"MNEMOBIZNES"
Andrzej Bubrowiecki
Wydawnictwo "Złote Myśli"
ISBN[zasłonięte]978-8301-606-0
Stan: idealny
Jak pamięć wpływa na zyski firmy?
MNEMOTECHNIKI w BIZNESIE.
Zdobądź wiedzę o pamięci, a zostaniesz na zawsze w umysłach swoich klientów
Gdy mówimy "pamięć w biznesie lub w sprzedaży",
przychodzi nam na myśl najczęściej jeden temat:
„dzięki technikom zapamiętywania mogę nauczyć się zapamiętywać
twarze i nazwiska klientów i tym zabłysnąć”.
Owszem, to jedna z możliwości, jakie daje nam wyćwiczona pamięć.
Ale zgłębiając tajniki MNEMObiznesu, tak naprawdę otrzymujesz narzędzia
wykorzystywane przez psychologię sprzedaży,
którymi wdrukujesz na stałe w pamięć klienta ważne informacje
o swoim produkcie, marce, firmie.
MNEMObiznes to biznes, który stawia na wykorzystanie w swej działalności
wiedzy o mechanizmach działania pamięci.
O tym, jak działa pamięć Twoja oraz Twojego klienta.
MNEMOTECHNIKI w BIZNESIE
Jak stosować je w praktyce i na czym polegają?
PRZYKŁAD. PAMIĘĆ EPIZODYCZNA
Dzięki pamięci epizodycznej zapamiętujemy wyjątkowe epizody z naszego życia
(pierwsza miłość, dzień ślubu, pierwszy dzień w szkole/pracy,
ważne spotkania, szkolenia, nagrody).
Zapamiętywanie w ten sposób jest związane z udziałem innych osób w naszym życiu,
a także z kreowaniem własnego „ja”.
Jak to wykorzystać w swojej firmie?
Wykorzystuj do promocji swoich produktów lub usług komunikację i wydarzenia wzbudzające emocje i angażujące osoby, z którymi pracujesz i współpracujesz.
Jeśli brakuje emocji, Twoje produkty/usługi nie zostaną zapamiętane, tak jak by mogły.
Organizuj, jeśli to możliwe, ważne wydarzenia, szkolenia, prezentacje, konkursy, prelekcje – w ten sposób możesz wpływać pozytywnie na emocje klientów, zacieśnić więzy i relacje.
PRZYKŁAD. MECHANIZM TOROWANIA
„Torowanie” to celowe działanie na nieświadomość po to,
by jakiś jeden bodziec, słowo – zostało skojarzone z konkretnym produktem lub marką.
Przykładem wykorzystania tej techniki w promocji jest firma Disney.
W piosenkach, tekstach reklamowych bardzo często pojawiają się słowa:
fantazja, zabawa, marzenia, wyobraźnia, uśmiech, szczęście.
W efekcie okazuje się, że 80% populacji kojarzy te wyrazy z Disneyem.
Słysząc te słowa, często rysuje się w naszej wyobraźni
obraz bajkowej krainy – tak często przedstawianej właśnie w filmach Disneya...
Jak to wykorzystać w swojej firmie?
Wybierz świadomie wyrazy, które klientom mają się kojarzyć
z Twoją firmą, produktami lub usługami.
Np. "zmiana", "luksus", "profesjonalizm", "uśmiech", "szybkość".
Świadomie wykorzystuj te słowa w działaniach marketingowych Twojej firmy,
niech na ich dźwięk klientom w umysłach toruje się droga do firmy.
To tylko kwestia czasu, aby klient, słysząc słowa klucze,
w swojej głowie miał od razu obraz Twojej firmy.
PRZYKŁAD. STWÓRZ SWOJE "KPW"
KPW to sympatyczny skrót od Kartoteki Przydatnej Wiedzy.
Do czego to może służyć?
Autor podaje ciekawą metodę na gromadzenie, uporządkowywanie
i uaktualnienie swojej wiedzy, aby w ten sposób
stać się ekspertem w swojej dziedzinie i wykorzystać to w biznesie.
Odpowiednio skatalogowana wiedza, regularnie uaktualniana – w niedługim czasie
zrobi z Ciebie eksperta w Twojej dziedzinie.
Ponadto wypracujesz w ten sposób swój wizerunek i styl.
A Twój umysł również na tym skorzysta – będziesz ćwiczył dzięki temu pamięć i kreatywność.
Kto może wykorzystać KPW w swojej firmie?
Każdy w swojej dziedzinie może wykorzystać KPW do gromadzenia koniecznej wiedzy:
menadżerowie – wiedzę o zarządzaniu i kierowaniu
sprzedawcy – wiedzę o produkcie
pracownicy BOK – wiedzę o relacjach z klientami
inni specjaliści – wiedzę o swoim fachu
Polecam serdecznie!!!