Monster Hunter 3 Ultimate WiiU
UWAGA: tylko odbiór osobisty w jednym ze sklepów po wczesniejszym telefonie: GamesWorld Arkadia (22)[zasłonięte]31323 oraz GamesWorld Złote Tarasy (22)[zasłonięte]22209.
Bardzo dobre przyjęcie, z jakim seria Monster Hunterspotkała się wśród użytkowników konsoli Nintendo Wii sprawiło, że japońska firma Capcom zdecydowała się wprowadzić markę na kolejne platformy sprzętowe koncernu Nintendo. Monster Hunter 3 Ultimate jest konwersją hitu z 2009 roku, przygotowaną pod kątem technicznych możliwości Nintendo 3DS i Nintendo WiiU.
Pod względem fabularnym gra niewiele różni się od oryginału. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który na zlecenie swej gildii podejmuje się walki z potworami zagrażającymi portowej osadzie Tanjia. Twórcy przygotowali łącznie ok. 200 misji, z których niewielka część to nowe zadania.
Podstawa rozgrywki są emocjonujące potyczki z bestiami, często o monstrualnych rozmiarach. Ważnym elementem taktyki jest odpowiednie przygotowanie do walki, w tym wybór właściwej broni (arsenał obejmuje 12 rodzajów) i pancerza oraz zebranie składników niezbędnych do przygotowania mikstur. Duże znaczenie ma również wiedza o mocnych i słabych stronach przeciwnika oraz jego zwyczajach. Co ciekawe, celem gracza nie zawsze jest pokonanie potwora. W niektórych misjach należy go bowiem schwytać lub przegonić.
Przygotowując wersję Ultimate twórcy zdecydowali się powiększyć bestiariusz. Wśród nowych przeciwników znaleźć można m.in. potężną wyvernę - Brachydios, a także specjalne podgatunki Jhen Mohran, Gold Rathian, Silver Rathalos, Nargacuga czy Lagiacrus. Dodatkowo niektóre bestie dysponują nowymi atakami oraz sekwencjami ruchów. Deweloperzy z Capcomu duży nacisk położyli na zmiany w jakości oprawy wizualnej i wykorzystanie zaawansowanych technicznych możliwości konsoli, w tym chociażby interfejs użytkownika obsługiwany za pomocą dotykowego ekranu. Trójwymiarowa grafika w Monster Hunter 3 Ultimateobsługuje m.in. technologię dynamicznych cieni. Z myślą o graczach użytkujących zarówno Nintendo WiiU jak i Nintendo 3DS wprowadzono opcję współdzielenia zapisanych stanów rozgrywki, co umożliwia swobodne granie na obu platformach.