Modelowanie wnętrz w 3D
Autorzy: Joanna Pasek
Rok wydania: 2010
Stron: 256
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2789-9
Format: 168x237
Oprawa: miękka
Książka jest nowa
- Skąd pobrać i jak zainstalować potrzebne narzędzia?
- Jak wykonać model w Google SketchUp 8?
- Jak renderować model i animację w Kerkythei?
Nie ma się co oszukiwać, dziś nawet najlepszy projekt aranżacji wnętrza nie ma szans sprzedaży, jeśli nie stoi za nim efektowna, wierna wizualizacja. Naszym klientom naprawdę trudno wyobrazić sobie nasze wzniosłe wizje o tym, jak "chłodny, surowy marmur pięknie skomponuje się z nowym, śliwkowym kolorem wschodniej ściany pokoju…". Oni muszą to przecież zobaczyć! Na szczęście powszechnie wykorzystywane przez architektów, dekoratorów, producentów mebli czy farb kosztowne programy do modelowania wnętrz doczekały się swoich darmowych i równie funkcjonalnych konkurentów. Dzięki temu nawet małe studio projektowe, nie dysponując wielkim budżetem, może wykonywać swoje usługi naprawdę profesjonalnie… a co za tym idzie, skutecznie!
Autorka tej książki jest nie tylko specjalistką od grafiki 3D, jest także doświadczonym architektem, dzięki czemu doskonale wie, jakiej wiedzy potrzebujesz, by najlepiej wykorzystać potencjał darmowych narzędzi do modelowania wnętrz. Swoją naukę zaczniesz od poprawnej instalacji niezbędnych programów, ich konfiguracji i oswojenia środowiska pracy. Nauczysz się budować dokładny model wnętrza na podstawie zwymiarowanego rzutu, tworzyć i teksturować modele nietypowych elementów wyposażenia oraz korzystać z gotowych modeli do przyspieszenia pracy nad elementami typowymi (standardowe okna, drzwi, meble kuchenne, sprzęt AGD). Dowiesz się, jak przygotować model do eksportu, wyrenderować go, pracować ze światłem, wprowadzić realistyczne materiały i tło sceny. Na koniec odkryjesz, jak właściwie eksportować i renderować gotową animację. Po tym etapie zdobędziesz już wszystkie niezbędne umiejętności, by tworzyć naprawdę autentyczne, trójwymiarowe prezentacje wnętrz!
- Instalowanie odpowiednich narzędzi (Google SketchUp, Kerkythea)
- Rysowanie rzutów, tworzenie prostokątów, łuków, kół i obrysów
- Modelowanie ścian, tworzenie i wstawianie okien oraz drzwi
- Praca z materiałami i teksturami
- Wyposażanie wnętrza w oparciu o własne modele oraz gotowe komponenty
- Wprowadzanie cieni oraz dodatkowych źródeł światła na użytek programu renderującego
- Eksportowanie modelu do pliku XML
- Praca z kamerami, światłami i realistycznymi materiałami
- Zmiana tła sceny odpowiednio do typu oświetlenia (dzienne, nocne)
- Renderowanie swojego modelu i animacji
Zobacz, jak wykorzystać darmowe narzędzia
w tworzeniu profesjonalnych wizualizacji!
helion_promocja1 helion_grafikakomputerowa rendering, animacje, photoshop, macromedia, tekstura, wideo, grafika, nurbs, teksturowanie, po prostu, maya, bitmapa, wektorowa, obróbka, klipy, światło, multimedia, korekcja, bitmapowa, poligrafia, kurs, książka, podręcznik, tutorial