Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Moore - WPROWADZENIE DO PSYCHOLOGII SŁYSZENIA

28-01-2012, 0:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 110 zł     
Użytkownik Hegel24
numer aukcji: 2020284308
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 23   
Koniec: 25-01-2012 16:08:52
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

AUTOR: Brian C. J. Moore
TYTUŁ:
Wprowadzenie do psychologii słyszenia
WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Naukowe PWN (Warszawa-Poznań 1999)
STRON: 390
OKŁADKA: miękka
STAN: bdb= (podniszczona okładka, przybrudzone krawędzie kartek, zagięte narożniki)
Książka ta jest jedynym i wystarczającym podręcznikiem do akustyki psychofizjologicznej - dziedziny zajmującej się związkami między fizycznymi parametrami dźwięku, a ich subiektywną oceną. Poczynając od najprostszych zagadnień fizyki dźwięku do anatomii drogi słuchowej, prezentuje wszystkie zjawiska dotyczące percepcji słuchowej oraz praktyczne wykorzystanie wyników badań psychoakustycznych, w szczególności do projektowania aparatów słuchowych.
SPIS TREŚCI:

1. Istota dzwięku oraz budowa i funkcjonowanie układu słuchowego
1.1. Wprowadzenie
1.2. Fizyczne charakterystyki dźwięków
1.3. Pojęcie liniowości
1.4. Filtry i ich właściwości
1.5. Budowa i podstawowe funkcje układu słuchowego
1.6. Odpowiedzi neuronów nerwu słuchowego
1.7. Odpowiedzi wyższych pięter układu słuchowego
1.8. Podsumowanie i wnioski
2. Percepcja głośności sygnału
2.1. Wprowadzenie
2.2. Próg słyszalności
2.3. Krzywe jednakowej głośności
2.4. Skalowanie głośności
2.5. Modele głośnosci
2.6. Sumowanie w czasie
2.7. Spostrzeganie zmian natężenia i kodowanie głośności
2.8. Adaptacja głośności, zmęczenie i ryzyko uszkodzenia słuchu
2.9. Zaburzenia percepcji głośności w przypadku uszkodzenia słuchu: wyrównywanie głośności i adaptacja patologiczna
2.10. Podsumowanie i wnioski
3. Rozdzielczość częstotliwościowa, maskowanie i wstęgi krytyczne
3.1. Wprowadzenie
3.2. Koncepcja wstęg krytycznych
3.3. Wyznaczanie kształtu filtru słuchowego
3.4. Maskowanie i pobudzenie
3.5. Natura wstęg krytycznych i mechanizmy maskowania
3.6. Komodulacyjne odmaskowanie: analiza widmowo-czasowa w procesie słyszenia
3.7. Analiza obwiedni widmowej
3.8. Maskowanie niejednoczesne
3.9. Supresja a maskowanie niejednoczesne
3.10. Rozdzielczość częstotliwościowa uszkodzonego słuchu
3.11. Podsumowanie i wnioski
3.12. Dodatek: teoria detekcji sygnału
4. Przetwarzanie sygnałów niestacjonarnych w układzie słuchowym
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pomiar rozdzielczości czasowej poprzez dyskryminację identycznych widmowo dźwięków szerokopasmowych
4.3. Rozdzielczość czasowa wyznaczana na podstawie dyskryminacji sygnałów
4.4. Detekcja interwałów ciszy w sygnałach wąskopasmowych
4.5. Modelowanie rozdzielczości czasowej
4.6. Czy istnieją filtry modulacyjne?
4.7. Dyskryminacja czasu trwania bodźców akustycznych
4.8. Analiza struktury czasowej sygnału na podstawie procesów zachodzących w różnych pasamach częstotliwości
4.9. Podsumowanie i wnioski
5. Percepcja wysokości
5.1. Wprowadzenie
5.2. Teorie percepcji wysokości
5.1. Wprowadzenie
5.2. Teorie percepcji wysokości
5.3. Percepcja wysokości tonów
5.4. Percepcja wysokości dźwięków złożonych
5.5. Dowody eksperymentalne związane z modelami analizy pobudzania i analizy struktury czasowej
5.6. Schematyczny model percepcji wysokości dźwięków złożonych
5.7. Percepcja wysokości w muzyce
5.8. Podsumowanie i wnioski
6. Przestrzenna percepcja dźwięków
6.1. Wprowadzenie
6.2. Lokalizacja tonów
6.3. Lokalizacja dźwięków złożonych
6.4. Stożek niepewności i rola ruchów głowy
6.5. Lokalizacja monauralna i rola małżowiny usznej
6.6. Efekt „precedensu”
6.7. Lokalizacja dźwięku – wnioski ogólne
6.8. Binauralne różnice poziomu maskowania
6.9. „Powolność” układu binauralnego
6.10. Modele binauralnego przetwarzania sygnałów
6.11. Wpływ percepcji wzrokowej na lokalizację słuchową
6.12. Słuchowa ocena odległości
6.13. Podsumowanie i wnioski
7. Percepcja obiektów słuchowych
7.1. Wprowadzenie
7.2. Percepcja barwy i identyfikacja obiektów
7.3. Informacje wykorzystywane do rozseparowania obiektów słuchowych
7.4. Percepcja powtarzających się przebiegów czasowych
7.5. Ogólne zasady organizacji percepcyjnej
7.6. Podsumowanie i wnioski
8. Percepcja mowy
8.1. Wprowadzenie
8.2. Natura dźwięku mowy
8.3. Percepcja mowy – co szczególnego można powiedzieć o mowie?
8.4. Modele percepcji mowy
8.5. Poszukiwanie niezmiennych akustycznych czynników percepcji mowy
8.6. Wpływ zakłóceń na zrozumiałość mowy
8.7. Podsumowanie i wnioski
9. Zastosowania praktyczne
9.1. Wprowadzenie
9.2. Zastosowanie badań psychoakustycznych do kompensowania ubytków słuchu
9.3. Psychoakustyczne aspekty wiernego odtwarzania dźwięków
9.4. Ocena właściwości akustycznych sal koncertowych
9.5. Podsumowanie i wnioski
[akustyka] Hegel24:_AKUSTYKA