MINI RAMA NAPRAWCZA
RN – 1000
Jestem producentem ram od 1993 roku ( 19 lat ).
Mini rama naprawcza przeznaczona jest głównie do napraw ekspresowych samochodów osobowych i busów, umożliwiając pracę z trzech stron pojazdu.
Kątownica wsuwana jest w jeden z trzech otworów kwadratowych znajdujących się w ramie. Zapewnia to występowanie tylko bardzo minimalnych luzów przy pracy ramy.
Pojazd montowany na ramę jest unoszony z przodu lub z tyłu stojąc kołami jednej osi na podłożu.
Imadła o długości 740 mm blokuje się śrubami w uchwytach pod kątem, który automatycznie ustalił samochód.
W imadłach śruby osadzono w prowadnicach oraz zastosowano sprężyny rozchylające szczęki.
Zastosowane koła skrętne o wysokiej wytrzymałości pozwalają na pracę i przetaczanie ramy razem z samochodem w dowolne miejsce warsztatu.
Samą ramę można też wykorzystać do przetaczania pojazdu z uszkodzonym lub zdjętym układem jezdnym.
Występujące rozwiązania techniczne decydują o szybkości montażu i pracy na ramie uszkodzonego samochodu.
Każda hydraulika przed zamontowaniem do ramy jest dokładnie sprawdzana włącznie z pomiarem ciśnienia i jest objęta gwarancją razem z całą ramą.
charakterystyka:
1. RAMA z kołami skrętnymi
- długość 1000 mm (z kołami 1160 mm)
- długość całkowita z kątownicą i imadłami 3000 mm
- szerokość 1800 mm
- szerokość z kątownicą 3500 mm
2. KĄTOWNICA
- wysokość od podłoża 1700 mm
- siłownik 10 -11 ton + pompa hydrauliczna z wężem
3. IMADŁA
- długość 740 mm
- szczęki hartowane o długości 140 mm
- wysokość od podłoża do punktu mocowania pojazdu 430 mm ( w poziomie )
CENA w/w ramy wynosi netto 3 800 zł ( brutto 4 674 zł )
Zastosowano importowane kształtowniki zamknięte w gat. S355 (znacznie mocniejsze od zwykłej stali S235):
rama – 120x120x8 mm
kątownica - belka pozioma – 120x120x10 mm
kątownica - wieża z grzebieniem – 120x60x6 mm
Występujące kształtowniki o podanych przekrojach i grubości ścianek sprawiają, że cała konstrukcja jest bardzo sztywna i przy bardzo mocnych ciągnięciach się nie wygina.
Mając duże doświadczenie w konstruowaniu i produkcji ram, każda rama naprawcza jest przemyślana pod kątem łatwej, szybkiej i skutecznej pracy przy naprawie samochodu.
Przed wprowadzeniem do produkcji nowego wyrobu przeprowadzanych jest szereg prób mających na celu wyeliminowanie ewentualnych słabych punktów ramy naprawczej.
Sprawia to, że moje ramy pracują wiele lat bezawaryjnie.
Stosowane w innych ramach naprawczych kształtowniki ze zwykłej stali S235 o ściankach 4 i 5 mm przy mocniejszym ciągnięciu mogą spowodować pogięcie całej ramy.
Deklarowane siły ram naprawczych 25, 30 i nawet 50 ton występują tylko teoretycznie, ponieważ tej siły w większości przypadkach nie jest się w stanie nawet w przybliżeniu uzyskać.
Dotyczy to również popularnych rozpieraczy z pompą o ciśnieniu 620-690 bar (8[zasłonięte]990-100 PSI) i siłownika o średnicy tłoka 45 mm (nie mylić z średnicą tłoczyska i zewnętrzną siłownika), które dają moc około 10-11 ton.
Poniżej podaję kilka przykładów mocy siłowników przy danym ciśnieniu pompy:
średnica tłoka 45 mm średnica tłoka 56 mm
ciśnienie 550 bar = 8,92 ton 550 bar = 13,81 ton
ciśnienie 600 bar = 9,73 ton 600 bar = 15,07 ton
ciśnienie 650 bar = 10,54 ton 650 bar = 16,33 ton
ciśnienie 700 bar = 11,35 ton 700 bar = 17,59 ton
ciśnienie 750 bar = 12,16 ton 750 bar = 18,84 ton
Pompa w mojej ramie RN-1000 ma ciśnienie 650-660 bar co daje faktyczną moc 10,5 – 10,7 ton.
Pragnę zauważyć, że zachodnie ramy renomowanych producentów mają najczęściej siłę 8 czy 10 ton, natomiast konstrukcje ram wykonywane są z kształtowników o grubych ściankach, co świadczy o sztywności całej konstrukcji.
U mnie zawsze jest rzetelny opis sprzedawanego towaru zgodny z rzeczywistością, co sprawia, że kupujący nie jest oszukany i ma poczucie, że dokonał właściwego wyboru.
Decydując się na wybór ramy proszę wziąć pod uwagę, że jest to narzędzie pracy, które ma pracować wiele lat, spełniając swoje zadanie.
Życzę podjęcia właściwej decyzji.
Produkuję także większe ramy RN-2300 / 3000 oraz RN-3100 / 3700 / 4300 o mocy 10, 12 lub16 ton, które są wystawione na innych aukcjach.
Posiadam w sprzedaży również łańcuchy, haki, klamry i pasy blacharskie.
Wszystkie towary objęte są 12 miesięczną gwarancją.
Ramy naprawcze posiadają instrukcję obsługi, instrukcję BHP na stanowisku blacharza–lakiernika samochodowego, deklarację zgodności oraz kartę gwarancyjną.
Na życzenie wysyłam materiały informacyjne.
Wystawiam FAKTURY PRO FORMA umożliwiające ubieganie się o dotacje lub kredyt.
Wystawiam FAKTURY VAT.
W przypadku pytań i wyjaśnień proszę dzwonić:
tel. kom. 606 [zasłonięte] 41 41 Ireneusz Skotnicki
tel./fax 24 [zasłonięte]277 80
AUTOMET
ul. Wiślana 3 b
09-533 SŁUBICE k/ Płocka
e-mail: [zasłonięte]@interia.pl
UWAGA:
WZÓR RAMY NAPRAWCZEJ ZASTRZEŻONY