Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Mitsubishi Lancer Evolution WAGON GT-A

18-12-2014, 9:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 75 000 zł     
Użytkownik JDMCars
numer aukcji: 4865111923
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2310   
Koniec: 18-12-2014 09:18:39

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2005
Przebieg (km): 83500
Pojemność silnika (cm3): 1997
Moc silnika (KM): 272
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Benzyna
Typ: Kombi
Liczba drzwi: 4/5
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: ABS, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Klimatyzacja, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Radio+CD, Parktronic, Reflektory ksenonowe, Lakier metallic, Alufelgi, Elektryczne lusterka, Immobilizer, 4WD
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy, Pierwszy właściciel, Serwisowany w ASO, Sprowadzony, Kierownica po prawej stronie
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

jdm_allegro_01

Mitsubishi Lancer Evolution WAGON GT-A

Rok produkcji: 2005

Przebieg: 83 500 km
Silnik: R4, 1997 cc, 16V, turbo
Moc: 272 KM

Mitsubishi Lancer Evolution WAGON GT-A to najbardziej niezwykła i najrzadziej spotykana wersja spośród wszystkich generacji kultowego Lancera Evolution. To jedyne Evo, które występowało z nadwoziem kombi i drugie, obok Evolution VII GT-A, które można było zamówić z klasyczną, automatyczną skrzynią biegów. Niewiele osób słyszało o tej wersji, jeszcze mniej wie cokolwiek na jej temat, a na żywo "Evo w kombi" nie widział prawie nikt. W latach 2[zasłonięte]005-20 powstało tylko 2 500 sztuk, które oficjalnie sprzedawane były tylko w Japonii. Prezentujemy jedyny w Polsce i jeden z kilkudziesięciu w Europie, zachowany w perfekcyjnym stanie, egzemplarz wyprodukowany w drugiej dekadzie października 2005.

Oto kilka faktów na temat modelu i oferowanego egzemplarza:

 - Evolution WAGON. Formalnie jest to odmiana Lancera Evolution IX, jednak w oficjalnych i nieoficjalnych materiałach nie używa się oznaczenia "IX", jako jedyne kombi w historii modelu Evolution samochód nazywa się po prostu Evolution WAGON. Przednia część nadwozia, do słupka B, jest identyczna jak w Evo IX. Różnice pojawiają się z tyłu, jednak co ciekawe elementy charakterystyczne tylko dla wersji Evolution Wagon to tylne błotniki z charakterystycznymi poszerzeniami i tylny zderzak z dyfuzorem. Klapa bagażnika, tylne lampy czy boczne szyby z tyłu są identyczne jak w cywilnych wersjach kombi, z kolei poszycie tylnych drzwi jest identyczne jak w Evo IX.

- GT-A. Lancera Evolution Wagon oferowano w wersji ze skrzynią manualną, wtedy mechanicznie był identyczny jak japońska wersji Evo IX (6-przełożeń i silnik 4G63 MIVEC ze zmiennymi fazami rozrządu po stronie dolotowej). W przypadku wersji GT-A cały zespół napędowy, został identyczny jak w pierwszym Evo z automatem, czyli w Lancerze Evolution VII GT-A. Opracowana specjalnie do tego auta wersja silnika 4G63 z minimalnie mniejszą, ale za to błyskawicznie reagującą turbosprężarką doskonale współpracuje ze skrzynią F5A51, która stosowana była, i nadal jest, między innymi w modelach Galant VR-4, Eclipse oraz w różnych SUV-ach i dużych limuzynach marki Hyundai, która w przeszłości dość często kupowała od Mitsubishi sprawdzone technologie. Silnik w wersji GT-A osiąga 272KM i 343Nm (wobec 280KM i 392Nm w wersji ze skrzynią manualną), jednak charakterystyczne jest to, że już od 1500 obr/min chętnie przyśpiesza, a zjawisko tzw. turbodziury praktycznie nie występuje. Skrzynia biegów oznaczana INVECS II posiada 5 przełożeń, jest to tradycyjny automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Skrzynie wyposażono w zaawansowany system sterowania, który w trybie automatycznym "uczy się" stylu jazdy kierowcy, po przejechaniu ponad 1000 km za kierownicą WAGON-a GT-A muszę stwierdzić, że coś w tym jest, jednak do dynamicznej jazdy lepiej przełączyć skrzynię w tryb ręcznej zmiany przełożeń (drążkiem przód-tył), który działa bardzo sprawnie. Polecam lekturę artykułu, w którym autor opisuje swoje wrażenia z użytkowania Lancera Evo VII GT-A, czyli auta wyposażonego w ten sam zespół napędowy co prezentowane Evo WAGON.
Bardzo dużo informacji na temat działania, obsługi i trwałości skrzyni INVECS II znaleźć można TUTAJ, na fanpagu społeczności fanów Evo GT-A. W skrócie: jak w przypadku każdego automatu rozsądna eksploatacja pozwala na bezawaryjne użytkowanie - Mitsubishi zaleca wymianę oleju co 20 000 km (typowy ATF ok. 9 litrów na wymianę). Bardzo wielu użytkowników Evo GT-A jeździ na różnego rodzaju track-day'e i skrzynie, w których kontroluję się temperaturę oleju bez problemu to znoszą. Zresztą w oficjalnym filmie reklamowym Evo VII GT-A nikt auta nie oszczędzał :-) 

- WAGON GT-A. To idealne Evo do jazdy na codzień i okazjonalnych wypadów na tzw. pojeżdżawki. Automat pozwala na komfortową jazdę po mieście, tryb ręcznej zmiany przełożeń pozwala poczuć sportowe emocje, a cała reszta... to Lancer Evolution, a wiec stały napęd na 4 koła, regulowany międzyosiowy dyferencjał ACD, szpera płytkowa z tyłu (1,5-way LSD), układ hamulcowy Brembo, amortyzatory Bilstein, więc właściwości jezdne są takie same jak w kultowym sedanie, wnętrze również. Oczywiście "na pokładzie" mamy komfortowe, a zarazem doskonale wyprofilowane fotele Recaro, automatyczną klimatyzację, reflektory ksenonowe. Tutaj nie ma różnic pomiędzy "Ewolucją" sedanem, a kombi. Największą "robotę" robi niespotykane nadwozie, samochód wzbudza zainteresowanie gdziekolwiek się nie pojawi, a przy tym wszystkim naprawdę można nim przewieźć lodówkę (nie próbowałem), bo oparcie tylnej kanapy rozkłada się na płasko.

Oferowany przez nas samochód został sprowadzony bezpośrednio z Japonii we wrześniu tego roku. Lancer jest w idealnym stanie technicznym i wizualnym, nie jest "picowany" do sprzedaży więc przy odrobinie samozaparcie znaleźć można kilka rys, lakier jest w stanie idealnym, we wnętrzu również nie ma żadnych zniszczeń czy przetarć, zapalniczka nowa! Oczywiście brak rdzy, auto całkowicie bezwypadkowe. Samochód posiada pełną historię serwisową, widać, że właściciel pieczołowicie o nie dbał i serwisował do końca w autoryzowanym serwisie! Samochód jest dokładnie sprawdzony, wymieniony został olej silnikowy (Motul 300V Competition 15V-50) wraz z filtrem, filtr powietrza i filtr kabinowy, hamulce zostały oczyszczone, ustawiono geometrię, wymienione na nowe, oryginalne zostały łączniki przedniego stabilizatora. Samochód poddany został detailingowi, a wnętrze poddano ozonowaniu. Nie wymaga najmniejszych nawet inwestycji, nawet wycieraczki zostały zmienione.
Oprócz niskiego i autentycznego przebiegu 83 500 km i rewelacyjnego staniu technicznego, zaletą niespotykaną wśród oferowanych do sprzedaży Lancerów Evolution jest fakt, że samochód jest w 100 procentach seryjny, nie poddany najdrobniejszym nawet modyfikacjom.
Na koniec dodam, że auto jest gotowe do nadchodzącej zimy - posiada praktycznie nowe (7,5-8mm) opony zimowe Yokohama IceGuard.

Kierownicę można przełożyć i chętnie w tym pomożemy, jednak w kontekście zapowiadanych na styczeń 2015 zmian w przepisach, które dopuścić mają rejestrację aut RHD, można się zastanawiać nad sensownością takiej zmiany, oczywiście to zależy od preferencji i od tego do czego planujemy używać tego samochodu.

Auto oczywiście po opłatach, ubezpieczone. Negocjacje cenowe możliwe na miejscu po oględzinach.

Zapraszamy - JDM (536) 01 02 03 lub [zasłonięte]@jdmcars.pl

P.S.
Zamieszczone poniżej zdjęcia zostały zrobione we wrześniu kilka dni po tym jak Lancer dotarł do Polski. Obecnie samochód wygląda jeszcze lepiej (chyba, że pada deszcz i się pobrudzi), jest po zabiegach detailingowych przeprowadzonych w renomowanej firmie DetailerWorkShop.pl. TUTAJ znaleźć można obszerną relację z prac przeprowadzonych na początku listopada. 

jdm_allegro_03