Pełnej klasy brzmienie, ścieżka sygnałowa rodem z klasyków Mooga, solidna konstrukcja, intuicyjny interfejs użytkownika, pełna kontrola i niewielkie gabaryty – tego oczekuje nowoczesny producent i muzyk.
Łatwo się domyślić, że konstrukcja Slim Phatty opiera się na zdobywcy wielu nagród Little Phatty, który z kolei pochodzi w prostej linii od legendarnego Minimooga, z jego słynnym i niepowtarzalnym filtrem. Filtr ten to przede wszystkim najlepszy na świecie sposób na kształtowanie surowego i pięknego brzmienia oscylatorów analogowych, ale nie tylko – można nim „traktować” zewnętrzny sygnał audio i sprawić, że inny syntezator, wokal lub gitara nabiorą nowego wyrazu.
Slim Phatty może stanowić idealne uzupełnienie posiadanego sprzętu, które po połączeniu przez kabelek MIDI wprowadza analogowy sznyt do zimnego cyfrowego świata. Kupując Slim Phatty mamy dostęp no nowoczesnych narzędzi w postaci nowych skal muzycznych, mikrotonalności i innych „światowych” podejść do muzyki [a do tego uniwersalny zasilacz, który zadziała w każdym zakątku świata]. Za pomocą zdalnego edytora można eksplorować wszelkie ukryte niuanse analogowej syntezy w bezbolesny i czytelny sposób.
A wracając do tradycji – poza interfejsami MIDI i USB mamy do dyspozycji stare dobre sterowanie napięciowe, co daje nam do ręki nieograniczone możliwości brzmieniowe. Modularny styl tworzenia dźwięku przy wykorzystaniu zewnętrznych urządzeń [jak np. efektów Moogerfooger, procesora CP-251 czy innych syntezatorów Moog] pozwala na osiąganie poziomów nieosiągalnych wcześniej nawet dla wielkich systemów modularnych.
Główne funkcje
- Arpeggiator – synchronizowany wewnętrznym zegarem, LFO lub zegarem zewnętrznym
- MIDI Clock Sync – synchronizacja arpeggiatora i LFO zewnętrznymi urządzeniami (syntezatory, maszyny perkusyjne, komputery itp.)
- Tap Tempo – synchronizacja arpeggiatora i LFO do muzyki na żywo przez rytmiczne uderzanie w przycisk
- Pot Mapping – możliwość przeprogramowania potencjometrów na panelu czołowym do sterowania dowolnymi parametrami Slim Phatty
Silnik brzmieniowy
Dwa ultra stabilne oscylatory analogowe sterowane napięciem (VCO) o następujących parametrach:
- Osc. 1 – oktawy: 16’, 8’, 4’, 2’
- Osc. 1 – przebiegi (kształty fal): płynnie zmieniane od trójkątnego przez piłokształtny i kwadratowy po pulsujący
- Osc. 1 – głośność
- Parametr Glide (Portamento)
- Osc 1 => 2 – Sync On/Off
- Osc. 2 – oktawy: 16’, 8’, 4’, 2’
- Osc. 2 – przebiegi (kształty fal): płynnie zmieniane od trójkątnego przez piłokształtny i kwadratowy po pulsujący
- Osc. 2 – głośność
- Strojenie dokładne (dla obydwu oscylatorów, dostępne w lewej dolnej części panelu)
- Octave Up/Down (Global)
Modyfikatory dźwięku
Sekcja filtra dolnoprzepustowego
Pojedynczy filtr dolnoprzepustowy VCF, 24dB/Oct typu Moog Ladder Filter (ten sam, co w Minimoogu), z kontrolą Overload i pojedynczym generatorem obwiedni VCA. Parametry:
- Cutoff
- Resonance
- Kb. Control Amount (wpływ wysokości dźwięku na częstotliwość odcięcia filtra)
- Filter Env. Amount (wpływ generatora obwiedni na częstotliwość odcięcia filtra)
- Overload
Sekcja generatora obwiedni (VCA) składająca się z dwóch modułów: do modulowania filtra (Filter EGR) i do modulowania głośności (Volume EGR). Parametry:
- Attack
- Decay
- Sustain
- Release
Sekcja modulacji składająca się z generatora LFO z czterema kształtami przebiegów i z matrycy modulacyjnej 1x2 z możliwością dołączenia ośmiu różnych źródeł i czterech różnych destynacji. Parametry:
- LFO Rate (szybkość modulacji)
- Mod. Source (źrodła): LFO trangle, LFO square, LFO sawtooth, LFO Ramp, Filter EGR / Sample and Hold lub Noise (szum)
- Mod. Amount (wielkość modulacji przy przesunięciu kółka modulacji maksymalnie w górę)
- Mod. Destination: Pitch (wysokość dźwięku), Osc. 2, Filter, Wave
Wyjścia i wejścia
- AC In (Zasilanie)
- Power On/Off (wyłącznik zasilania)
- Audio Out (wyjście audio)
- Ext. Audio In (wejście zewnętrznego sygnału o poziomie liniowym)
- Pitch CV In (wejście sygnału napięciowego 1V/oktawę)
- Filter CV In (wejście sygnału napięciowego do sterowania filtrem)
- Volume CV In (wejście sygnału napięciowego do sterowania głośnością)
- Keyboard Gate In (wejście sygnału bramkującego klawiatury)
- MIDI In
- MIDI Out
- MIDI Thru
- USB (MIDI-over-USB)
- Wyjście słuchawkowe
Opcjonalnie
- zestaw do montażu w racku
- drewniane panele boczne
Zasilanie
Wymiary
Waga