Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Mitra Tabrizian: Beyond the Limits

04-03-2012, 1:44
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 99 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2110717530
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 10-03-2012 14:51:26
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Mitra Tabrizian: Beyond the Limits


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]52100
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 128
Wydawnictwo Steidl
Język Angielski

Cena: 99.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

Mitra Tabrizian’s photographs combine techniques from documentary photography, film and advertising to explore ideologies underlying the construction of cultural identities.

As the philosopher Stuart Hall has written: “The images which comprise the projects in this book are indeed “fictive visual spaces”. There is evidence everywhere of a photographic practice inscribed by “the cinematic”. Some reference their cinematic equivalents directly — for example, the deliberate Takeshi Kitano/Tarantino/Reservoir Dogs echoes and references in the implied narrative of Tabrizian’s The Perfect Crime. However, far from merely mimicking the cinematic discourse of the contemporary crime film, or mounting a moral critique of its violence, Tabrizian unravels and re-works its “logic” from the inside. Un-framing the images from their Pulp Fiction-like locations and re-staging them, as she says, “within wider contexts of racial and sexual violence” allows the frames to become charged by deeper, more unconscious currents, permitting these powerful and eloquent contemporary images to signify “otherwise.” The racial and sexual edge, so thoroughly disavowed in Tarantino’s cynical, cartoon-eye universe, is restored.“