Mortal Kombat: Armageddon jest kolejną wirtualną bijatyką, należącą do bestsellerowego cyklu, rozwijanego od pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Zgodnie z modą, zapoczątkowaną wraz z premierą czwartej części „Śmiertelnej Walki” w 1997 roku, brutalne pojedynki odbywają się w całkowicie trójwymiarowym środowisku. Dodatkowo niniejszy produkt ma charakter zbiorczy – developerzy chcieli podsumować bowiem wszystkie swoje dotychczasowe osiągnięcia w ramach serii MK, aby po raz ostatni przygotować dzieło z myślą o konsolach PlayStation 2 i Xbox przed poświęceniem się tworzeniu gier dla elektroniczno-rozrywkowych platform nowej generacji.
Grono dostępnych wojowników obejmuje blisko sześćdziesiąt postaci, które pierwotnie wystąpiły w różnych odsłonach Mortal Kombat (m.in. Liu Kang, Stryker, Shao Kahn, Noob Saibot, Shinnok, Kintaro i Darrius). Ponadto możemy wreszcie stworzyć własnego bohatera od podstaw (niczym w Soul Calibur III), a zatem wybieramy płeć, ustalamy cechy fizyczne, konfigurujemy styl bojowy etc. Warto zauważyć, iż autorzy pozwolili na samodzielne konstruowanie ciosów ostatecznych (tzw. Fatality) przy pomocy około dwudziestu predefiniowanych ruchów. Jeśli chodzi natomiast o pozostałe nowości w kwestii systemu walki, to pojawiła się opcja wykonywania rzutów w każdym kierunku, a kombinacje powietrzne uległy wyraźnemu rozbudowaniu (teraz nie ma żadnego problemu z wyprowadzeniem długiego łańcucha uderzeń).