INFORMACJE:
- Marka: Mitsubishi
- Model: Lancer X Sportback
- Wersja: Instyle Navi
- Pojemność: 1799 cm3
- Moc: 140 KM przy 4300 obr/min
- Moment obr.: 174 Nm przy 4300 obr/min
- Pierwsza rejestracja: 03/2009
- Model: 2009
- VIN: S JMBLNBCX3A9U007011
- Ilość siedzeń: 5 miejsc
- Ilość drzwi: 4/5 drzwi
- Spalanie śr.: 7,2 l/100 km
- Waga: 1390 Kg
- Skrzynia biegówi: manualna 5-biegowa
- Rozstaw osi: 2635 mm
- Wymiary : 4585/[zasłonięte]/1360 mm
- CO2 emisja: 180 g/km
- Norma spalin: Euro 4
- Norma ekologiczna: 4 Zielona
- Ilość właścicieli: 1
- Badanie techniczne: 03/2015
- Kolor nadwozia: czarny metalik
- Kolor i rodzaj tapicerki: czarny / tapicerka skórzana
Najważniejsze parametry tego modelu:
- Samochód bezwypadkowy z oryginalną powłoką lakierniczą (90Mm)
- Pojazd serwisowany z udokumentowaną historią serwisową MITSUBISHI
- Egzemplarz zakupiony i użytkowany tylko przez jednego właściciela
- Stan techniczny i wizualny bez najmniejszych zastrzeżeń
- Samochód jest po wymianie filtrów płynów i oleju silnikowego
- Przygotowany do rejestracji w kraju - koszt rejestracji 750zł
- Na ten model udzielamy pisemnej gwarancji na okres 6-ciu miesięcy
Wyposażenie :
-
- Przednie poduszki bezpieczeństwa
- Boczne poduszki bezpieczeństwa
- Kurtynowe poduszki bezpieczeństwa
- ABS z EBD
- Hamulce tarczowe (z przodu wentylowane 15 cali, z tyłu pełne14 cali)
- Immobilizer
- Centralny zamek z pilotem
- Pięć regulowanych zagłówków i pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa
- ISOFIX
- Tempomat
- Układ wspomagania hamowania (BAS)
- Czujniki parkowania
- System dostępu bez kluczykowego KEY LESS GO
- Blokada "dziecięca" drzwi
- Regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa
Nadwozie :
-
- Zderzaki w kolorze nadwozia
- Dźwignia otwierająca wlew paliwa
- Przedni spojler w kolorze nadwozia
- Chromowany grill
- Listwy progowe w kolorze nadwozia
- Klamki i lusterka w kolorze nadwozia
Wyposażenie wewnętrzne :
-
- Sterowanie radiem w kierownicy
- Regulacja kierownicy
- Wspomaganie kierownicy
- Komputer pokładowy
- Zegarek
- Dźwignia otwierająca bagażnik
- Chłodzony schowek
- Uchwyty na napoje z przodu
- Kieszeń w oparciu fotela pasażera
- Podłokietnik tylny z uchwytem na napoje
- Obrotomierz
- Klimatyzacja automatyczna
- Filtr przeciwpyłkowy
- Elektrycznie otwierany bagażnik
- Kanały grzewcze dla drugiego rzędu siedzeń
- Gniazdo 12V
- Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera z lusterkiem
- Widoczność i oświetlenie
- Ogrzewana tylna szyba
- Elektryczne szyby
- Oświetlenie wnętrza z lampkami do czytania z przodu
- Szyby barwione
- Reflektory Bi-ksenonowe ze spryskiwaczami i lampami doświetlającymi zakręty
- Reflektory przeciwmgielne
- Czujniki deszczu i świateł
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Regulacja wysokości reflektorów
- Oświetlenie w podsufitce + lampki do czytania
- Lusterko wewnętrzne z funkcją Dzień/Noc
- Systemy audio-info
- Antena dachowa
- Nagłośnienie Rockford Fosgate, nawigacja HDD i 9 głośników
- Zestaw głośnomówiący
- Wejście USB
- Gniazdo AUX
Wykończenie wnętrza
-
- Skórzane koło kierownicy
- Dźwignia zmiany biegów pokryta skórą
- Dźwignia hamulca ręcznego pokryta skórą
- Skórzany lewarek zmiany biegów
- Skórzany lewarek hamulca ręcznego
- Chromowane klamki wewnętrzne
- Tapicerka skórzana czarna
- Centralna konsola z podłokietnikiem
- Podłokietnik przedni
- Oparcie kanapy dzielone 60/40
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- Podgrzewane fotele
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Zagłówki z regulowaną wysokością
Koła i opony
-
- Felgi aluminiowe 18 x 7.0JJ z oponami 215/45R18
- Felgi aluminiowe 16 x 6.0JJ z nowymi oponami 195/55R16 (za dopłatą)
- Dojazdowe koło zapasowe
OPIS MODELU :
Pierwszy rzut oka na 5-drzwiowe nadwozie, wywołuje pozytywne emocje, choć nie każdemu przypadnie do gustu. Groźne spojrzenie jakim spogląda na przechodniów przód samochodu, nieco nieudolnie stara się przenieść dynamiczny styl na tył, który sprawia wrażenie zaczerpniętego z koreańskiej szkoły stylistycznej połowy lat 90.
Sytuację zdecydowanie poprawia rozbudowany spojler umieszczony na szczycie szyby bagażnika. Na szczęście otrzymujemy go w standardzie. Najbogatsza specyfikacja Instyle dodatkowo została wzbogacona o chromowaną klamrę wokół wlotów powietrza, nakładki na progi i dokładkę przedniego zderzaka, dzięki czemu potencjalny właściciel, z pewnością z uśmiechem popatrzy na swoje auto zaparkowane na osiedlowym parkingu.
Niestety mniej efektownie skrojono przedział pasażerski. Stonowany design deski rozdzielczej emanuje mocno konserwatywnym stylem, chociaż nie można mu nic zarzucić. Od strony ergonomicznej wypada bardzo przyzwoicie. Dostęp do wszelkich pokręteł nie nastręcza żadnych trudności, natomiast obsługa elektronicznych udogodnień w postaci zaawansowanej stacji multimedialnej Rockford Fosgate, zapewni mnóstwo radości na co dzień.
Świetnej jakości dźwięk płynący z opcjonalnych głośników i mnogość rozmaitych funkcji, skutecznie uprzyjemnią czas spędzany w długich podróżach, tudzież niekończących się wielkomiejskich korkach. System wyświetla nawet informację o aktualnym ciśnieniu atmosferycznym, czy wysokości nad poziomem morza. Przy okazji, dzięki wbudowanemu dyskowi twardemu, bez trudu pomieścimy setki plików muzycznych.
Pozycję za kierownicą, należy bezsprzecznie zakwalifikować do wygodnych, chociaż nie można jej określić bliżej sprecyzowanym terminem. Miłe w dotyku koło sterowe obszyte skórą wraz z zestawem kontrolerów czuwających nad multimediami, pewnie leży w dłoniach, jednak brakuje mu regulacji poziomej, przez co na tle konkurentów, zalicza zwyczajną wpadkę.
Fotele przednie wyprofilowano skromnie, toteż agresywna jazda w zakrętach może skończyć się boleśnie. Na szczęście w dłuższych podróżach okazują się niemęczące i zagwarantują wystarczający komfort dla kręgosłupa. Równie dobrze przedstawia się sprawa przestrzeni. Nawet wysokie i potężnie zbudowane osoby, nie powinny mieć problemów z zajęciem dogodnej pozycji. Tylne siedzisko z odpowiednio ustawionym oparciem i miejscem na nogi, bez trudu pomieści dwoje dorosłych.
Dodatkowo asymetryczne oparcie kanapy, można za pomocą jednego pociągnięcia położyć zarówno od strony przedziału pasażerskiego, jak i bagażnika, który dzięki litrażowi na poziomie 288 litrów, może skutecznie konkurować z… Corsą. Kiepski wynik ratuje łatwo formowalna przestrzeń, zapewniająca pojemność rzędu 1394 jednostek.
Rajdowy rodowód Lancera i rasowa stylistyka, mogłyby sugerować na sportowe doznania za kierownicą, jednak już na wstępie chciałbym wszystkich poinformować, iż prezentowany egzemplarz z benzynowym silnikiem o mocy 143 KM to minimum, jakiego można się spodziewać siadając za sterami Mitsubishi. Mimo papierowych wartości mówiących o przyspieszeniu do 100 km/h w 10,4 sekundy i prędkości maksymalnej niebezpiecznie zbliżającej się do 200 km/h, nie powinniśmy spodziewać się fajerwerków.
Jednostka napędowa wymaga wysokich obrotów, oscylujących w początku czerwonej skali obrotomierza, aby pobudzić wskazówkę prędkościomierza do wytężonej pracy. Poniżej 4 tysięcy obrotów, nie dzieje się nic szczególnego, jednak powyżej tej wartości, motor zdecydowanie się ożywia i pozwala bezpiecznie wykonać, na przykład manewr wyprzedzania.
Niestety dynamiczna jazda wiąże się ze znacznym zużyciem paliwa. Wyniki przekraczające 10 litrów w mieście to norma, natomiast w spokojnie pokonywanej trasie, można z łatwością zejść do 8. Pośpiech i gwałtowne wyprzedzanie, może skutecznie zatrzeć różnice w wyświetlaniach komputera pokładowego w tych dwóch cyklach. Japończyk nie uchodzi za mistrza jazdy o kropelce.
Sposób prowadzenia i nastawy zawieszenia, także nie zachęcają do dynamicznej jazdy. Mimo zastosowania 18-calowych aluminiowych obręczy i niskoprofilowych opon, inżynierom udało się bardzo komfortowo zestroić Lancera. Ponadto nieco zbyt gumowy układ kierowniczy utrudnia bezproblemowe wyczucie samochodu, zabierając troszkę przyjemności z tytułu prowadzenia auta. Niemniej w sytuacji, gdy chcemy mocniej przycisnąć w zakręcie, Mitsubishi powinno choć z lekkimi oporami, posłusznie wykonać komendy kierowcy.
W chwili realnego zagrożenia, z pomocną dłonią przyjdzie skuteczny system kontroli trakcji, ingerujący we właściwym momencie. Reasumując, prezentowany egzemplarz z rasowym Evo, nie ma wielu wspólnych cech, a szkoda, bo precyzyjna skrzynia biegów zachęcająca do podniesienia poziomu adrenaliny w organizmie, sama nie jest w stanie zbyt wiele zwojować. Widać, że producent nastawił się spokojniej usposobioną grupę klientów, dla młodych natomiast, zostawiając w ofercie wspomniane wcześniej Evo i nieco słabszego Ralliarta.