Mitsubishi Lancer Evolution WAGON GT-A
Rok produkcji: 2005
Przebieg: 89 000 km
Silnik: R4, 1997 cc, 16V, turbo
Moc: 272 KM
FILM O SPRZEDAWANYM EVO
Mitsubishi Lancer Evolution WAGON GT-A to najbardziej niezwykła i najrzadziej spotykana wersja spośród wszystkich generacji kultowego Lancera Evolution. To jedyne Evo, które występowało z nadwoziem kombi i drugie, obok Evolution VII GT-A, które można było zamówić z klasyczną, automatyczną skrzynią biegów. Niewiele osób słyszało o tej wersji, jeszcze mniej wie cokolwiek na jej temat, a na żywo "Evo w kombi" nie widział prawie nikt. W latach 2[zasłonięte]005-20 powstało tylko 2 500 sztuk, które oficjalnie sprzedawane były tylko w Japonii. Prezentujemy jedyny w Polsce i jeden z kilkudziesięciu w Europie, zachowany w perfekcyjnym stanie, egzemplarz wyprodukowany w drugiej dekadzie października 2005.
Oto kilka faktów na temat modelu i oferowanego egzemplarza:
- Evolution WAGON. Formalnie jest to odmiana Lancera Evolution IX, jednak w oficjalnych i nieoficjalnych materiałach nie używa się oznaczenia "IX", jako jedyne kombi w historii modelu Evolution samochód nazywa się po prostu Evolution WAGON. Przednia część nadwozia, do słupka B, jest identyczna jak w Evo IX. Różnice pojawiają się z tyłu, jednak co ciekawe elementy charakterystyczne tylko dla wersji Evolution Wagon to tylne błotniki z charakterystycznymi poszerzeniami i tylny zderzak z dyfuzorem. Klapa bagażnika, tylne lampy czy boczne szyby z tyłu są identyczne jak w cywilnych wersjach kombi, z kolei poszycie tylnych drzwi jest identyczne jak w Evo IX.
- GT-A. Lancera Evolution Wagon oferowano w wersji ze skrzynią manualną, wtedy mechanicznie był identyczny jak japońska wersji Evo IX (6-przełożeń i silnik 4G63 MIVEC ze zmiennymi fazami rozrządu po stronie dolotowej). W przypadku wersji GT-A cały zespół napędowy, został identyczny jak w pierwszym Evo z automatem, czyli w Lancerze Evolution VII GT-A. Opracowana specjalnie do tego auta wersja silnika 4G63 z minimalnie mniejszą, ale za to błyskawicznie reagującą turbosprężarką doskonale współpracuje ze skrzynią F5A51, która stosowana była, i nadal jest, między innymi w modelach Galant VR-4, Eclipse oraz w różnych SUV-ach i dużych limuzynach marki Hyundai, która w przeszłości dość często kupowała od Mitsubishi sprawdzone technologie. Silnik w wersji GT-A osiąga 272KM i 343Nm (wobec 280KM i 392Nm w wersji ze skrzynią manualną), jednak charakterystyczne jest to, że już od 1500 obr/min chętnie przyśpiesza, a zjawisko tzw. turbodziury praktycznie nie występuje. Skrzynia biegów oznaczana INVECS II posiada 5 przełożeń, jest to tradycyjny automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Skrzynie wyposażono w zaawansowany system sterowania, który w trybie automatycznym "uczy się" stylu jazdy kierowcy, po przejechaniu ponad 1000 km za kierownicą WAGON-a GT-A muszę stwierdzić, że coś w tym jest, jednak do dynamicznej jazdy lepiej przełączyć skrzynię w tryb ręcznej zmiany przełożeń (drążkiem przód-tył), który działa bardzo sprawnie. Polecam lekturę artykułu, w którym autor opisuje swoje wrażenia z użytkowania Lancera Evo VII GT-A, czyli auta wyposażonego w ten sam zespół napędowy co prezentowane Evo WAGON.
Bardzo dużo informacji na temat działania, obsługi i trwałości skrzyni INVECS II znaleźć można TUTAJ, na fanpagu społeczności fanów Evo GT-A. W skrócie: jak w przypadku każdego automatu rozsądna eksploatacja pozwala na bezawaryjne użytkowanie - Mitsubishi zaleca wymianę oleju co 20 000 km (typowy ATF ok. 5 litrów na wymianę). Bardzo wielu użytkowników Evo GT-A jeździ na różnego rodzaju track-day'e i skrzynie, w których kontroluję się temperaturę oleju bez problemu to znoszą. Zresztą w oficjalnym filmie reklamowym Evo VII GT-A nikt auta nie oszczędzał :-)
- WAGON GT-A. To idealne Evo do jazdy na codzień i okazjonalnych wypadów na tzw. pojeżdżawki. Automat pozwala na komfortową jazdę po mieście, tryb ręcznej zmiany przełożeń pozwala poczuć sportowe emocje, a cała reszta... to Lancer Evolution, a wiec stały napęd na 4 koła, regulowany międzyosiowy dyferencjał ACD, szpera płytkowa z tyłu (1,5-way LSD), układ hamulcowy Brembo, amortyzatory Bilstein, więc właściwości jezdne są takie same jak w kultowym sedanie, wnętrze również. Oczywiście "na pokładzie" mamy komfortowe, a zarazem doskonale wyprofilowane fotele Recaro, automatyczną klimatyzację, reflektory ksenonowe. Tutaj nie ma różnic pomiędzy "Ewolucją" sedanem, a kombi. Największą "robotę" robi niespotykane nadwozie, samochód wzbudza zainteresowanie gdziekolwiek się nie pojawi, a przy tym wszystkim naprawdę można nim przewieźć lodówkę (nie próbowałem), bo oparcie tylnej kanapy rozkłada się na płasko. Europejska społeczność fanów Evo Wagon'a jest całkiem liczna i spotyka się na FB.
Oferowany przez nas samochód został sprowadzony bezpośrednio z Japonii we wrześniu 2014 roku. Lancer jest w idealnym stanie technicznym i wizualnym, nie jest "picowany" do sprzedaży więc przy odrobinie samozaparcie znaleźć można kilka rys, lakier jest w stanie idealnym, we wnętrzu również nie ma żadnych zniszczeń czy przetarć, zapalniczka nowa! Oczywiście brak rdzy, auto całkowicie bezwypadkowe. Samochód posiada pełną historię serwisową, widać, że właściciel pieczołowicie o nie dbał i serwisował do końca w autoryzowanym serwisie! Samochód jest dokładnie sprawdzony, wymieniony został olej silnikowy (Millers Oils Motorsport CFS 10W60) wraz z filtrem, filtr powietrza i filtr kabinowy, wymieniony został olej w automatycznej skrzyni biegów, hamulce zostały oczyszczone, ustawiono geometrię, wymienione na nowe, oryginalne zostały łączniki i gumy przedniego stabilizatora. Samochód poddany został detailingowi, a wnętrze poddano ozonowaniu. Nie wymaga najmniejszych nawet inwestycji, nawet wycieraczki zostały zmienione.
Oprócz niskiego i autentycznego przebiegu 89 000 km i rewelacyjnego staniu technicznego, zaletą niespotykaną wśród oferowanych do sprzedaży Lancerów Evolution jest fakt, że samochód jest w 100 procentach seryjny, nie poddany najdrobniejszym nawet modyfikacjom.
Samochód jest w ciągłej eksploatacji, więc kilometrów trochę przybywa, ale nie grozi mu zastanie.
Kierownicę można przełożyć i chętnie w tym pomożemy, jednak w kontekście już opóźnionych, ale pewnych w ciągu maksymalnie kwartału zmian w przepisach, które dopuścić mają rejestrację aut RHD, można się zastanawiać nad sensownością takiej zmiany, oczywiście to zależy od preferencji i od tego do czego planujemy używać tego samochodu.
Oferujemy możliwość "przekładki" kierownicy w naszym serwisie, przy tej okazji istnieje również możliwość wymiany skrzyni automatycznej na manualną.
Auto po opłatach, ubezpieczone. Negocjacje cenowe możliwe na miejscu po oględzinach.
W ofercie, na miejscu w Polsce, posiadamy również inne JDM-owe rarytasy.
Zapraszamy - JDM (536) 01 02 03 lub [zasłonięte]@jdmcars.pl
P.S.
Zamieszczone poniżej zdjęcia zostały zrobione we wrześniu kilka dni po tym jak Lancer dotarł do Polski. Obecnie samochód wygląda jeszcze lepiej (chyba, że pada deszcz i się pobrudzi), jest po zabiegach detailingowych przeprowadzonych w renomowanej firmie DetailerWorkShop.pl. TUTAJ znaleźć można obszerną relację z prac przeprowadzonych na początku listopada.