Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Monte Cassino, tom I - OD WYDAWCY

31-05-2014, 12:33
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 15 zł     
Użytkownik pokolenie-org-pl
numer aukcji: 4202547881
Miejscowość Katowice
Kupiono sztuk: 2    Zostało sztuk: 18    Licytowało: 2    Wyświetleń: 35   
Koniec: 31-05-2014 12:38:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.40 [kg]
Rok wydania (xxxx): 2009
Kondycja: bez śladów używania
Cechy: czarno-biały
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Monte Cassino, tom I

Autor: Zbigniew Tomecki, Gabriela Becla
Wydawca: Stowarzyszenie Pokolenie
Oprawa: miękka
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 128
Waga (gr): 260
Długość (mm): 295
Szerokość (mm): 210
ISBN: 978-83-[zasłonięte]917-9-6

Monte Cassino to jeden z najlepszych komiksów historycznych wydanych w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat.
Damian „Naimad” Bartosik, komiks.bestiariusz.pl



Monte Cassino opowiada dwie równoległe historie. Pierwsza, to misja porucznika Jakuba Grebowskiego, któremu dowództwo nakazało… sprawowanie kontroli nad poczynaniami Melchiora Wańkowicza. Wańkowicz zbiera materiały o bitwie pod Monte Cassino i przełożeni Grebowskiego chcą mieć pewność, że będzie w swej planowanej książce poprawny politycznie. Porucznik jedzie więc objąć posadę asystenta Wańkowicza. Stanowi to punkt wyjścia dla drugiej historii: zapisu bitwy odtwarzanego na podstawie zapisków, jakie poczynił znany pisarz.

Dwie przeplatające się historie tworzą ciekawą kompozycję. Co więcej, bitwa o Monte Cassino nie stanowi ciągłej, podzielonej na „odcinki” narracji, lecz zbitek luźnych scen z różnych miejsc i momentów natarcia. Nie pokazuje dokładnego przebiegu bitwy, lecz oddaje jej atmosferę, klimat panujący po polskiej stronie. W ten sposób Monte Cassino opisuje wojnę jako wrażenie, nie zaś jako linearną historię. Skupia się na człowieku, emocjach, wątpliwościach, nie zaś na opowieści o jego dziejach.

Bardzo dobrze wypada graficzna strona komiksu. Gabriela Becla znajduje świetne rozwiązania. Zbliżenia, rozmycia sugerujące napływ łez do oczu narratora, ujęcia z perspektywy niemieckiego snajpera, który – pozostając niemy – rezygnuje z dobicia rannego Polaka, to wszystko składa się na bogactwo środków wyrazu i pokazuje dobry komiksowy warsztat.
Aleksander Krukowski, komiks.gildia.pl