ kształtów filarów na rozmycie dna    
1.5.1.  Odróżnianie stanów koryta rzeki   
1.5.2.  Rozmycie pod filarami ustawionymi równolegle do prądu w korytach niezmiennych     
1.5.3.  Rozmycie przy filarach ustawionych ukośnie do prądu w korytach nie­zmiennych    
1.5.4.  Rozmycie przy filarach ustawionych w korytach zmiennych
1.5.5.  Zabezpieczenie filarów od rozmycia dna w ich pobliżu   
1.6.  Wskaźniki nakładów na budowę mostów   
1.6.1.  Rodzaje mierników i wskaźników nakładów   
1.6.2.  Wskaźniki naturalne i wartościowe nakładów   

2.  Pomosty       
2.1.  Uwagi wstępne .       
2.2.  Pomosty mostów drogowych z betonu uzbrojonego   
2.2.1.  Części pomostów mostów drogowych i ich funkcje wytrzymałościowe
2.2.2.  Rodzaje pomostów o dwóch pasach ruchu   
2.2.3.  Pomosty o wielu pasach ruchu   
2.3.  Pomosty mostów drogowych z betonu sprężonego   
2.3.1.  Przykłady pomostów sprężonych betonowanych na miejscu
2.3.2.  Przykłady pomostów sprężonych prefabrykowanych na miejscu
2.4.  Pomosty mostów kolejowych           
2.4.1.  Cechy odróżniające pomosty mostów kolejowych   
2.4.2.  Elementy pomostów mostów kolejowych i ich zadania   
2.4.3.  Pomosty umieszczone między belkami głównymi   
2.5.  Zasady kształtowania pomostów   
2.5.1.  Argumenty kształtowania    
2.5.2.  Argumenty konstrukcyjne w kształtowaniu pomostów .
2.5.3.  Płyty jako elementy pomostu i jako półki belek głównych
2.5.4.  Kształtowanie pomostów mostów drogowych .   
2.5.5.  Kształtowanie pomostów mostów kolejowych   
2.6.  Ustroje pomostów mostów belkowych   
2.6.1.  Przęsła małych rozpiętości       
2.6.2.  Przęsła o rozpiętościach. średnich i dużych   
2.6.3.  Liczba belek głównych .    ,    .    .    .   
2.6.4.  Przekroje belek głównych niesprężonych   
2.6.5.  Poprzecznice przęsłowe      •
2.7.  Wyznaczanie sił wewnętrznych w płytach pomostów   
2.7.1. Wyznaczanie momentów zginających w płytach prostokątnych pomo­stów    
 Wyznaczanie sił stycznych w prostokątnych płytach pomostów .
2.72.  Wyznaczenie momentów zginających i sił stycznych w płytach uko­śnych    

3.  Przęsła mostów betonowych   
3.1.  Klasyfikacja konstrukcyjna mostów płytowych i belkowych .
3.1.1.  Definicje   
3.1.2.  Cechy odróżniające w klasyfikacji mostów   
3.1.3.  Bezprzedmiotowość odróżniania przęseł od podpór i ustrojów płytowych od belkowych w budowie mostów betonowych .    .    .    .
3.1.4.  Przyczyny zanikania różnic między mostami płytowymi i belkowymi
3.1.5.  Przyczyny zanikania odróżniania przęseł od podpór w konstrukcjach mostów       
3.2.  Zależności kształtów przęseł i podpór od sił wewnętrznych   
3.2.1.  Cele i warunki budowy przęseł   
3.2.2.  Dostosowywanie ustroju mostu do sił wewnętrznych   
3.2.3.  Celowość budowy ustrojów zbliżonych do izostatycznych ....
3.2.4.  Celowość wyodrębnienia przęseł od podpór   
3.2.5.  Celowość łączenia przęseł z podporami   
3.2.6.  Celowość skupiania betonu przy podporach   
3.2.7.  Celowość rozdwajania i pochylania podpór   
3.3.  Wiadomości ogólne o mostach płytowych   
3.3.1.  Zakres zastosowań   
3.3.2.  Rodzaje mostów płytowych   
3.3.3.  Zalety mostów płytowych .       
3.3.4.  Wady mostów płytowych           
3.4.  Mosty o przęsłach wolnopodpartych bezwspornikowych   
3.4.1.  Mosty jednoprzęsłowe o przęsłach wolnopodpartych bezwspornikowych
3.4.2.  Mosty wieloprzęsłowe o przęsłach wolnopodpartych bezwspornikowych
3.5.  Mosty o przęsłach ciągłych   
3.5.1.  Zakres zastosowań i układy       
3.5.2.  Dostosowanie podpór do odkształcalności pomostu   
3.6.  Mosty wspornikowe   
3.6.1.  Rodzaje mostów wspornikowych   
3.6.2.  Mosty wspornikowe jednoprzęsłowe   
3.6.3.  Mosty wspornikowe wieloprzęsłowe   
3.7.  Mosty łukowe    *    .
3.7.1.  Dawne formy mostów łukowych   
3.7.2.  Ewolucja form mostów łukowych       
3.7.3.  Klasyfikacja ustrojów mostów łukowych   
3.8.  Mosty o pomostach zawieszonych do łuków     
3.8.1.  Zalety komunikacyjne i budowlane   
3.8.2.  Łuki, ich przekroje i uzbrojenie         
3.8.3.  Belki usztywniające i ściągi, ich przekroje i uzbrojenie ....
3.8.4.  Sprężanie ściągów i belek usztywniających   
3.8.5.  Węzły oporowe   
3.8.6.  Wieszaki       
3.8.7.  Stężenia poprzeczne   
3.8.8.  Ustroje mostów o pomostach zawieszonych na ukośnych wieszakach
3.9.  Mosty o pomostach opartych na lukach   
3.9.1.  Zalety komunikacyjne i budowlane   
3.9.2.  Łuki i sklepienia   
3.9.3.  Pomosty i podłużnice   
3.9.4.  Łączniki   
3.9.5.  Stężenia poprzeczne   
3.9.6.  Zasady kształtowania *      .
3.9.7.  Uzbrojenie   
3.10.  Mosty wiszące o pomostach betonowych sprężonych   
3.10.1.  Odmiany ustrojów   
3.10.2.  Cechy komunikacyjne           
3.10.3.  Cechy konstrukcyjne   
3.10.4.  Cechy statyczne   
3.10.5.  Cechy dynamiczne    .   
3.10.6.  Cechy wykonawcze    *      .    .
3.10.7.  Cechy ekonomiczne    
3.10.8.  Przemiany ustrojów mostów wiszących     

4.  Przeguby i łożyska mostów betonowych   
4.1. Zadania, rodzaje i cechy szczególne przegubów i łożysk   
4.11.  Zadania przegubów i łożysk   
4.12.  Rodzaje przegubów i łożysk      .    .
 Klasyfikacja kinematyczna przegubów i łożysk   
4.13.  Klasyfikacja łożysk według rodzajów oporów   
4.14.  Cechy szczególne łożysk i przegubów w mostach betonowych .
4.15.  Porównanie odkształceń przęseł betonowych i stalowych pod działaniem obciążeń użytkowych         
42.  Przeguby i łożyska przestarzałe                
4.21.  Przyczyny nieprzydatności przegubów i łożysk dawniej stosowanych
4.22.  Przeguby i łożyska stalowe w budowie mostów betonowych
4.23.  Łożyska stalowe soczewkowe     
4.24.  Przeguby z blach ołowianych   
4.25.  Przeguby Considóre’a i Mesnagera   
43.  Betonowe przeguby sprężyste   
4.31.  Betonowe przeguby prostopadłościenne   
4.32.  Przeguby Maillarta   
44.  Przeguby betonowe o powierzchniach tocznych .    .           
4.41.  Uwagi wstępne .           
4.42.  Wyniki badań przegubów tocznych   
4.43.  Zasady wymiarowania i zbrojenia przegubów tocznych ....
45.  Przeguby plastyczne Freyssineta   
4.51.  Koncepcja działania przegubów Freyssineta   
4.52.  Wyniki pomiarów doświadczalnych .           
4.53.  Zasady wymiarowania przegubów plastycznych   
46.  Przeguby i łożyska gumowe   
4.61.  Wiadomości wstępne   
4.62.  Właściwości gum stosowanych do budowy przegubów i łożysk .
4.63.  Własności odkształceniowe łożysk gumowych   
4.64.  Opisy badań płyt i łożysk gumowych   
4.65.  Przykłady zastosowania łożysk gumowych   
4.66.  Wytyczne projektowania, wytwarzania i wbudowywania przegubów i łożysk gumowych   

5. Rusztowania mostów betonowych   
51.  Zadania rusztowań w budowie mostów betonowych   
5.11.  Cele budowy rusztowań   
5.12.  Klasyfikacja rusztowań   
5.13.  Tendencje rozwojowe w budowie rusztowań   
52.  Projektowanie i budowa rusztowań       
5.21.  Części rusztowań przęseł           
5.22.  Poszukiwanie optymalnych rozwiązań rusztowań   
5.23.  Obciążenia rusztowań   
5.24.  Wybór ustroju rusztowań       
5.25.  Wybór materiału rusztowań     
5.26.  Projekt wykonawczy rusztowań   
53.  Rusztowania drewniane słupowe, zastrzałowe i wachlarzowe
5.31.  Ustroje i zakres zastosowań   
5.32.  Fundamenty rusztowań       
5.33.  Stężenia rusztowań   
5.34.  Montaż i rozbieranie rusztowań   
54.  Rusztowania z rur stalowych   
5.41.  Zakres zastosowań, zalety i wady   
5.42.  Ogniwa rusztowań z rur stalowych   
5.43.  Ustroje słupowe rusztowań z rur   
55.  Rusztowania belkowe   
5.51.  Cele, zakres zastosowań i rodzaje rusztowań belkowych
5.52.  Rusztowania o belkach dwuteowych   
5.53.  Rusztowania o belkach kratownicowych   
5.54.  Rusztowania przęseł sprężonych   
56.  Krążyny drewniane dużych rozpiętości   
5.61.  Cele i warunki budowy krążyn dużych rozpiętości .    .    •
5.62.  Układy statyczne krążyn dużych rozpiętości   
5.63.  Wpływ kolejności betonowania na ustrój krążyn   
5.64.  Materiały używane do budowy krążyn   
5.65.  Ustroje krążyn drewnianych   
5.66.  Krążyny łączone na gwoździe .           
5.67.  Krążyny łączone na śruby     
5.68.  Sposoby montażu krążyn drewnianych     
5.69.  Przesuwanie krążyn w poprzek przęseł   

6. Monografie mostów   
6.1. Mosty płytowe o przekrojach pełnych i przęsłach rozdzielonych
6.1.1. Estakada kolejowa w stanie Tennessee w USA   
 Wiadukty w Chicago           
6.12.  Estakada kolejowa w Dijon we Francji   
6.13.  Płytowy most drogowy w Końskich     
62.  Mosty płytowe o przekrojach pełnych i przęsłach ciągłych   
6.21.  Wiadukty grzybkowe w USA   
6.22.  Estakady na dojeździe do mostu przez Hackensack pod Jersey w USA
6.23.  Wiadukt w Beauvais we Francji   
6.24.  Wiadukt drogowy nad torami stacji kolejowej   
6.25.  Wiadukt kolejowy nad skrzyżowaniem z ulicą   
6.26.  Most przez bagno Tjonnemyra w Norwegii   
6.27.  Wiadukt skrzyżowania dwupoziomowego nad jeziorem Balaton na Węgrzech   
63.  Mosty płytowe o przekrojach niepełnych   
6.31.  Wiadukt nad torami kolejowymi   
64.  Mosty belkowe bezwspornikowe o przekrojach rozdzielnych ....
6.41.  Most przez kanał Venusio we Włoszech   
6.42.  Wiadukt przez dolinę Bes w Mallet we Francji   
6.4.31 Most Champlain przez Rzekę Świętego Wawrzyńca w Montrealu w Ka­nadzie    
6.4.4. Wiadukt na dojeździe do mostu przez Sekwanę w Tancarville we Francji       
65.  Mosty belkowe dwuwspornikowe o przęsłach rozdzielonych   
6.51.  Most miejski przez rzekę żeglowną   
6.52.  Most miejski przez kanał żeglowny   
66.  Mosty belkowe wielowspornikowe o przęsłach rozdzielonych .
6.61.  Most w Chazey przez rzekę Ain na drodze z Lyonu do Genewy
6.62.  Most przez Ren między Au i Lustenau   
6.63.  Most miejski .......   
6.64.  Projekty mostu Dębnickiego przez Wisłę w Krakowie   
6.65.  Most miejski         
67.  Mosty belkowe o przęsłach ciągłych   
6.71.  Most Weinland przez Thur pod Andelfingen w Szwajcarii ....
6.72.  Wiadukt drogowy pod Zizers w kantonie Graubünden w Szwajcarii
6.73.  Wiadukt przez dolinę Loing pod Moret na drodze Paryż—Lyon
6.74.  Projekt mostu przez Wisłę w przedłużeniu ulicy Karowej w Warszawie
6.75.  Most przez Sekwanę w Choisy-le-Roi   
68.  Mosty płytowe i belkowe o podporach nierozdwojonych   
6.81.  Most w Abidjan — Wybrzeże Kości Słoniowej   
6.82.  Most przez rzekę Volturno na autostradzie Neapol—Mediolan we Wło­szech .       
69.  Mosty płytowe i belkowe o podporach rozdwojonych   
6.91.  Most przez Bradano we Włoszech .    .    .           
6.92.  Most przez Pad w Casalmaggiore we Włoszech   
6.93.  Opis przekrycia dworca Warszawa-Śródmieście   
6.94.  Wiadukt kolejowy na bocznicy do kopalni w Katowicacl» ....
610.  Mosty płytowe i belkowe o podporach rozwidlonych   
6.101.  Most przez Sihl pod Brunau w kantonie Zürich w Szwajcarii
6.102.  Wiadukt de la Voulte we Francji   
611.  Mosty łukowe klasyczne   
6.111.  Most w Villeneuve-sur-Lot   
6.112.  Most przez Urnäsch pod Hundwil w kantonie Appenzell w Szwajcarii
6.113.  Wiadukt przez Glems pod Schwieberdingen       
6.114.  Most Bolesława Chrobrego przez nowe koryto Warty w Poznaniu
612.  Mosty łukowe Maillarta   
6.121.  Most przez Val Tschiel w Szwajcarii   
6.122.  Most przez Schwandbach w Szwajcarii .           
6.123.  Most przez Traubach pod Habkern w kantonie Bern w Szwajcarii
613.  Most łukowy Freyssineta .               
614.  Mosty łukowe o pochyłych słupach     
6.141.  Most przez Storms River w Unii Południowo-Afrykańskiej
6.142.  Wiadukt nad wąwozem Fiumarella pod Catanzara we Włoszech .
615.  Mosty łukowe o pomostach zawieszonych na pionowych wieszakach
6.151.  Most przez rzekę Maudit w gantes we Francji   
6.152.  Most przez rzekę Oued Méllégue w Tunisie   
6.153.  Most na linii Omegna—Intra we Włoszech   
6.154.  Most w Nogent-sur-Seine we Francji   
6.155.  Most przez Sekwanę w Bagneux we Francji   
6.156.  Most przez Sołę na drodze Tresna—Czernichów   
6.157.  Most przez Sołę w Kobiernicach     
6.158.  Most przez Sekwanę między St. Pierre-de-Vauvray i Ande pod Rouen we Francji     
 Wiadukt w Le Bourget we Francji   
6.159.  Most przez liman rzeki Jaudy w Treguier we Francji
616.  Mosty łukowe Langera   
6.161.  Most przez Nieciecz w Ruścu pod Widawą   
6.162. Wiadukt nad torami kolejowymi   
6.163.  Most przez Newę w Leningradzie   
6.164.  Most przez Lubrzankę       
617.  Mosty łukowe o ukośnych wieszakach (F. O. Nielsena)   
6.171.  Most przez rzekę Lot w Castelmoron we Francji   
6.172.  Most przez rzekę Przylepnicę w Szreńsku   
618.  Mosty wiszące klasyczne   
6.181.  Most W-16 na drodze państwowej z Gandawy do Brukseli w Belgii
6.182.  Most przez Ringcanal w Merelbeke pod Gandawą w Belgii
6.183.  Projekt mostu drogowego wykonany przez Fr. Dischingera
619.  Most wiszący o wieszakach pochyłych     
6.191.  Most przez jezioro Maracaibo w Wenezueli ......
6.192.  Kładka przez Kanał Centralny w Obourg w Belgii ....
Wykaz piśmiennictwa   
Skorowidz     

 

 

MOSTY cz.1 BUDOWNICTWO BETONOWE Wasiutyński SPIS

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt