i troszkę historii:
Wersja: Rallye (lata produkcji: 1989- 1990). Wyprodukowano jedynie 5000 sztuk tego modelu, w latach 1[zasłonięte]989-19 w celu uzyskania homologacji wersji rajdowej do startów w mistrzostwach świata. Początkowo Rallye wychodziły z silnikiem o oznaczeniu 1H, następnie ze znanym z Corrado/Passata i Golfa PG. Oba silniki osiągają seryjnie moc 118 KW (160 KM) i moment obrotowy 225 Nm lecz przy odrobinę innych prędkościach obrotowych. Seryjnie montowany był również napęd na 4 koła „syncro”. Dokładnie 39 egzemplarzy zostało wyprodukowanych z kierownicą po prawej stronie na rynek brytyjski. Prawie wszystkie wyposażone były seryjnie w szyberdach. Na zamówienie można było dostać klimatyzację. Rallye wychodziły w 5 kolorach: Czarny (A1), Niebieska perła (A5), Tornadorot (G2), Zielony perłowy (A6) oraz grafitowy metallic (W9). Charakterystyczne dla tej wersji są przetłoczenia na błotnikach, progi boczne, zderzaki oraz grill i lampy które nie występują w żadnej innej wersji golfa. Cena podstawowej wersji wynosiła 45000 DM. Rajdowych egzemplarzy zbudowano w ilości 450 sztuk w dwóch wersjach: 8 i 16 zaworowej, obie oczywiście wyposażone w sprężarkę mechaniczną typu G. Silniki te w zależności od specyfiki rajdu osiągały moce w granicach 250-280 KM
|