Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Minotaur Benjamin Tammuz SZPIEGOWSKA + Prezent

24-01-2012, 3:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.50 zł     
Użytkownik Stokrotka_ak4
numer aukcji: 2037876632
Miejscowość Wałbrzych
Wyświetleń: 6   
Koniec: 14-01-2012 20:35:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka z obwolutą
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kontakt

Adres: Księgarnia Stokrotka ul. Kasztelańska 76/24 58-316 Wałbrzych
Pozostałe informacje

Wysyłka

odbiór własny 0 zł
list ekonomiczny 6,50 zł
list polecony ekonomiczny 8,90 zł
list polecony piorytetowy 10,50 zł
KURIER 17 zł
Pozostałe informacje

Kupując więcej książek, płacisz tylko raz :)

Gwarancja bezpiecznej przesyłki - książki są w 100% zabezpieczone przed uszkodzeniem!!!

Płatności

ING Bank 78 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]9080090 [zasłonięte] 769474
Pozostałe informacje

DUŻE ZAKUPY , JEDNA PRZESYŁKA:)

Regulamin

Tylko nowe ksiązki !!!

Koszt przesyłki obejmuje koszty opakowania i transportu.

W przypadku zakupu kilku książek, płacisz tylko raz.

Serdecznie wszystkich zapraszamy :)

Inne

 

DUŻE ZAKUPY , JEDNA PRZESYŁKA:)

Życzymy niezapomnianych wrażeń i zapraszamy do częstych odwiedzin naszej księgarni :)

http://ksiegarniastokrotka.na.alle

        

Minotaur

Benjamin Tammuz

Premiera: 7 marca 2011

Wydanie: I

ISBN:[zasłonięte]978-83498-03-1

Format: 125x195 mm

Liczba stron: 208

Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Seria: ścieżki życia

Do książki dołączony jest PREZENT - 2 Ksiażka

Opis

Prawdopodobnie jedna z najpiękniejszych historii miłosnych w konwencji literatury szpiegowskiej

    Wydana w 1980 roku w Izraelu historia szpiegowska autorstwa Benjamina Tammuza, przez Grahama Greena została w Anglii uznana za najlepszą powieść roku.

      Bohaterem tej oryginalnej i fascynującej historii jest tajny agent, który zakochuje się w młodej dziewczynie, Thei. Nie może się ujawnić, ale sprytnie wykorzystuje wszystkie znane tylko agentowi sztuczki, aby wywierać coraz większy wpływ na ukochaną. Chorobliwa relacja, jaka rodzi się między bohaterami, trwa kilka lat. Śledząc, gromadząc najdrobniejsze informacje, a nawet posuwając się do morderstwa, mężczyzna stopniowo przejmuje kontrolę nad życiem kobiety. Ta, choć nigdy nie widziała swojego prześladowcy i chociaż irytuje ją jego dziwaczna adoracja, jest zaintrygowana listami, które od niego otrzymuje i które zdradzają namiętną osobowość autora. Z czasem kobieta zaczyna rozumieć, że go kocha.

     Minotaur jest niespotykanym studium charakteru, składającym się z czterech części ćwiczeniem, która zaczyna się jak zwyczajna historia o mężczyźnie mającym obsesję na punkcie kobiety, ale niespodziewanie skupia się na niezwykłym, dziwacznym związku pomiędzy parą bohaterów.

    Powieść Minotaur doczekała się wydań w trzynastu krajach m.in. w Stanach Zjednoczonych, Anglii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Grecji, Turcji, Estonii, Rosji, Albanii i Chinach.

   Zostałem uwięziony i pochłonięty przez Minotaura. Styl jest piękny i skomplikowany, każde słowo jest niezbędne. Allan Sillitoe (autor Samotności długodystansowca)

 

Benjamin Tammuz

 

Benjamin Tammuz (1[zasłonięte]919-19) urodził się w Związku Radzieckim, kiedy miał pięć lat jego rodzina przeniosła się do Izraela. Studiował prawo i ekonomię na Uniwersytecie w Tel-Avivie, a później historię na Sorbonie. Był pisarzem, dziennikarzem, krytykiem, malarzem i rzeźbiarzem. Przez długie lata pracował jako redaktor literacki w najstarszym izraelskim dzienniku Haaretz. W latach 1[zasłonięte]979-19 mieszkał w Londynie, gdzie był attache kulturalnym przy ambasadzie Izraela. Wykładał też gościnnie literaturę na Uniwersytecie w Oxfordzie. Jest autorem dziesięciu powieści i nowel, pięciu zbiorów opowiadań, dwóch sztuk teatralnych i ośmiu książek dla dzieci. Jest laureatem kilku ważnych nagród literackich, m.in. Nagrody Ze'ev (1972), a jego książki były tłumaczone na liczne języki obce.

Recenzje:

Tammuzowi udało się doskonale połączyć romantyczną historię miłosną z oryginalną historią szpiegowską, która nie przejawia się wyłącznie w profesji głównego bohatera i wykorzystywaniu jej do własnych celów (śledzenie i osaczanie ukochanej, a nawet zamawianie raportów na temat Thei), ale także w samej formie powieści. Zgodnie z tytułową sugestią, "Minotaur" jest fascynującym fabularnym labiryntem pełnym literackich, muzycznych i historycznych odniesień. Grzegorz Wysocki, Gazeta Wyborcza. Więcej

Powieść napisana ponad 30 lat temu łączy atrakcyjną fabułę z dużymi ambicjami artystycznymi, a pozornie prosty styl z wyrafinowaniem językowym. Można ją polecić zarówno miłośnikom prozy artystycznej, jak i czytelnikom szukającym dobrej, literackiej rozrywki. Piotr Kowalczyk, Newsweek Polska.

"Minotaur" Benjamina Tammuza to intrygująca opowieść o miłości w świecie wielkiej polityki. Szkoda jednak, że trafia do nas z 30-letnim opóźnieniem. (...) "Minotaur" to przede wszystkim majstersztyk konstrukcji - pisarz świetnie wie, które fakty ukryć, a które ujawnić tak, by sterować naszym zaskoczeniem. Raz po raz wyprowadza czytelnika na manowce, by w wybranym przez siebie momencie wyjawić nam prawdę o życiu swoich bohaterów. Patrycja Pustkowiak, Dziennik Gazeta Prawna.

Nie jest to ani melodramat, ani historia szpiegowska. Romans epistolarny to może dobra definicja, ale też niewyczerpująca. (...) Powieść napisana w 1980 r. przez hebrajskiego klasyka, zachwyciła takich gigantów literatury jak Graham Greene czy Alan Stillitoe. Po trzydziestu latach ciągle urzeka. Beata Kęczkowska, Gazeta Wyborcza.

Audycja "Moje Książki" w pr. I PR Magdalena Mikołajczuk, Polskie Radio. Więcej

Gdy agent Mossadu zakochuje się w licealistce, to może skończyć się tanim melodramatem. Zwłaszcza gdy on pisze listy i nigdy się nie ujawnia. Ale nie bójcie się, to literacki majstersztyk. Elle.

Wraz z kolejnymi rozdziałami poznajemy detale z życia wszystkich bohaterów dramatu. Robi się epicko, wzniośle i pięknie. Twój Styl.

Napięcie obecne w wydanej w 1980 r. najgłośniejszej powieści klasyka hebrajskiej prozy, Benjamina Tammuza (1[zasłonięte]919-19) bierze się ze stale, pomimo wszystko, wyczuwalnej granicy pomiędzy skłonnością do majaczenia na jawie a pełną przemocy, ale i rutyny codziennością, która wydaje się bohaterom trudna do zniesienia. Tomasz Jopkiewicz, Nowe Książki.

(...) Uwięziony w narzuconym mu przez innych wcieleniu, którego nie cierpi, nie potrafi normalnie wyrazić swoich uczuć: osacza ukochaną osobę, dyskretnie ją kontroluje i rujnuje jej życie emocjonalne. Marta Mizuro, Zwierciadło.

(...)W tle mamy historię powstania państwa Izrael i lata walki o niepodległość. Marek Sieprawski, Lampa.

"Minotaur" to książka, którą czyta się jednym tchem. Styl Tammuza charakteryzuje jasna, rytmiczna fraza. Pełen prostoty, nowoczesny język. Konstrukcja powieści jest harmonijna i klarowna. Przypomina kompozycję muzyczną, która rozwija temat stopniowo, systematycznie powracając do pierwszych tonów, które dopełnia nowymi elementami.(...) miłość Aleksandra do Thei jest jak podróż do mistycznego wnętrza muzyki, do ostatniego jej kręgu, który główny bohater chciałby posiąść na zawsze i na zawsze się w nim zatracić. (...) Jego miłość jest niemoralna, okrutna, pełna egoizmu. To miłość monstrualna. Rodzi się i żyje jedynie dzięki wyobraźni. Ale jest to miłość, która również fascynuje, uwodzi swym metafizycznym blaskiem, nieokiełznaną mocą, obietnicą nieskończoności. To miłość, która prowadzi w głąb śmierci, w bezkresny bezczas wieczności. Miłość Minotaura, wyjątkowo piękna i nieludzka. Natalia Krasicka, Kultura Liberalna. Więcej

Przeczytajcie tę powieść, nie będzie żałować. To proza najwyższej próby. (...) Po przeczytaniu pierwszego rozdziału czytelnik może odnieść wrażenie, że zna już całą historię. Nic bardziej mylnego. Każda kolejna część, a są jeszcze trzy, uzupełnienia opowieść i przynosi ważne szczegóły o głównych postaciach dramatu. "Minotaur" to misternie skonstruowana powieść (po części epistolarna), na zasadzie muzycznego ronda. Zachwyca styl Tammuza, precyzyjny, jasny, godny najlepszych prozaików. Jak napisał Allan Silltoe, w "Minotaurze" "każde słowo jest niezbędne" i trudno się z nim nie zgodzić. Grzegorz Kozera, www.salonkulturalny.pl. Więcej

Minotaur Benjamina Tammuza to książka, która nieustannie (i)gra z czytelnikiem. Narrator z upodobaniem bawi się dobrze znanymi konwencjami i skutecznie wodzi czytelnika za nos. Czytając Minotaura, należy się wystrzegać uczucia pewności: jeśli wszystko zaczyna się układać w całość, to można oczekiwać, że za chwilę rozleci się jak domek z kart. Ta pełna prowokacji gra kończy się dopiero po lekturze ostatniego zdania powieści, co oczywiście nie znaczy, że ostatnie zdanie rozwieje wszelkie nasuwające się wątpliwości. Artur Hellich, niewinni-czarodzieje.pl.Więcej

Dawno nie doświadczyłam tak skrajnych emocji podczas czytania: od zniechęcenia po całkowity zachwyt. Przeszłam przez wszystkie kręgi, może to także był zamysł Benjamina Tammuza, a ja nieświadoma dałam się zmanipulować. Zadziwiające jest to, że dopiero chwilę po przeczytaniu wszystko zaczyna być wyraźne, zasiane ziarenko kiełkuje. Ciekawe co może z tego wyrosnąć... Magdalena Jaczewska, www.bookznami.pl. Więcej

Tammuz to mistrz narracji. W Minotaurze opowiada jedną historię ciągle od początku, splatając z sobą wątki postaci, coraz głębiej zanurza się w nią. Nadaje jej różne odcienie, oświetlając ją z każdej strony. Ale czy nie na tym polega życie, na powtarzaniu raz po raz tej samej opowieści. Przepięknie napisana książka. Aleksandra Karwala, kulturatka.pl. Więcej

(...) to powieść o osaczeniu i manipulacji. Siły są nierówne. Wszystko, co się między nimi dzieje, dzieje się za jego sprawą. To Aleksander dzięki swojej profesji wie o Thei tyle, ile zechce, to on dawkuje jej informacje o sobie, to on ją obserwuje i pokazuje jej się, kiedy ma na to ochotę, to on przyspiesza albo spowalnia rytm ich dziwnej znajomości, to on wreszcie manipuluje jej życiem i decyduje, z kim może się spotykać a z kim nie. Stawia się w pozycji boga, ale, jak się okaże, bogiem jednak nie jest. Ona może zadecydować tylko o jednym: o rozstaniu. Oczywiście to wybór pozorny: pokochała go i jest już na tę miłość skazana.czytamogladam.blox.pl. Więcej

Bohaterem tej oryginalnej i fascynującej historii jest tajny agent służb izraelskich, który zakochuje się w młodej dziewczynie, Thei.(...)Poza głównym wątkiem fabuły, wnikliwy i wprawny czytelnik odnajdzie w prozie Tammuza niezwykle bogatą symbolikę oraz liczne odniesienia do historii Izraela. Powieść Minotaur doczekała się wydań w trzynastu krajach - Stanach Zjednoczonych, Anglii, Niemczech, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Grecji, Turcji, Estonii, Rosji, Albanii i Chinach. female.pl. Więcej

Do książki dołączony jest PREZENT - 2 Ksiażka

Ostatnie dzieci bolera

Współczesna literatura ekwadorska po raz pierwszy od 30 lat w Polsce

Premiera: 17 czerwca 2011

Wydanie: I

Format: 148 x 210 mm

Liczba stron: 96

Oprawa: miękka

Opis

 Ostatnie dzieci bolera, opowiadania Raúla Péreza Torresa, jednego z najbardziej uznanych ekwadorskich pisarzy na świecie.

„Ostatnie dzieci bolera” to zbiór ośmiu opowiadań o miłości, które łączy specyficzna atmosfera schyłku, szaleństwa i pasji. Ich narratorzy zwracają się do swoich kochanek i opowiadają o nich, wplatając między miłosne relacje gorzki rachunek własnego życia.

„Ostatnie dzieci bolera” to świetna okazja by połączyć dwie przyjemności w jedną: radość lektury i satysfakcję z poznawania odległego kraju.

O książce napisali:

"Ostatnie dzieci bolera" to namiętność. To mężczyzna zdobywający kobietę. To taniec iskrzący się erotyzmem.

Jedna miłość, a tyle jej obrazów. Za każdym razem inna, za każdym razem z nową, zaskakującą puentą, której ciężar zawarty w jednym, końcowym zdaniu równoważył całą opowieść i zawsze zaskakiwał. (...) W każdej historii pozornie opiewana miłość, chora, skażona, z rysą na kryształowym obliczu, ułomna, zdradliwa, nietrwała była tylko jednym z objawów ulegającego degradacji świata i żyjących w nim ułomnych ludzi, mających w sobie coś w rodzaju tragicznego humoru życiowego, skupionego tylko na emocjach, na stanie ducha, na ironii, bez poczucia świadomości moralnej ani politycznej za to z nicością intelektualną. Ludzi karmiących się mitem kobiecego ciała, w którym rozsiana jest historia tego podłego świata, zapominający, że miłość nie jest stanem ducha, a stanem łaski. Łaski, której dostępują nieliczni, a reszta musi sobie ją podkolorować za pomocą sztuki i literatury. Stąd autor bardzo często powołuje się na znane obrazy, rzeźby, powieści, wiersze, utwory muzyczne, przywołując nazwiska ich twórców i potęgując przez to bolesny rozdźwięk między uczuciem przeżywanym przez niedoskonałego człowieka, a świadomością czym może być w stanie łaski. Podkreślając kontrast między miłością idealną a tą rzeczywistą, przeżywaną przez bohaterów opowiadań. A wszystko opisane żywym, plastycznym językiem, tak gęstym od metafor i porównań, że musiałam zwalniać tempo czytania, by móc delektować się głębią ukrytego przesłania inteligentnie schowanego za parawanem kilku słów. Autor całą tą książką urzeczywistnił pogląd je