Witam. Sprzedam niepowtarzalne i kultowe auto jakim jest Mitsubishi Legnum VR-4 2,5 V6 24V DOHC Twin Turbo INTERCOOLER o fabrycznej mocy 280 KM i 5-biegową adaptacyjną skrzynią automatyczną INVECS II z Tiptronikiem (najlepsze możliwe zestawienie w tym modelu). W tym egzemplarzu (jak deklarował poprzedni właściciel) jest podniesione ciśnienie doładowania i moc przekracza 310 KM. Na hamowni nie byłem, ale mam drugie Legnum i czuć, że nie przyśpiesza tak jak ten. To auto po prostu startuje jak rakieta, można pooglądać filmiki w sieci i zobaczyć, że nawet w serii, czyli 280 KM, równać się mogą z nim auta o mocy powyżej 400 KM.
Auto, poza kilkoma małymi mankamentami i zważywszy na wiek (ma 18 lat) jest w stanie idealnym, ale o tym niżej… W 100% bezwypadkowe, wszystkie szczeliny pomiędzy elementami blacharskimi są równe i nic nie było kombinowane. Wystarczy spojrzeć na auto z bliska i nie ma się do czego przyczepić.
Dane techniczne:
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2,5 V6 6A13TT 24V DOHC TWIN TURBO, moc 280 KM i ponad 360 Nm momentu obrotowego, przebieg zaledwie 97 000 mil (ok. 156 000 km) i w 100% prawdziwy, potwierdzony dokumentacją i stanem technicznym i wizualnym. Stały napęd na 4 koła (AWD). Silnik odpala na przysłowiowy „dotyk”, nie ma mowy o jakimkolwiek „cykaniu” popychaczy hydraulicznych itp. (jak wynika z dokumentacji zostały wszystkie 24 szt. popychaczy wymienione na oryginalne w ASO w 2008 r.). Po rozgrzaniu na wolnych obrotach silnik jest praktycznie niesłyszalny. W zawieszeniu i napędach nic nie stuka, nie puka, nie wyje, nie piszczy, nie trzeszczy itp. Auto prowadzi się jak nowe!
Skrzynia biegów: adaptacyjna automatyczna 5-biegowa skrzynia INVECS II z Tiptronikiem, działa wzorowo.
Zarówno silnik, jak i napędy nie mają żadnych wycieków.
Zawieszenie: wielowahaczowe z przodu i z tyłu,
Wyposażenie (jest to maksymalne wyposażenie dostępne w tym aucie-wersja Type S):
- wspomaganie kierownicy,
- centralny zamek na pilota + autoalarm TOAD Ai606
- 4 x elektryczne szyby,
- podgrzewana tylna szyba w klapie oraz boczne szyby w bagażniku,
- elektrycznie regulowane w 4 płaszczyznach, podgrzewane oraz elektrycznie składane i rozkładane lusterka boczne w kolorze nadwozia,
- aktywny system kontroli przechyłu auta AYC (hydrauliczna stabilizacja nadwozia podczas wchodzenia w ostre zakręty-wskaźnik na liczniku),
- system kontroli trakcji TCL,
- układ antypoślizgowy ABS,
- wskaźnik ciśnienia doładowania na desce rozdzielczej,
- klimatyzacja automatyczna (działa bez zarzutu),
- oryginalny piszczyk po włączeniu biegu wstecznego zintegrowany z ETACS (modułem oświetlenia wnętrza w skrzynce bezpieczników w kabinie),
- automatyczne ryglowanie się drzwi z centralnego zamka po uruchomieniu silnika,
- skórzana tapicerka, kierownica, wybierak biegów i dźwignia hamulca ręcznego,
- kontrolka niezapiętych pasów (na szczęście bez piszczyka, wyświetla tylko ikonę na liczniku),
- 17 calowe alufelgi firmy ACE z oponami 215/45 ZR17 firmy SEMPERIT z bieżnikiem ok. 5,5 mm,
- oryginalny spojler na tylnej klapie,
- 2 dinowy radioodtwarzacz firmy XTRONS z windą, na płyty CD i z wejściem USB + 4 głośniki firmy FLI w drzwiach i 2 tweetery w osłonach lusterek (oryginalne),
- 2 poduszki powietrzne,
- sportowa kierownica MOMO Deep Dish,
- konsola centralna w okleinie karbonowej,
- roleta bagażnika,
- oryginalna i niedostępna na rynku wtórnym rozpórka kielichów firmy RALLIART, jak również sportowa wkładka RALLIART zamiast oryginalnego filtra powietrza,
- fabrycznie przyciemnione szyby tylnych drzwi oraz w bagażniku,
- kontrolka świateł mijania na liczniku (niedostępna w Galantach na rynek europejski).
Auto zostało wyprodukowane w kolorze zwykłym białym. W Japonii zostało polakierowane w białą perłę. Jest to lakier 3-warstwowy, oddałem do polerowania i wygląda po prostu obłędnie, czego nie da się w żaden sposób ująć na zdjęciach.
Do auta dokładam oryginalne japońskie zawieszenie gwintowane firmy TEIN, obecnie założone są standardowe amortyzatory i sprężyny, gdyż na „gwincie” nie dałoby się nawet wyjechać z posesji (prześwit pomiędzy podłogą a podłożem wynosił ok. 5 cm-ostatnie zdjęcie), a poprzedni właściciel nie mógł znaleźć klucza do regulacji prześwitu.
Posiadam kompletną i wyjątkowo obszerną dokumentację, są jeszcze dokumenty po japońsku, min. certyfikat i dowód zakupu w/w zawieszenia gwintowanego…
Co do mankamentów to są to:
- przetarcie skóry od wsiadania na fotelu kierowcy,
- delikatne otarcie zderzaka przedniego w prawym dolnym narożniku przed kołem,
- mała wgniotka na tylnym lewym błotniku na styku z tylnym zderzakiem i rysy na zderzaku.
I to wszystko, wszystkie skazy na lakierze mam na zdjęciach, które wyślę na życzenie. Ponadto posiadam mnóstwo innych zdjęć auta, które doślę na życzenie.
Samochód kupiłem dla siebie ok. 2 miesiące temu, powód sprzedaży jest tylko jeden: nie mam czasu na przełożenie kierownicy, po prostu przerosło mnie to czasowo i organizacyjnie. Zdążyłem wykonać konserwację podwozia i wnęk nadkoli środkami NOXUDOL szwedzkiej firmy AUSON, najdroższe, ale zarazem najlepsze. Oczywiście posiadam zdjęcia podwozia sprzed konserwacji...
Ten egzemplarz to również inwestycja, jeśli następny właściciel utrzyma go w takim stanie w jakim jest obecnie to za 10 lat warty będzie co najmniej 10 razy tyle co dzisiaj.
POLECAM, auto dla konesera marki, znawcy tematu doskonale wiedzą co to za auto i jakie ma możliwości. Absolutny rarytas pod względem stanu technicznego i wizualnego.
Auto do obejrzenia w weekendy oraz w tygodniu w poniedziałki i piątki.
UWAGA: nie funduję darmowych przejażdżek, więc amatorom mocnych wrażeń z góry dziękuję.
W razie dodatkowych pytań proszę dzwonić na numer telefonu: 609-[zasłonięte] -673, odpowiem na każde lub e-mail: [zasłonięte] @op.pl
Pozdrawiam i zapraszam na oględziny. Cena do negocjacji na miejscu.
Możliwość taniego transportu auta na lawecie!
UWAGA: do auta dokładam gratis drugiego Galanta kombi Avance z roku 1999 w wersji europejskiej, w którym są wszystkie części potrzebne do przekładki tego Legnum, oprócz przekładni kierowniczej!
Obniżyłem cenę, w tej chwili sprzedaję go po kosztach zakupu i sprowadzenia do Polski...