Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MOOG SLIM PHATTY SYNTEZATOR ANALOGOWY NOWY

24-08-2014, 13:34
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 3 153 zł     
Użytkownik 600cc
numer aukcji: 4455961791
Miejscowość Chotomów
Wyświetleń: 12   
Koniec: 24-08-2014, 13:21

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Produkt nowy, nieużywany, objęty 2 letnią gwarancją polskiego dystrybutoraz możliwością jej przedłużenia do 3 lat po zarejestrowaniu produktu. Darmowa wysyłka kurierem UPS.

Oto najbardziej przenośny syntezator Moog

Oto stuprocentowo analogowa ścieżka sygnałowa


A do tego arpeggiator i LFO z synchronizacją przez MIDI i Tap Tempo, połączenie ze światem zewnętrznym przez USB, MIDI i sterowanie napięciowe CV, obróbka zewnętrznego sygnału… 

Grzmiące basy, słodkie leady i soniczna nieskończoność…

INTRODUCING THE SLIM PHATTY - Video

Prawdziwy moogowski „sound” zmieści się w Twoim plecaku i… budżecie. Pełnej klasy brzmienie, ścieżka sygnałowa rodem z klasyków Mooga, solidna konstrukcja, intuicyjny interfejs użytkownika, pełna kontrola – tego oczekuje nowoczesny producent, muzyk i DJ.

Łatwo się domyślić, że konstrukcja Slim Phatty opiera się na zdobywcy wielu nagród Little Phatty, który z kolei pochodzi w prostej linii od legendarnego Minimooga, z jego słynnym i niepowtarzalnym filtrem. Filtr ten to przede wszystkim najlepszy na świecie sposób na kształtowanie surowego i pięknego brzmienia oscylatorów analogowych, ale nie tylko – można nim „traktować” zewnętrzny sygnał audio i sprawić, że inny syntezator, wokal lub gitara nabiorą nowego wyrazu.

Slim Phatty może stanowić idealne uzupełnienie posiadanego sprzętu, które po połączeniu przez kabelek MIDI wprowadza analogowy sznyt do zimnego cyfrowego świata. Kupując Slim Phatty mamy dostęp no nowoczesnych narzędzi w postaci nowych skal muzycznych, mikrotonalności i innych „światowych” podejść do muzyki [a do tego uniwersalny zasilacz, który zadziała w każdym zakątku świata]. Za pomocą zdalnego edytora można eksplorować wszelkie ukryte niuanse analogowej syntezy w bezbolesny i czytelny sposób.

A wracając do tradycji – poza interfejsami MIDI i USB mamy do dyspozycji stare dobre sterowanie napięciowe, co daje nam do ręki nieograniczone możliwości brzmieniowe. Modularny styl tworzenia dźwięku przy wykorzystaniu zewnętrznych urządzeń [jak np. efektów Moogerfooger, procesora CP-251 czy innych syntezatorów Moog] pozwala na osiąganie poziomów nieosiągalnych wcześniej nawet dla wielkich systemów modularnych.


Sterowanie napięciowe [Control Voltage – CV] – o co tu chodzi?

Muzyka elektroniczna posługuje się pewnymi „tajemniczymi” pojęciami, wśród których jednym z najważniejszych jest sterowanie napięciem [ang. Control Voltage, w skrócie CV]. Sterowanie to polega na przesyłaniu sygnałów elektrycznych o zmiennym napięciu, a kierowane one mogą być do różnych modułów, takich jak oscylatory sterowane napięciowo [ang. Voltage Controlled Oscillator, w skrócie VCO], wzmacniaczy [Voltage Controlled Amplifier – VCA], czy filtrów [Voltage Controlled Filter – VCF]. Dla ułatwienia można sobie wyobrazić, że te napięcia są rodzajem “elektrycznego nacisku”, który umożliwia wpływanie na niektóre parametry sterowanych modułów. Jeśli „zaaplikujesz” oscylatorowi różne napięcia, wysokość dźwięku generowana przez niego będzie ulegać zmianie, czyli wpłyniesz na generowanie różnych nut. Jeśli napięcie zostanie dołączone do filtra dolnoprzepustowego, będziesz mógł sterować częstotliwością odcięcia, czyli decydować jakie częstotliwości będą przepuszczane, a jakie nie. Tak samo głośność – jeśli wzmacniacz [VCA] „otrzyma” wyższe napięcie sterujące, dźwięk będzie głośniejszy. Zresztą sam sygnał audio, to też nic innego jak napięcie elektryczne, które zmienia się z dużą częstotliwością.

Sterowanie napięciowe to sygnał analogowy. A jaka jest główna różnica pomiędzy sygnałem analogowym a cyfrowym? Sygnał analogowy podlega płynnym zmianom, a sygnał cyfrowy zmienia się skokowo w tempie określonych „kroków”. W systemie analogowym zmiany napięcia można porównać do zmian ciśnienia powietrza w instrumencie dętym, które wpływają na różne cechy wydobywanego dźwięku. Systemy cyfrowe zaś używają mikroprocesorów do zapisu, odczytu i manipulowania informacją o dźwięku, a wszystko zapisane jest w postaci liczb, które są swego rodzaju „stop-klatkami” – czyli chwilowymi „stanami” dźwięku mierzonymi i odtwarzanymi wiele tysięcy razy na sekundę.

Różne instrument i efekty w różny sposób reagują na sygnały CV, w czym odróżniają się od sterowania cyfrowego w standardzie MIDI, gdzie wszystko jest ściśle zdefiniowane i wszędzie działa tak samo. Można pomyśleć, że CV jest rozwiązaniem „gorszym”, ale w świecie analogowym taka „niedokładność” może stanowić zaletę, gdyż otwiera pole do eksperymentowania i odkrywania nowych brzmień. Łącząc ze sobą wiele różnych urządzeń, modułów, kostek Moogerfooger itd. zwiększasz swoje możliwości i możesz natrafić na niespotykane wcześniej kombinacje połączeń. Nawet procesory typu MF-101 [filtr] czy MF-102 [modulator pierścieniowy] mogą w pewnych przypadkach służyć jako źródło dźwięku – i syntezator modularny gotowy ;-)

Spójrzmy na dwa podstawowe typy modułów w systemie modularnym: źródła [czyli sygnały wysyłane] oraz miejsca przeznaczenia [czyli sygnały odbierane]. Efekty z serii Moogerfooger mogą być jednym i drugim i mogą dostarczyć mnóstwo świetnej zabawy.

Urządzenia wysyłające sygnały napięciowe mogą mieć najróżniejsze konstrukcje. Przed wprowadzeniem standardu MIDI klawiatury syntezatorów skonstruowane były w taki sposób, że wysyłały sygnały napięciowe o wielkości uzależnionej od wciśniętego klawisza, co w odpowiedni sposób sterowało oscylatorami VCO. Tak samo działały pierwsze analogowe sekwencery krokowe – każdy kolejny krok polegał na wysyłaniu napięcia o odpowiedniej wielkości.

Dwa najbardziej „kreatywne” moduły w systemie analogowym to generatory obwiedni [Envelope Generators – EG] i generatory wolnych przebiegów [Low Frequency Oscillators – LFO]. Generatory EG wysyłają napięcie zmieniające się w czasie, co może wpływać na głośność sygnału lub jego barwę [przy sterowaniu filtrem], mogą też sterować samym oscylatorem, co wpłynie na wysokość dźwięku – i już mamy dźwięk syreny. Generator LFO może sterować generatorem EG i mamy wtedy tremolo [cykliczne zwiększanie i zmniejszanie głośności] lub oscylatorem VCO i mamy vibrato [cykliczne zmiany częstotliwości, zupełnie jak ruch palca na gryfie instrumentu strunowego].

A to tylko początek historii. Przez łączenie różnych modułów w różne konfiguracje, możesz tworzyć proste lub skomplikowane struktury, dźwięki zmieniające się w czasie, pulsujące, pływające, długie, krótkie, miękkie i szpiczaste. Wystarczy pobawić się kabelkami i po chwili stwierdzić, że już ranek ;-)

Spróbuj, sam zobaczysz!


DANE TECHNICZNE

GŁÓWNE FUNKCJE:

  • Arpeggiator – synchronizowany wewnętrznym zegarem, LFO lub zegarem zewnętrznym,
  • MIDI Clock Sync – synchronizacja arpeggiatora i LFO zewnętrznymi urządzeniami [syntezatory, maszyny perkusyjne, komputery itp.],
  • Tap Tempo – synchronizacja arpeggiatora i LFO do muzyki na żywo przez rytmiczne uderzanie w przycisk,
  • Pot Mapping – możliwość przeprogramowania potencjometrów na panelu czołowym do sterowania dowolnymi parametrami Slim Phatty.

SILNIK BRZMIENIOWY

DWA ULTRA STABILNE OSCYLATORY ANALOGOWE STEROWANE NAPIĘCIEM [VCO] O NASTĘPUJĄCYCH PARAMETRACH:

  • Osc. 1 – oktawy: 16’, 8’, 4’, 2’,
  • Osc. 1 – przebiegi [kształty fal]: płynnie zmieniane od trójkątnego przez piłokształtny i kwadratowy po pulsujący,
  • Osc. 1 – głośność,
  • Parametr Glide [portamento],
  • Osc 1 => 2 – Sync On/Off,
  • Osc. 2 – oktawy: 16’, 8’, 4’, 2’,
  • Osc. 2 – przebiegi [kształty fal]: płynnie zmieniane od trójkątnego przez piłokształtny i kwadratowy po pulsujący,
  • Osc. 2 – głośność,
  • Strojenie dokładne [dla obydwu oscylatorów, dostępne w lewej dolnej części panelu],
  • Octave Up/Down [Global].

Modyfikatory dźwięku

Pojedynczy filtr dolnoprzepustowy VCF, 24dB/Oct typu Moog Ladder Filter [ten sam, co w Minimoogu], z kontrolą Overload i pojedynczym generatorem obwiedni VCA. 

PARAMETRY:

  • Cutoff,
  • Resonance,
  • Kb. Control Amount [wpływ wysokości dźwięku na częstotliwość odcięcia filtra],
  • Filter Env. Amount [wpływ generatora obwiedni na częstotliwość odcięcia filtra],
  • Overload.

Sekcja generatora obwiedni [VCA] składająca się z dwóch modułów: do modulowania filtra [Filter EGR] i do modulowania głośności [Volume EGR]. 

PARAMETRY:

  • Attack,
  • Decay,
  • Sustain,
  • Release.

Sekcja modulacji składająca się z generatora LFO z czterema kształtami przebiegów i z matrycy modulacyjnej 1x2 z możliwością dołączenia ośmiu różnych źródeł i czterech różnych destynacji. 

PARAMETRY:

  • LFO Rate [szybkość modulacji],
  • Mod. Source [źrodła]: LFO trangle, LFO square, LFO sawtooth, LFO Ramp, Filter EGR / Sample and Hold lub Noise [szum],
  • Mod. Amount [wielkość modulacji przy przesunięciu kółka modulacji maksymalnie w górę],
  • Mod. Destination: Pitch [wysokość dźwięku], Osc. 2, Filter, Wave.

WYJŚCIA I WEJŚCIA:

  • AC In [Zasilanie],
  • Power On/Off [wyłącznik zasilania],
  • Audio Out [wyjście audio],
  • Ext. Audio In [wejście zewnętrznego sygnału o poziomie liniowym],
  • Pitch CV In [wejście sygnału napięciowego 1V/oktawę],
  • Filter CV In [wejście sygnału napięciowego do sterowania filtrem],
  • Volume CV In [wejście sygnału napięciowego do sterowania głośnością],
  • Keyboard Gate In [wejście sygnału bramkującego klawiatury],
  • MIDI In,
  • MIDI Out,
  • MIDI Thru,
  • USB [MIDI-over-USB],
  • Wyjście słuchawkowe.

OPCJE:

  • Zestaw do montażu w racku,
  • Drewniane panele boczne.

ZASILANIE:

  • 100-250VAC, 50-60 Hz.

WYMIARY I WAGA:

  • 17 x 4 9/16 x 5 5/16 cala,
  • ok. 3 kg.

Zdalna edycja parametrów Little Phatty / Slim Phatty za pomocą edytorów komputerowych.

Zarówno Slim jak i Little Phatty można edytować na ekranie komputera dzięki specjalnym edytorom programowym. Dzięki temu edycja jest łatwa, nie wymaga przełączania pomiędzy różnymi funkcjami, dodatkowo można zarządzać biblioteką brzmień syntezatora.

Do dyspozycji użytkownika są dwa różne edytory: „stand-alone” czyli pracujący niezależnie od innych programów i VST, który umożliwia kontrolę nad syntezatorem z poziomu używanego sekwencery audio/MIDI.