Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

! MISTRZOWIE POLSKIEGO KINA - Faraon tom 18

18-01-2012, 9:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.80 zł     
Użytkownik PHUCezar
numer aukcji: 2006154180
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 8   
Koniec: 17-01-2012 19:23:51
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Mistrzowie Polskiego Kina
FARAON

Kolekcja Gazety Wyborczej tom 18


Postać Jerzego Kawalerowicza – jednego z czołowych polskich reżyserów – przybliża dziennikarz prasowy Paweł T. Felis. W częściowo biograficznym szkicu przedstawia karierę niezwykle ważnego dla polskiej kultury artysty i omawia dzieła, które składają się na jego filmografię.

Pierwsze samodzielnie zrealizowane przez Kawalerowicza filmy to socrealistyczna „Gromada”, „Celuloza” i „Pod gwiazdą frygijską” – z propagandową tezą, zgodne z jedyną wówczas słuszną ideologią. Nakręcony kilka lat później „Pociąg” z Lucyną Winnicką, Leonem Niemczykiem i Zbyszkiem Cybulskim można już jednak zaliczyć do najciekawszych dzieł polskiej kinematografii. Podobnie jak surową, posępną, ale jednocześnie wstrząsającą „Matkę Joannę od Aniołów”, za którą reżyser otrzymał Nagrodę Specjalną Jury w Cannes. Berlińskiego „Srebrnego Niedźwiedzia” przyznano mu zaś za „Śmierć prezydenta” – oryginalne połączenie kina politycznego i biograficznego. Sfilmowana przez Kawalerowicza na początku lat 80. „Austeria” miała szansę na nominację do Oscara, ale polskie władze sprzeciwiły się wystawieniu jej do konkursu.

Jako wieloletni szef Zespołu Filmowego „Kadr” Kawalerowicz wywarł duży wpływ na kształt polskiej kinematografii. Dzięki niemu powstały m.in. „Popiół i diament” i „Eroica”.Druga część tomu to filmografia wybitnego reżysera. Ilustrują ją liczne zdjęcia z planu opatrzone bogatymi w treść komentarzami.Album dopełnia płyta DVD z filmem „Faraon” w odświeżonej cyfrowo wersji. To dzieło o niezwykle kunsztownej formie, niemal perfekcyjne – w scenografii, grze aktorskiej, realizacji. Odtwarzający główną rolę Ramzesa XIII Jerzy Zelnik – wówczas student PWST – nadal jest kojarzony głównie z tą kreacją. O wyjątkowości obrazu na tle polskiego kina świadczy też nominacja do Oscara w 1967 r.