Mistrzowski ruch to działanie zmieniające reguły gry rynkowej, zapewniające firmie doskonałe wyniki. Jak wykonać taki ruch? Najpierw rozpoznaj szanse rynkowe, potem zorientuj się, co jest nie tak w Twojej firmie, przygotuj koncepcję działania, zapewnij wystarczające zasoby i wykonaj plan. Proste, prawda? Nie do końca. A to dlatego, że wielu zarządzających w innych firmach także obmyśla działania strategiczne. Jeżeli chcesz dołączyć do grona mistrzów rynku, musisz przechytrzyć konkurentów -- widzieć to, czego oni nie widzą, wpaść na doskonały pomysł, stworzyć lepszą strategię niż oni, gruntownie przygotować całą organizację do wykonania strategii, a następnie urzeczywistnić mistrzowski ruch: zająć nową przestrzeń rynkową i zabezpieczyć swoją pozycję, zanim inni powielą zwycięską formułę.
Kiedy przeczytasz Mistrzów rynku, zorientujesz się, że opracowywanie i wdrażanie skutecznych strategii to praca, jaką może wykonać każdy pomysłowy menedżer, który podejdzie do tego zadania z odpowiednim zaangażowaniem. Jednak musisz być uzbrojony w odpowiednią wiedzę, najlepiej wzbogaconą o doświadczenie tych, którzy na co dzień mają do czynienia ze strategiami.
Autorzy dzielą się z Tobą swoim doświadczeniem, zdobytym po przeprowadzeniu trzyletniego programu badawczego z udziałem menedżerów z całego świata. Omawiają 40 mistrzowskich ruchów, których istotą jest poszukiwanie i wykorzystywanie możliwości wzrostu. Mistrzowskie ruchy składają się na pięć mistrzowskich strategii:
- Podnoszenie wartości firmy w oczach klientów
- Doskonalenie oferty
- Poprawianie parametrów świadczących o sytuacji firmy
- Wykorzystywanie zmian w otoczeniu
- Wchodzenie na nowe rynki
Niełatwo jest dołączyć do grona mistrzów rynku. Aby to osiągnąć, musisz skoncentrować się na sprawach najważniejszych z punktu widzenia strategii firmy i być przygotowanym na dużo ciężkiej pracy. Rita Gunther McGrath i Ian C. MacMillan ułatwią Ci to zadanie. Jednak sukces zależy od Ciebie, Twojej wiedzy i determinacji w obmyślaniu i wdrażaniu mistrzowskiej strategii.