Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Model strategicznej karty wyników dla spółki węglo

01-02-2014, 19:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 3850940823
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 2   
Koniec: 01-02-2014 18:20:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Model strategicznej karty wyników dla spółki węglowej

Barbara Kowal


rok wydania: 2010
stron: 161
oprawa: miękka
format: B5
wydawnictwo: AGH

 
Monografia dotyczy problematyki zarządzania strategicznego i stosowanych w przedsiębiorstwach systemów zarządzania. Obejmuje ona zagadnienie strategii w przedsiębiorstwie wraz z jej definicjami, cechami oraz rodzajami, ideę strategicznej karty wyników umożliwiającej wieloaspektowe spojrzenie na przedsiębiorstwo oraz konstrukcję karty uwzględniającą jej koncepcyjne cztery perspektywy. Mimo że badania naukowe w zakresie zarządzania są prowadzone od wielu lat, tematyka ta ciągle wzbudza duże zainteresowanie. Wiele aspektów teoretycznych i praktycznych wymaga nadal rozwiązania. Jednym z nich jest brak skutecznego wdrażania i realizacji strategii.
W publikacji przedstawiono wybrane badania oraz analizy statystyczne dotyczące oceny spójności odpowiedzi respondentów, a także dominacji statystycznej celów strategicznych oraz mierników ich realizacji. Niniejsze opracowanie prezentuje strategiczną kartę wyników jako narzędzie stanowiące przełożenie strategii na cele strategiczne w wyznaczonych obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstwa. Efektem przeprowadzonych badań była konstrukcja strategicznej karty wyników w przypadku badanej spółki węglowej. W pracy zawarto również autorską propozycję kaskadowania karty na niższy poziom zarządzania w spółce węglowej, czyli na poziom kopalni.


SPIS TREŚCI:

Przedmowa 5

1. Koncepcja strategii 8
1.1. Wizja i misja przedsiębiorstwa 8
1.2. Istota strategii przedsiębiorstwa 12
1.3. Cechy i rodzaje strategii 17
1.4. Projektowanie strategii i jej implementacja 21
1.5. Narzędzia implementacji strategii w przedsiębiorstwie 28

2. Idea strategicznej karty wyników 33
2.1. Geneza powstania karty 33
2.2. Bariery realizacji strategii 35
2.3. Cele i zasady wdrożenia strategicznej karty wyników 39
2.4. Struktura strategicznej karty wyników 41
2.5. Mapa strategii 51
2.6. Mierniki realizacji celów i ich dobór 56

3. Kaskadowanie strategicznej karty wyników 59
3.1. Kierunki kaskadowania strategicznej karty wyników 59
3.2. Etapy procesu kaskadowania 62
3.3. Metody kaskadowania 63

4. Badanie akceptowalności strategicznej karty wyników przez kadrę menedżerską i weryfikacja celów strategicznych w jednej ze spółek węglowych 67
4.1. Źródła danych i sposób przeprowadzenia badań 67
4.2. Ocena spójności odpowiedzi respondentów 68
4.3. Analiza dominacji statystycznej celów strategicznych 76
4.3.1. Wybór dominant według średniej 77
4.3.2. Wybór dominant według liczby wskazań w przedziale ocen 3 do 5 79
4.3.3. Wybór dominant według liczby wskazań w przedziale ocen 3 do 5 z wykorzystaniem wag 83
4.3.4. Porównanie wyników wyboru dominant za pomocą trzech metod wśród celów strategicznych 85
4.4. Analiza dominacji statystycznej mierników realizacji celów strategicznych 88
4.4.1. Wybór dominant według średniej 88
4.4.2. Wybór dominant według liczby wskazań w przedziale ocen 3 do 5 98
4.4.3. Wybór dominant według liczby wskazań w przedziale ocen 3 do 5 z wykorzystaniem wag 106
4.4.4. Porównanie wyników wyboru dominant za pomocą trzech metod wśród mierników realizacji celów strategicznych 114

5. Budowa strategicznej karty wyników w przypadku badanej spółki węglowej 120
5.1. Budowa mapy strategii 120
5.2. Budowa modelu zweryfikowanej strategicznej karty wyników 121
5.3. Propozycja kaskadowania strategicznej karty wyników na poziom kopalni 136

Podsumowanie 148
Literatura 150
Streszczenie 160
Summary 161