Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MOSKIEWSKIE METRO MOSKWA STARY PIĘKNY ALBUM UNIKAT

20-03-2012, 17:24
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 69.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2216051047
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 28-03-2012 19:49:34
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - Московского метрополитена.
AUTOR - PRACA ZBIOROWA
WYDAWNICTWO - Gos. Izd. izobraz. iskusstva, MOSKWA 1953
WYDANIE - 1
NAKŁAD - 25000 EGZ.
STAN KSIĄŻKI - DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM ) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY - ORYGINALNA, TWARDA, PŁÓCIENNA Z TŁOCZENIAMI
ILOŚĆ STRON - OK 100
WYMIARY - 30 x 22,5 x 1,6 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,766 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. - ZAWIERA DUŻO PIĘKNYCH ILUSTRACJI, W TYM KOLOROWE.
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

KSIĄŻKA W JĘZYKU ROSYJSKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.




Th Moskal Metropolita Olita i'osudarslichennoe iatelstvo sztuka Moskwa 1953
Jest to niezwykłe budynki naszej ery, dziełem i chlubą narodu radzieckiego. Był wybitnym twórczy wkład do skarbnicy kultury radzieckiej, działając jako drogi transportu oraz jako zespół architektoniczny pałaców podziemnych, stworzona przez zespół architektów i budowniczych. W 1931 roku czerwca plenum KPZR (b) decyzję o budowie metra w Moskwie. Partia Komunistyczna wezwała do "miasta Metropolitan powinno budować cały kraj!" Odpowiedziała na to pracowników call i inżynierów fabryki w Moskwie, Leningradzie, Syberii i Kaukazu. Metropolitalnych zbudowanych tysięcy ludzi, bogate doświadczenie w tworzeniu Magnitogorsk, Day-prostroya i Turksib i inne budynki. Zamówienia są realizowane podziemne pięćset czterdzieści roślin. Moskwa członków Komsomołu zostały wysłane do budowy swoich najlepszych przedstawicieli. Młodzieży Moskwa honorowo uzasadnić wysokie zaufanie do partii i ludzi. później jego bezinteresownej pracy na rzecz budowy podziemnego Moskwa Komsomołu organizacja został odznaczony Orderem Lenina. W bezprecedensowo krótkim budowniczych czasu, uzbrojony w zaawansowany sprzęt gospodarstwa domowego, pomyślnie zadanie partii i rządu. Piętnasty maja 1935 pierwsza faza trzynastu stacji metra moskiewskiego drogi gościnnie otworzył drzwi swoich wejściach do mieszkańców stolicy. Linie pierwszym etapie połączenie z centrum miasta Sokolniki Park, Central Parku i Rekreacji oraz obszaru Smoleńska. W latach 1[zasłonięte]937-19, budowę ukończono drugi etap pod ziemią. Pierwsza linia drugiego etapu rozciąga się od Smoleńska do Kijowa Railway Station Square. Druga linia to obszar Revolution-Kursk dworca kolejowego. Trzecia linia jest podłączona do centrum północno-zachodniej części stolicy, przekazując Swierdłow Square w miejscowości Sokół. Trzecie miejsce został zbudowany w czasie wojny i został w pełni ukończony w 1944 roku. 01 stycznia 1943 zaczął funkcjonować na Swierdłow Square w drodze do zakładu imienia Stalina, a 13 stycznia 1944 - od stacji kolejowej Kursk do Izmailov. W grudniu 1949 r. Prace zakończono Budowa pierwszych sześciu stacji. Big Ring ", a na początku 1952 roku podjęła już działania cztery nowe stacje drugiej sekcji. W kwietniu 1953 roku wszedł w życie nowy promień Arbatskii z trzech stacji: ". Kijów" Arbat "," Smoleńsk ", Budowa moskiewskim metrze trwa. W czasie, jaki upłynął od rozpoczęcia pierwszego etapu, długości jego linii wzrosła ponad pięciokrotnie. Po wejściu do eksploatacji w ostatnich dwóch stacjach linii pierścienia, "Krasnopresnenskaya" i "Kijów", zostanie zbudowany kolejny, piąty miejsce pod ziemią z Centralnego Parku Kultury i Wypoczynku imienia Maksyma Gorkiego na Uniwersytet na Lenina Hills i Ogród Botaniczny w All-Union Wystawa Rolnicza. Moskwa metro jest technicznie doskonała konstrukcja pojazdu. Trzydzieści dziewięć stacji pociągi przechodzą codziennie do dwóch milionów dwóch sto tysięcy ludzi. Z biegiem lat, Moskwa Metro metro od ponad dwunastu milionów głową pociągów z ponad ośmiu milionów pasażerów. Wyżywienie i lądowania pasażerów na stacji zajmowanych przez nie więcej niż dwadzieścia lub trzydzieści sekund. W godzinach szczytu, gdy przepływ pasażerów osiągnąć swój najwyższy poziom interzaly między pociągami to tylko 01:58 i pół minuty. Metro przyniósł wiele udogodnień mieszkańców Moskwy. Wystarczy przytoczyć bardzo interesujący i przekonywujący kalkulacji: moskiewską, zastępując tramwajem do stacji metra, oszczędzając średnio dwustu czterdziestu godzin rocznie, w pełnym wymiarze godzin miesięcznie. Miliony ludzi w budżecie stolicy jest znacznie wzbogacił swój czas. Szósty we wrześniu 1947 moskiewskim metrze za wzorową pracę w sprawie organizacji i rozwój publicznych Transport noeoy został odznaczony Orderem Lenina. Pasażerowie są wyposażone w moskiewskim metrze z czystym powietrzu, dużo światła i wszystkich urządzeń transportu. Architekci i budowniczowie są także pod opieką, aby spełnić potrzeby estetyczne narodu radzieckiego. Stacja metra w Moskwie w budowie na temat projektów wybranych do konkursów architektonicznych, a są jasne i przestronne podziemne pałace, marmur, zdobione rzeźbą. Ceramika, malarstwo ścienne. Zgodnie z jej cech konstrukcyjnych, archi- strukturalnie dekoracji, pasażerowie kultura serwis Moskwa Metro zasłużenie uważany za najlepszy na świecie. Subways w krajach kapitalistycznych są przede wszystkim przedsiębiorstwa handlowe starają się uzyskać jak najwięcej zysków, nie jest zainteresowany w tworzeniu udogodnień dla pasażerów. Metropolita traktują go jako "rury" na przejazd pociągów. Weźmy, na przykład, opisuje nowego metra York w amerykański magazyn "Reader s Digest" (listopad 1951): "Jeśli Nowy Jork metro nie istnieje, nikt nie mógł kiedykolwiek wyobrazić. Nikt nie mógł wymyślić takiego barbarzyństwa i brutalności zwierząt Borne, dzień po dniu w podziemnym więzieniu. O najlepszej opieki świń podczas ich transportu, jak wieprzowina jest wart tyle za funt, a około świń, które mają wziąć świadczeń opieki. Ale człowiek w Nowym metrze Jorku jest tylko szkodliwe ciężar i starać się go pozbyć jak najszybciej, jeszcze przed wejściem do nowego wątku, który będzie ciężar ... "Te gniewne słowa odzwierciedlają prawdę, która jest zwykle skrywa prasy amerykańskiej, z tendencją chwalić przysłowiowy "amerykańskiego stylu życia". Tym razem amerykański magazyn powiedział dokładnie to, co przeciętny człowiek doświadcza każdy Amerykanin, który został zmuszony do korzystania z metrem, gdzie ciemne fragmenty, z kolumn i ścian murowanych są często konieczne, litsovannymi mokre smugi, platform wąskie, schody zaśmiecona zawsze przypominać mu, że jest w lochu ciemnym i wilgotnym. Architektura moskiewskim metrze jest wyraźny kontrast w nędznych "architektura" Underground krajach kapitalistycznych. Wysokie architektoniczne i artystyczne walory stacji moskiewskiego metra wielokrotnie zauważył Stalina Prize. Stado:, uu Pierwszy etap, "Pałac Sowietów" i "Brama Red" jest wielkim architektoniczne. Wśród stacji drugiego etapu stand "Swierdłow Rynku" i "Kurskaya'1 jego klasycznie surowy i szlachetny architektury, jak i" Majakowskiego ", gdzie pierwsze stacje metra w architekturze budowli wykorzystywanych stalowych, co pozwoliło zamiast trzech tuneli, zwykle dzielących głęboko stacji do centralnej hali i platforma z boku, aby utworzyć jedną ogromną przestrzeń. Szczególnie odświętny i uroczysty są stacje "Big Ring", stworzonego po zwycięstwie radzieckich ludzi w II wojnie światowej, odzwierciedlając w swojej architektonicznej świetności z obrazów i radości tego zwycięstwa. Najwyższy szacunkowy był archi- stacje tour "Kursk-Ring", "Kaługa" i "Komsomolskaja-ring". Architektura stacji "Kursk-ring", który wykorzystuje wspaniałe klasycznych form architektonicznych, słynącej z bardzo uroczyście monumentalnej jak i podwyższonej. Pomysł na triumf narodu radzieckiego, którzy wygrali w wojnie, stanowiły podstawę projektu architektonicznego stacji "Kaluga", stworzonej przez twórcze wykorzystanie dziedzictwa architektonicznego rosyjskiego klasycyzmu. Stacja "Komsomolskaja-ring." - Cudowne stworzenie radzieckiego architekta A. Shchusev Korzystanie dziedzictwo rosyjskiej architektury XVII i XVIII wieku, twórcza przeróbka to, Shchusev udało się stworzyć wspaniały budynek, zawierający cechy prawdziwego narodu. Pod względem wielkości wykonywanej pracy, złożoność i oryginalność wzorów, operacyjnych i artystyczne walory stacji "Komsomolskaja-Ring" to jeden z najlepszych. Trzy nowe stacje Arbat promień został otwarty w kwietniu 1953 roku, kontynuując tradycji architektonicznej wcześniej wyrównane stacji. Charakter architektury stacji "Arbat" i twórczo do dziedzictwa starożytnej architektury, określony przez lokalizację stacji, znajdującej się w bliskiej odległości od Kremla. Ta stacja jest wielkość pozostałych stacjach prevoskho.dit Arbat promieniowej. Jego średnia długość hali jest jedna czwarta mile. Podstawą architektury stacji projektowania "Smoleńska" temat położył historyczne zwycięstwa Rosjan przez obcych najeźdźców. Temat architektoniczny stacja design "Kijów" -. Rozkwit gospodarki i kultury Ukrainy Radzieckiej tu zwrócić uwagę na mural przedstawiający fresco pracy a resztą mieszkańców radzieckiej Ukrainy. Moskiewskie Metro jest zbudowana. Będzie on służył mieszkańcom społeczeństwa komunistycznego. Stworzenie takiego wielkie i piękne prace wykonano tylko dla naszego kraju, gdzie wszystko wykończone z mocą pieniędzy torbę, w której wszystkie działania partii komunistycznej i rządu sowieckiego ma przynieść korzyść ludziom, gdzie troska o ludzi jest kluczowym elementem systemu politycznego i społecznego. Bogate doświadczenie pokojowego budownictwa socjalistycznego, zdobyte ludzi pracy naszego kraju, jest przykładem demokracji ludowej. Architektura krajobrazu Twoje miasto, pracując w Budapeszcie, Warszawie i metra w Bukareszcie projektu budowlanego. W tym przedsięwzięciu, mają one bardzo pomocne dla sowieckiego zaawansowanego technicznego pomysł, wielkimi budowniczymi doświadczenie




Moskiewskie Metro.

Czyniąc z artysty Zdjęcie G. Stepanov i I. Petrusov Shagin Redaktor S. IODLOVICH Technical Editor J. DEVIL SH02035. Publ. Liczba 14 064. Podpisano do druku, na 21/1U-1953 1x r ur. l. Nakład 25.000. Zamówienia 138. +15-ci Drukowanie .. iskra rewolucji "Glavizdata Soyuzpoligrafproma ZSRR Ministerstwa Kultury. Moskwa




московски й МЕТРОП ОЛИТЕН и'осударсличенное иъЪателъство изобразительного искусства Москва 1953
мечательных сооружений нашей эпохи, детище и гордость советского народа. Он явился выдающимся творческим вкладом в сокровищницу советской культуры, как действующая транспортная магистраль и как архитектурный ансамбль подземных дворцов, созданный коллективом архитекторов и строителей. В 1931 году июньский пленум ЦК ВКП(б) принял решение о строительстве метрополитена в Москве. Коммунистическая партия обратилась с призывом: „Метрополитен столицы должна строить вся страна!" На этот призыв отозвались рабочие и инженеры московских заводов, Ленинграда, Сибири и Кавказа. Метрополитен строили тысячи людей, обогащенных опытом создания Магнитостроя, Дне-простроя, Турксиба и других строек. Заказы метрополитена выполняли пятьсот сорок заводов. Московские комсомольцы послали на стройку своих лучших представителей. Молодежь Москвы с честью оправдала высокое доверие партии и народа. Впоследствии за самоотверженную работу по строительству метрополитена московская организация ВЛКСМ была награждена орденом Ленина. В невиданно короткие сроки строители, вооруженные передовой отечественной техникой, успешно выполнили задание партии и правительства. Пятнадцатого мая 1935 года тринадцать станций первой очереди московской подземной дороги гостеприимно распахнули двери своих вестибюлей перед жителями столицы. Линии первой очереди соединили центр города с парком в Сокольниках, Центральным парком культуры и отдыха и Смоленской площадью. В 1937—1938 годах было завершено строительство второй очереди метрополитена. Первая линия второй очереди протянулась от Смоленской площади до Киевского вокзала. Вторая линия—площадь Революции—Курский вокзал. Третья линия соединила центр с северо-западным районом столицы, пройдя от площади Свердлова до поселка Сокол. Третья очередь строилась во время войны и была закончена полностью в 1944 году. 1 января 1943 года вступила в строй трасса от площади Свердлова до завода имени Сталина и 13 января 1944 года — от Курского вокзала до Измайлова. В декабре 1949 года была завершена работа по строительству первых шести станций ,.Большого кольца", а в начале 1952 года уже действовали новые четыре станции второго участка. В апреле 1953 года вступил в строй новый Арбатский радиус с тремя станциями: ,,Арбатская", „Смоленская", „Киевская". Строительство Московского метрополитена продолжается. За время, прошедшее с момента пуска первой очереди, протяженность его линий возросла более чем в пять раз. После вступления в строй последних двух станций кольцевой линии— „Краснопресненской" и „Киевской"—будет строиться следующая, пятая очередь метрополитена— от Центрального парка культуры и отдыха имени Горького к университету на Ленинских горах и от Ботанического сада к Всесоюзной сельскохозяйственной выставке. Московский метрополитен в техническом отношении является совершенным транспортным сооружением. Тридцать девять станций пропускают ежедневно к поездам до двух миллионов двухсот тысяч человек. За годы существования Московского метрополитена по подземной магистрали проследовало свыше двенадцати миллионов поездов, которые перевезли более восьми миллиардов пассажиров. Высадка и посадка пассажиров на станции занимают не более двадцати-тридцати секунд. В часы пик, когда потоки пассажиров достигают наивысшего уровня, интерзалы между поездами составляют всего две-две с половиной минуты. Метрополитен доставил массу удобств жителям Москвы. Достаточно привести весьма интересный и убедительный подсчет: москвич, сменив трамвай на метрополитен, экономит в среднем в год двести сорок часов—полный рабочий месяц. Миллионы жителей столицы значительно обогатили бюджет своего времени. Шестого сентября 1947 года Московский метрополитен за образцовую организацию работы по перевозке населения и освоение ноеой техники был награжден орденом Ленина. Пассажиры Московского метрополитена обеспечены чистым воздухом, обилием света и всеми удобствами передвижения. Архитекторы и строители позаботились также и о том, чтобы удовлетворить эстетические запросы советского человека. Станции Московского метрополитена строятся по проектам, отобранным на архитектурных конкурсах, и представляют собой просторные и светлые подземные дворцы, облицованные мрамором, украшенные декоративной скульптурой, .керамикой, монументальной живописью. По своим конструктивным качествам, архитек- турно-художественному оформлению, культуре обслуживания пассажиров Московский метрополитен заслуженно считается лучшим в мире. Метрополитены в капиталистических странах являются прежде всего коммерческими предприятиями, стремящимися выжать максимум прибылей, совершенно не заинтересованными в создании удобств для пассажиров. Метрополитен расценивают там как „трубу" для пропуска поездов. Вот как, например, описывается нью-йоркский метрополитен в американском журнале „Ридерс дайджест" (ноябрь 1951 года): „Если бы нью-йоркская подземка не существовала, то никто не смог бы ее себе представить. Никто не смог бы придумать такого варварства и животной грубости, переносимых изо дня в день в подземной тюрьме. О свиньях заботятся лучше во время их перевозки, так как свинина стоит столько-то за фунт и о свиньях заботиться выгодно. Но человеческое существо в нью-йоркской подземке является лишь вредной обузой и от нее стараются избавиться как можно быстрее, до поступления нового потока, который явится такой же обузой..." Эти гневные слова отражают ту правду, которую обычно тщательно скрывает пресса США, стремящаяся прославлять пресловутый „американский образ жизни". На сей раз американский журнал сказал именно то, что испытывает любой американский обыватель, вынужденный пользоваться подземкой, где темные переходы с колоннами и кирпичными стенами, часто необ-лицованными, с подтеками сырости, узкие платформы, замусоренные лестницы неизменно напоминают ему о том, что он находится в мрачном и сыром подземелье. Архитектура Московского метрополитена представляет разительный контраст убогой „архитектуре" метрополитенов капиталистических стран. Высокие архитектурно-художественные достоинства станций Московского метрополитена не раз отмечались Сталинскими премиями. Стаи:;ии первой очереди—„Дворец Советов" и „Красные ворота" являются значительными архитектурными произведениями. Среди станций второй очереди выделяются „Площадь Свердлова" и „Курская'1 своей классически строгой и благородной архитектурой, а также „Маяковская", где впервые в архитектуре станций метрополитена применены стальные конструкции, позволившие вместо трех туннелей, обычно делящих станции глубокого заложения на центральный зал и боковые платформы, создать единое обширное пространство. Особенно праздничными и торжественными являются станции „Большого кольца", созданные после победы советского народа в Великой Отечественной войне и отражающие в своих архитектурных образах величие и радость этой победы. Наиболее высокую оценку получила архитек- тура станций „Курская-кольцевая", „Калужская" и „Комсомольская-кольцевая". Архитектура станции „Курская-кольцевая", использующая величественные классические архитектурные формы, отличается большой монументальностью и приподнятой торжественностью. Идея триумфа советского народа, одержавшего победу в Отечественной войне, легла в основу архитектурного проекта станции „Калужская", созданного на основе творческого использования наследия архитектуры русского классицизма. Станция „Комсомольская-кольцевая" — творение замечательного советского зодчего А. Щусева. Используя наследие русской архитектуры XVII и XVIII веков, творчески переработав его, Щусев сумел создать великолепное сооружение, содержащее черты подлинной народности. По объему выполненных работ, по сложности и оригинальности конструкций, по эксплуатационным и художественным качествам станция „Комсомольская-кольцевая" является одной из лучших. Три новые станции Арбатского радиуса, открытые в апреле 1953 года, продолжают архитектурные традиции ранее выстроенных станций. Характер архитектуры станции „Арбатская", творчески развивающей наследие древнерусского зодчества, определен местоположением станции, находящейся в непосредственной близости к Кремлю. Эта станция по размерам превосхо.дит остальные станции Арбатского радиуса. Длина ее среднего зала составляет четверть километра. В основу архитектурного оформления станции „Смоленская" положена тема исторических побед русского народа над иноземными захватчиками. Тема архитектурного оформления станции „Киевская" — расцвет экономики и культуры Советской Украины. Здесь обращают на себя внимание фресковые панно, отображающие труд и отдых людей Советской Украины. Московский метрополитен строится на века. Он будет служить и людям коммунистического общества. Создание такого грандиозного и прекрасного произведения оказалось под силу лишь нашему государству, где навсегда покончено с властью денежного мешка, где вся деятельность Коммунистической партии и советского правительства направлена на благо народа, где забота о человеке является важнейшей чертой государственного и общественного строя. Богатейший опыт мирного социалистического строительства, накопленный трудящимися нашей Родины, служит примером для стран народной демократии. Благоустраивая свои города, трудящиеся Будапешта, Варшавы и Бухареста проектируют строительство метрополитена. В этом начинании им оказывают большую помощь передовая советская техническая мысль, огромный опыт строителей




Московского метрополитена.

Оформление художника В. СТЕПАНОВОЙ Фото Г. ПЕТРУСОВА и И. ШАГИНА Редактор С. ИОДЛОВИЧ Технический редактор Ж. ЧЕРТОВА Ш02035. Изд. №14064. Подписано к печати 21/1У-1953 г. 1хг б. л. Тираж 25 000. Заказ 138. 15-я типография ..Искра революции" Союзполиграфпрома Главиздата Министерства культуры СССР. Москва



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.