Władysław MiodunkaCześć, jak się masz? II Spotkajmy się w Europie (A2)Stron: 324 +CDFormat: B5Kontynuacja książki "Cześć, jak sie masz?" stanowi odpowiedni podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A2.Spis treści:CONTENTSIntroductionLekcja 11.1. Wszystkiego najlepszego Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - IMIENINY1.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 1.2.1. The imperative mood: forms and functions 1.2.2. The present tense of the verb życzyć1.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 1.3.1. Conveying your good wishes 1.3.2. Popular names and name day dates1.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar1.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises1.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 22.1. Nie wiem, co robić? Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE2.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 2.2.1. Forming ordinal numbers from cardinal numbers 2.2.2. The use of ordinal numbers2.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 2.3.1. Expressing time and hour2.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar2.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises2.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 33.1. Radzę wyjechać do domu Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ŻYCIE CODZIENNE3.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 3.2.1. Conjugation of the irregular verb powinien, powinna 3.2.2. Use of infinitives of perfective and imperfective verbs after prosić, musieć, trzeba, warto, powinien3.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 3.3.1. Giving advice 3.3.2. Expressing sympathy3.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar3.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises3.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 44.1. Nie będziesz sam Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ODZIEŻ MĘSKA I DAMSKA4.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 4.2.1. The dative of personal pronouns and courtesy titles, and its use 4.2.2. Forms nie ma, nie było, nie będzie4.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 4.3.1. Expressing concern and worry 4.3.2. Expressing negative feelings4.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar4.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises4.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 55.1. Wszystko będzie dobrze Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - POCZTA: LISTY I PRZESYŁKI5.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 5.2.1. Future tense of the imperfective verbs 5.2.2. Future tense of the perfective verbs 5.2.3. Expressing time: the use of the expressions rok temu and za rok5.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 5.3.1. Writing letters - patterns 5.3.2. Expressing hope5.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar5.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises5.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 66.1. Jak tam dojechać? Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - ŚRODKI TRANSPORTU6.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 6.2.1. A. Comparison of adjectives B. Syntax of comparison with adjectives 6.2.2. Use of expressions coraz + comparative6.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 6.3.1. Travels 6.3.2. Expressing spatial relations6.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar6.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises6.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 77.1. Wolę pracować Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - POLSKA - MAPA GEOGRAFICZNA7.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 7.2.1. Use of prepositions with cases 7.2.2. Prepositions taking two cases 7.2.3. Complex sentences7.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 7.3.1. Geografia Polski7.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar7.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises7.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activitiesLekcja 88.1. Chyba mam grypę Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - CZŁOWIEK - BUDOWA CIAŁA8.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 8.2.1. Comparison of adverbs 8.2.2. Combining modal verbs with infinitives8.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 8.3.1. A. Asking for permission B. Rules for using czy mogę, czy można 8.3.2. Giving orders 8.3.3. Expressing possibility8.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar8.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises8.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 99.1. Zaopiekujesz sie mną? Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - EUROPA9.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 9.2.1. The conditional mood9.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 9.3.1. Unia Europejska9.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar9.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises9.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 1010.1. Czy mógłbym rozmawiać z Agnieszką Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE: ŁAZIENKA I TOALETA10.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 10.2.1. Dative singular and plural of nouns 10.2.2. Dative singular and plural of adjectives 10.2.3. Declension of the nouns tydzień, rok10.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 10.3.1. Telephone conversations10.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar10.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises10.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 1111.1. Chciałem, żeby ci było miło Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - MIESZKANIE: KUCHNIA11.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 11.2.1.A. Genitive plural of nouns and modifiers B. Genitive plural of modifiers C. Use of genitive after the word ile 11.2.2. Accusative plural of masculine personal nouns 11.2.3. Syntax of the verb chcieć11.3. Jak to powiedzieć? Communicative and cultural commentary 11.3.1.A. Expressing positive feelings B. Expression of one's own feelings 11.3.2. Expressions: podoba mi się and lubię11.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar11.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises11.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 1212.1. Samodzielne opinie, samodzielne decyzje Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - BIBLIOTEKA I CZYTELNIA12.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 12.2.1. The vocative singular of nouns 12.2.2. Declension of foreign names and surnames12.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 12.3.1. Having a conversation 12.3.2. Polish writers who are most frequently translated into foreign languages12.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar12.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises12.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 1313.1. Polacy są niestereotypowi Vocabulary Warto zapamiętac te słowa! - EUROPA - MAPA GEOGRAFICZNA13.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary 13.2.1.A. Nominative plural of masculine personal nouns and modifiers B. Nominative plural of the modifiers of masculine personal nouns C. Using modifiers in nominative plural of masculine personal nouns13.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 13.3.1. Requesting and offering help 13.3.2. Offers of help and acknowledging them 13.3.3. Promises without requesting help13.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar13.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises13.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activitiesLekcja 1414.1. Spotkajmy się gdzieś w Europie Vocabulary Warto zapamiętać te słowa! - WAKACJE: CAMPING I PLAŻA14.2. Gramatyka jst ważna. Grammatical commentary 14.2.1. Spatial relations expressed by verb prefixes 14.2.2. Declension of Polish names and surnames 14.2.3. Subjectless expressions such as mówi się 14.2.4. Declension of nouns such as Amerykanin in the plural14.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary 14.3.1. Expressing neccessity 14.3.2. Małe polskie miasta14.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar14.5. Muszę to zrozumieć! Comprehension exercises14.6. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activitiesPolish-English DictionaryLANGUAGE PROFICIENCY TESTfor Level A2I. Listening ComprehensionII. Reading ComprehensionIII. AccuracyIV. WritingV. Speaking Cześć, jak się masz? Spotkajmy się w Europie!1. How to give people best wishes on holidays and namedays. Imperative mood.2. Ordinal, cardinal numbers, hours.3. How to ask and give advice. Irregular verb “powinien” and verbal collocations with the verbs “prosić, musieć, trzeba, warto, powinien”4. How to express concern and anxiety. Dative of personal pronouns. How Christmas is celebrated in Poland.5. How to write private and formal letters in Polish. Future tense.6. Expressions and sentences which are useful while travelling in Poland. Compartison of adjectives. Degrees of intensivity of qualities.7. Geographical facts about Poland. Prepositions. Cases.8. How to ask permissions and give commands. Comparison of adverbs.9. How to form the conditional mood and use it in polite offers, invitations, and requests.10. Phrases and expressions used in telephone conversations.11. Forms of genitive and accusative plural.12. How to conduct a conversation13. How to form the nominative plural of masculine nouns, used when talking about groups of people and groups of men.14. Spotkajmy się w Europie. Declension of Polish names and surnames.+ Polish-English Dictionary+ Language Proficiency test for level A2Second volume of the coursebook „Cześć, jak się masz?" is designed for learners of Polish at the A2 level.Die Fortsetzung des Lehrwerkes „Cześć, jak się masz?" ist ein geeignetes Lehrbuch für Polnisch als Fremdsprache auf dem Niveau A2.