Tytuł
Mnemotechniki jako czynnik optymalizujący nabywanie przez
dzieci umiejętności czytania i pisania
Opis
Wydawnictwo Impuls
ISBN [zasłonięte]978-8350-078-0
Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235,
objętość 224 str., oprawa miekka
Dziecko, rozpoczynając naukę w
klasie I, wkracza w magiczny świat nabywania nowych wiadomości i umiejętności,
kształtuje swój stosunek do wykonywanej pracy, podejmowanych zadań oraz
otaczającego świata. Interesuje się tekstem pisanym, co budzi w nim potrzebę
rozszyfrowywania informacji występujących w postaci różnorodnych znaków. Jego
działania zostają ukierunkowane na opanowanie umiejętności czytania i pisania –
form komunikacji stanowiących bardzo ważny i podstawowy cel edukacji, mających
między innymi duży wpływ na to, jak będzie przebiegać dalszy proces kształcenia.
Ucząc dziecko czytania i pisania, musimy pamiętać o jego indywidualności, czyli
trzeba mu umożliwić podążanie własną drogą i we własnym tempie. Nasze zadanie to
dobór oraz wskazywanie odpowiednich form i metod osiągania celów, pokonywania
trudności oraz motywowania do podejmowania wysiłku. […]
Zaprezentowane w
książce badania dotyczą analizy związków między wykorzystanymi mnemotechnikami a
zapamiętaniem kształtu liter podobnych, najczęściej mylonych przez dzieci.
[…]
Książka nie stanowi poszukiwań uniwersalnej metody ułatwiającej naukę
czytania i pisania wszystkim dzieciom, ma jedynie pokazać sposób ułatwiający
skuteczne zapamiętywanie kształtów liter podobnych. Mnemotechniki uwzględniają
odrębność, niepowtarzalność każdego dziecka oraz umożliwiają mu pokonywanie we
własnym tempie trudności w czytaniu i pisaniu, które wynikają z mylenia liter. W
związku z tym dziecko z przyjemnością i uśmiechem podróżuje po świecie liter i
skutecznie zapamiętuje ich kształt.
1. Wieloaspektowość problematyki dotyczącej procesu czytania
2. Trudności
w nabywaniu umiejętności czytania – wybrane zagadnienia
3. Praca
terapeutyczna z uczniem z trudnościami w nabywaniu umiejętności
czytania i
pisania
4. Metodologiczne podstawy badań własnych
5. Poziom funkcji
podstawowych – wyniki badań
6. Mnemotechniki jako czynnik eksperymentalny
wspierający nabywanie
umiejętności czytania i pisania – wyniki badań
własnych
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ
POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!