Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Model RC Nitro Buggy 1:8 Z-CAR zdalnie sterowany

18-12-2014, 12:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 799 zł     
Użytkownik wiq14
numer aukcji: 4888596907
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 144   
Koniec: 18-12-2014, 12:05

Dodatkowe informacje:
Stan złożenia: Złożony
Rodzaj napędu: spalinowy
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 5.00 [kg]

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam,

mam na sprzedaż zawodniczy model spalinowy buggy w skali 1:8 - Z-CAR Z-10XB PRO w konfiguracji RTR (gotowy do jazdy). Na tym podwoziu przejeździłem 1,5 sezonu zawodniczego zdobywając nim tytuł Vice Mistrza Polski seniorów w klasie IC-8 Buggy. Miałem zatem dość czasu, by stwierdzić, że jest to świetne podwozie zarówno na tor, jak i do jazdy rekreacyjnej - jest bowiem wyposażone w wiele części aluminiowych, przez co praktycznie ciężko jest w nim cokolwiek uszkodzić/złamać. Podwozie doskonale skręca i zachowuje się w locie. Posiada 3 olejowe zębatkowe dyferencjały, olejowe aluminiowe amortyzatory BigBore, w pełni stalowe przeniesienie napędu oraz aluminiowe wieżyczki, mocowania wahaczy, zaciski hamulców, zwrotnice, c-huby i tylne piasty, wsporniki zawieszenia itp. Podwozie jest w tej chwili po całkowitym serwisie technicznym, zostały wymienione zużyte łożyska i oleje w dyferencjałach i amortyzatorach. Jego stan oceniam na db-, posiada luzy i zużycia naturalne dla tego przebiegu.

Model sprzedaję w konfiguracji RTR, czyli gotowy do jazdy. Zamontowany został silnik o pojemności .21 (radiator od wersji .26) OFNA Force odpalany przy pomocy szarpanki. Takie rozwiązanie jest wbrew pozorom najmniej zawodne - gdy prawidłowo korzystamy z szarpanki służy ona bardzo długo i nie jesteśmy uzależnieni od akumulatorów, czy innych urządzeń startowych. Stan silnika oceniam na BDB - kompresja jest znakomita, ciężko przekręcić koło zamachowe palcem. Silnik ma za sobą ok. 8L paliwa i ma wkręconą nową świecę OS. Luz na korbowodzie praktycznie niewyczuwalny, owalizacja wału korbowego nie przekracza 0.01mm, luzu na łożysku nie ma. W komplecie znajduje się zawodniczy wydech AXE ROSSI zwiększający osiągi i zmniejszający spalanie. Silnik nie jest silnikiem zawodniczym - oznacza to, że został zaprojektowany do modeli dla początkujących, przez co jest łatwy w regulacji i niezawodny (w przeciwieństwie do wyżyłowanych silników, które oferują lepsze osiągi, ale wymagają większego doświadczenia w obsłudze i regulacji).

Silnik ma zamontowane jedno z lepszych sprzęgieł na rynku - czteroklockowe sprzęgło TLR z aluminiowymi klockami. Jeździłem na tym sprzęgle i mogę powiedzieć, że jest to jedno z najmniej zawodnych systemów, gdyż nawet po zerwaniu klocka/sprężynki nie unieruchamia to silnika i można kontynuować wyścig. Założona jest zębatka 14T TLR Heavy Duty z nowymi łożyskami. Koło zamachowe jest aluminiowe, dzięki czemu silnik szybciej wkręca się na obroty (za dodatkową opłatą mogę dorzucić stalowe koło oraz zębatkę 13T - stalowe koło powoduje delikatnie łagodniejszą reakcję na gaz i większą stabilność pracy silnika).

Jeżeli chodzi o elektronikę - zostały zamontowane nowe serwa TowerPro MG995R na metalowych zębatkach i z metalowymi orczykami SH. Serwa mają ok. 9kg uciągu, co w zupełności wystarcza do tej klasy modelu. Aparatura to zestaw 2,4GHz, także jest nowa. Dzięki takiemu rozwiązaniu można cieszyć się zabawą bez obaw o zasięg czy zakłócenia. Nadajnik posiada wszystkie niezbędne funkcje do prawidłowej obsługi modelu (rewersy, trymery, dual rate).

Do zestawu dodaję także nową butelkę do tankowania (paliwo wlane raz w celu sprawdzenia sztywności i szczelności), grzałkę do świec z akumulatorem NiCD 1800mAh (najlepszym moim zdaniem typem akumulatora do grzałki) oraz termometr na podczerwień (niezbędnym dla właściwego użytkowania modelu spalinowego). Do modelu dodaję też drobne części takie jak zapasowe sprężyny, łożyska itp. Podwozie stoi na kołach Pro-Line Bow-Tie M3 V2 z mniej więcej 30% bieżnika.

Do uruchomienia zestawu potrzeba zatem 8 paluszków AA do nadajnika, zasilania odbiornika (płaski akumulator 6V), paliwa oraz ładowarki do grzałki i akumulatora do odbiornika. Takie akcesoria można bez problemu dostać w każdym sklepie modelarskim. Poza tym, model nie wymaga wkładu finansowego i jest gotowy do zabawy. Idealna propozycja dla kogoś, kto chciałby zacząć przygodę z modelarstwem RC z perspektywą wzięcia udziału w zawodach. Ze względu na dość zimne warunki atmosferyczne, konieczna będzie regulacja silnika.

Możliwość odbioru osobistego - Warszawa Wawer.