Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MOBBING. FALA PRZEMOCY W SZKOLE. JAK JĄ POWSTRZYMA

22-01-2014, 19:06
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 7 zł     
Użytkownik bazar-wiedzy
numer aukcji: 3818187951
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 20-01-2014 09:24:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Polecamy książki dla fachowców w najtańszych cenach na Allegro

Pamiętaj zawsze możesz do nas zadzwonić
533 [zasłonięte] 038
/ w dni powszednie od 10 do 17 / lub napisać
[zasłonięte]@ksiegarnia-fachowa.pl

 

MOBBING. FALA PRZEMOCY W SZKOLE. JAK JĄ POWSTRZYMAĆ

DAN OLWEUS

 

SANTORSKI, 143 STRONY

 

  Przemoc w szkole stała się obecnie jednym z najbardziej palących i najżywiej dyskutowanych problemów społecznych w Polsce, choć wciąż nie potrafimy ocenić prawdziwej skali tego groźnego zjawiska. Przepychanki czy nawet bijatyki między uczniami przywykliśmy uważać za normalny element szkolnego życia, lecz kiedy dowiadujemy o szokujących formach znęcania się grup rówieśniczych nad słabszymi kolegami, jesteśmy do głębi wstrząśnięci. Najbardziej zdumiewa nas to, że szykanowane dzieci zazwyczaj nie szukają pomocy ani ratunku u dorosłych - wychowawcy, szkolnego psychologa, nawet rodziców. Kiedy opinią publiczną wstrząsa kolejna tragedia, taka jak samobójstwo dziewczynki lub chłopca dręczonych, niekiedy przez wiele miesięcy, przez rówieśników, wszyscy zaczynają bić na alarm i poszukiwać środków naprawczych.

 Agresja w szkołach nie jest oczywiście zjawiskiem wyłącznie polskim. Wiele krajów, w tym kraje skandynawskie, borykało się z tym problemem. Badania nad zjawiskiem szkolnej przemocy zaowocowały powstaniem wielu solidnie opracowanych programów jej zwalczania. Warto czerpać z tych doświadczeń.

Dan Olweus, profesor psychologii na uniwersytecie w Bergen (Norwegia), od blisko 30 lat zajmuje się mobbingiem - zjawiskiem przemocy międzyrówieśniczej w szkole. Dzięki dziesiątkom jego książek i prac poświęconych temu zjawisku w sposobie myślenia Szwedów i Norwegów dokonał się prawdziwy przełom: przemoc nie uważana jest już za element szkolnego kolorytu, lecz za społeczną patologię, której trzeba konsekwentnie zapobiegać. Stworzył także własny program zapobiegania przemocy, wdrażany od lat m.in. w Norwegii oraz w wielu szkołach amerykańskich. Kluczowe założenia tego programu przedstawia niniejsza książka.