Absolutny unikat:
Minolta AF 80-200 mm f/2.8 APO G
Legendarne szkło Minolty, którego podstawowymi przewagami nad współczesnym SSM-em 70-200 2.8 są:
waga, wymiary i oczywiście cena
Pierwszy właściciel, fabryczny komplet (obiektyw z uchwytem do statywu, osłona przeciwsłoneczna, zaślepki tył/przód, skórzany futerał, fabryczne opakowanie kartonowe, pasek do futerału, książeczka produktowa, karty gwarancyjne - polska i europejska z pieczątką Konica Minolta Polska). Nr seryjny 16[zasłonięte]112.
Stan niemal idealny (małe otarcie na osłonie - widoczne na zdjęciu i mikroskopijne, a w zasadzie niemal niewidoczne przetarcie na przedniej soczewce - absolutnie bez znaczenia dla jakości obrazu), obiektyw idealnie czysty, mechanicznie idealny, , w środku bez kurzu/zanieczyszczeń.
Ponieważ jestem pewien jego jakości i niezawodności udzielam 3-miesięcznej gwarancji.
pole widzenia 30-12.3
ostrość od 1.8 m
max powiększenie 1:6.9
minimalna przysłona 32
9 listków na przysłonie
16 elementów / 13 grup
filtr 72 mm
mocowanie Sony A / Minolta
wymiary 88.5 x 166.5 mm
waga 1266 g bez osłony przeciwsłonecznej
Opinie za www.optyczne.pl:
"Najbardziej cieszy rozmiar bo próżno szukać drugiego tak zgrabnego tele w tej klasie, którym spokojnie można się obejść bez podparcia. szkoda, że obejmy pod statyw nie można odczepić bo byłby jeszcze lżejszy. drugi atut to oczywiście AF w wersji HS. tym szkłem można dosłownie polować na rzutki! od f4 ostrość urywa tyłek"
"Bokeh z minoltowskim efektem 3d, ostrosc od pelnej dziury w calym zakresie (niektore egz. moga miec lekkie mydlo na 200mm), szybki AF, stara konstrukcja ktora przezyje pewnie nie jednego nowego tamrona 70-200. przejscie z flinty na te szklo to przejscie w zupelnie inny wymiar :)"
"Ma lekkie luzy na pierścieniu zmiany ogniskowej i jest już bardziej ecru niż biały. A dlaczego piszę o tym w zaletach? Bo to szkło ma już dwadzieścia lat ! Jakość wykonania, jakość obrazu - w zasadzie wszystko jest tu zaletą."
Dodatkowe informacje: 664 [zasłonięte] 11 28