MODUL DOMYKANIA 4 SZYB
UNIWERSALNY
Jest to modul ktory zamyka szyby w samochodzie po zamknieciu auta np centralnym zamkiem. Oczywiscie w samochodzie musza byc elektryczne szyby.
Bardzo przydatny modul, daje dużą wygodę.
Zasilanie typowe 12V, mozna podlaczyc pod zamek centralny lub stacyjke. Posiada wbudowany czujnik przeciazeniowy. Czas zamykania szyb ok 8 sekund. Posiada wyjscia na 4 szyby (w tym moze byc np szyberdach).
Wyjscie mozna podlaczyc pod przyciski szyb lub bezposrednio pod silniczki szyb.
W komplecie: modul, okablowanie oraz instrukcja angielska ze schematami.
Towar fabrycznie nowy, na zyczenie faktura VAT.
Dodano 2[zasłonięte]010-10 11:31
Dodano 2[zasłonięte]011-09 13:33
Modul domyka 4 szyby po kolei, czas załączenia przekaznika kazdej szyby mozna wybrac zworkami na plytce (J1 do J4).
Przy wlozonej zworce jest to okolo 1 sek (sygnal na automatyke jesli samochod ma automatyke szyb czesto opisane jako tzw AUTO na przelaczniku szyb)
Przy wyciagnietej zworce czas okolo 6-8 sekund na kazda szybe , zamykane sa typowo po kolei.
Podlaczenie jest bardzo proste :
Głowna wtyczka zasilania (7 przewodów) :
- czarny : masa (-12V)
- czerwony :+12V na stałe z bezpiecznikiem max 20A
- zółty : wyjscie impulsowe ( nie ma potrzeby podlaczania w wiekszosci przypadków )
- biały : +12V po stacyjce (gdy stacyjka jest włączona i jest na tym przewodzie +12V modul nie bedzie działać - jest to zabezpieczenie w czasie jazdy)
- 2 x brązowy : tu podajemy napięcie jakie przekażniki maja dalej podawać na szyby czyli albo podłaczamy do masy (-12V) albo do plusa +12V
- niebieski : wejscia sygnalu wyzwania zamykania szyb np z centralnego zamka. Może to być sygnał masy albo +12V (wybór zworką J6 na płytce)
Druga wtyczka - wyjścia 4 przekaźników , po 2 przewody na każdą szybę:
1/ niebieski i niebiesko/czerwony
2/ zielony i zielono/czerwony
3/ szary i szaro/czerwony
4/ zółty i żółto/czerwony
Tu już podłączenie zalezy od konkretnego samochodu, ogolnie każdy kanał ma 2 przewody np kanał nr 1 ma dwa przewody: niebieski i niebiesko/czerwony.
Opis przykładowo dla kanału nr 1:
W stanie spoczynku (gdy modul nie działa) przekażnik zwiera oba przewody czyli niebieski i niebiesko/czerwony ze sobą i nie podaje żadnego napięcia czyli sytuacja jak by modułu nie było.
W stanie pracy gdy modul zamyka dana szybe na przewodzie dwu kolorowym danego kanału (w tym przykładzie niebiesko/czerwony) pojawia się napięcie ktore zostalo podane na przewód brązowy wtyczki zasilania (czyli albo masa albo + 12V) czyli po prostu przekaźnik zwiera brązowy z 2 kolorowym danego kanału.
Dalsze podłączenie zależne od samochodu, zawsze nalezy dac bezpieczniki max 20A i czesto diody na odpowiedni prad (przyklady w instrukcji angielskiej) w zaleznosci od wymagan montazowych danego samochodu.
Zawsze przy montazu należy wtyczki odłączyć od modulu , podłączyć poszczegolne przewody i sprawdzić montaż a dopiero na końcu wpiąć te 2 wtyczki do modułu.