Helena Wichura - MODELE LEKCJI W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1984
Stron - 238
Stan ogólny: DOBRY
Lekkie ślady użytkowania. Unieważnione pieczątki pobiblioteczne - oprócz tego wnętrze czyste. Okładka miejscami lekko przetarta i przybrudzona - wpływ czasu i normalnego użytkowania. Lekkie zagięcie rogów i krawędzi kartek i okładki
Okładka miękka
WYSYŁKA W CIĄGU 24 GODZIN spis treści:
Wstęp
Część pierwsza. Teoretyczne podstawy budowy lekcji w klasach niższych szkoły podstawowej
Rozdział I. Poglądy dydaktyków na budowę lekcji
II. Podstawy teoretyczne budowy lekcji
III. Założenia teoretyczne struktury lekcji w nauczaniu początkowym
Część druga. Modele lekcji stosowane w początkowym nauczaniu języka polskiego i matematyki
Wprowadzenie
Rozdział I. Modele lekcji stosowane w początkowym nauczaniu języka polskiego
1. Przebieg procesu nauczania-uczenia się w praktyce nauczania początkowego języka polskiego
2. Wypowiedzi nauczyciela na lekcjach jezyka polskiego
3. Organizacja pracy uczniów na lekcjach języka polskiego
4. Aktywność uczniów na lekcjach języka polskiego
Rozdział II. Modele lekcji w praktyce nauczania początkowego matematyki
1. Przebieg procesu nauczania-uczenia się w praktyce nauczania początkowego matematyki
2. Wypowiedzi nauczyciela w nauczaniu matematyki
3. Organizacja pracy uczniów na lekcjach matematyki
4. Aktywność uczniów na lekcjach matematyki
Zakończenie części drugiej
Część trzecia. Optymalne modele lekcji w nauczaniu języka polskiego, matematyki, środowiska społeczno-przyrodniczego
Rozdział I. Optymalne modele lekcji języka polskiego
1. Modele lekcji w eksperymentalnej realizacji wybranych zadań programowych języka polskiego
2. Efektywność nauczania-uczenia się jezyka polskiego
Rozdział II. Optymalne modele lekcji matematyki
1. Modele lekcji w realizacji wybranych jednostek metodycznych matematyki
2. Analiza efektywności nauczania-uczenia się matematyki
Rozdział III. Optymalne modele lekcji środowiska społeczno-przyrodniczego
1. Modele lekcji w realizacji wybranych jednostek metodycznych środowiska społeczno-przyrodniczego
2. Analiza efektywności nauczania-uczenia się na lekcjach środowiska społeczno-przyrodniczego
Zakończenie części trzeciej
Zakończenie
Aneksy
Bibliografia