Niezależna gra komputerowa z otwartym światem[2] tworzona w języku Java pierwotnie przez Markusa Perssona, a następnie rozwijana przez firmę, którą założył za dochody ze sprzedaży, Mojang AB. Inspiracją dla autora gry były gry Infiniminer, Dwarf Fortress oraz Dungeon Keeper[3]. Pierwsza wersja gry została wydana 17 maja 2009, natomiast wersja beta – 20 grudnia 2010. Oficjalna data premiery to 18 listopada 2011 roku. Wersję gry dla systemu Android wydano pierwotnie tylko na Xperię Play 16 sierpnia 2011, a 7 października 2011 dla innych urządzeń. Wersja na system iOS ukazała się 17 listopada 2011. Wersja na platformę Xbox 360 z obsługą Kinect jest rozwijana przez 4J Studios i ma zostać wydana w 2012 roku. Classic była pierwszą wersją deweloperską gry wypuszczoną 17 maja 2009 – dawała jedynie możliwość stawiania i usuwania sześcianów. Gracz startował z pełnym ekwipunkiem klocków, był nieśmiertelny i nie mógł stworzyć żadnego przedmiotu – w tej fazie rozwoju projektu nie były zaimplementowane żadne inne elementy znane z późniejszych wersji. Classic nie jest już rozwijana – Persson planuje wycofać ją z rynku, chociaż nadal daje możliwość grania w nią za darmo przez stronę minecraft.net z poziomu przeglądarki.Survival Test była wersją testową przed wypuszczeniem trybu gry Survival działającym w wersji Classic.Indev (ang. In Development) było późniejszą wersją testową trybu Survival. W wersji Indev gracz rodził się w tak zwanym Indev House, który zbudowany był ze 119 desek, 49 bloków kamienia i 2 pochodni. Po zakupie otrzymasz nowe konto minecraft oraz giftcode do serwisu z dostępem do kont premium w serwisie filesonic.Był to pusty w środku prostopadłościan o wymiarach 7×7×4 klocków z wolną przestrzenią o wymiarach 1×2 na jednej ze ścian służącą jako wejście. Dom mógł zostać zniszczony, a materiały – użyte ponownie. Wcześniej Indev House budowany był z kostki brukowej.Infdev (ang. Infinite Development) dostępny był jedynie dla pojedynczego gracza w trybie Survival. Infdev zastąpił Indev po stworzeniu systemu generowania nieskończonych map. Była to też główna cecha wersji Infdev – stąd też „Infinite” (ang. nieskończony) w nazwie. Infdev generował kawałek świata dookoła gracza po jego pojawieniu się, a w późniejszej fazie gry teren rozrastał się w sposób dynamiczny w chwili, gdy gracz szedł w stronę niewygenerowanego kawałka terenu. Teoretycznie świat tworzony w wersji Infdev mogł mieć powierzchnię ośmiokrotnie większą niż powierzchnia Ziemi[4].Gra w wersji alphaAlpha zastąpiła Infdev i poprzedzała Betę. Jedynym grywalnym trybem w Alpha był Survival. Wersja ta była wielokrotnie modyfikowana przez liczne łatki, poprawki i dodatki do gry. Od 29 maja 2010 Persson poświęcał grze cały swój czas, a później w celu zapewnienia jej ciągłego rozwoju założył przedsiębiorstwo[5]. Uaktualnienia do gry wypuszczane były regularnie, średnio raz na tydzień, często poprzedzone wpisami w blogu deweloperskim – czasami jednak nie były zapowiadane, a wprowadzone zmiany pozostawały tajemnicą, dopóki nie odkryli ich gracze.Beta to kolejna faza deweloperska Minecrafta. Zapowiedziana została 11 grudnia 2010 i opublikowana 9 dni później. Zmieniona została w niej treść licencji, z której zniknął zapis: „wszystkie przyszłe dodatki dostępne będą za darmo”, a cena gry wzrosła z 9,95€ do 14,95€. Niektóre z ostatnich aktualizacji w fazie Beta były wcześniej publikowane jako pre-release, dostępne do pobrania dla wszystkich, ale nieudostępnione oficjalnie, które miały na celu wychwytywanie błędów przez graczy przed oficjalną publikacją aktualizacji.
Pełna wersja została wydana 18 listopada 2011 r. około godziny 23 czasu polskiego. Jej wydanie zainicjował Markus Persson na zorganizowanym specjalnie na tę okazję Mineconie, który odbył się w Las Vegas. Brało w nim udział około 5 tysięcy graczy, można go było także oglądać na żywo za pomocą serwisu YouTube lub na stronie magazynu IGN.
Gra skupia się na kreatywności i budowaniu, pozwalając graczom na tworzenie konstrukcji z sześciennych kostek w otwartym trójwymiarowym świecie. Gra jest dostępna w dwóch wariantach – darmowym Classic oraz płatnej wersji Minecraft 1.0.0. Wersja Classic pozwala na rozgrywkę z nieograniczoną ilością materiałów. Wersja 1.0.0 zawiera trzy tryby gry – Creative zbliżony do wersji Classic, gdzie gracz posiada nieskończoną ilość wszystkich zasobów, nie może zginąć oraz potrafi latać, Survival, w którym gracz samodzielnie zdobywa materiały, wytwarza narzędzia, broń i inne przedmioty, walczy z przeciwnikami, musi zaspokajać głód i uważać na punkty życia, by nie zginąć a także ma dostęp do wielu innych aspektów gry, oraz Hardcore zawierający to samo, co poprzedni tryb, jednak po śmierci postaci gracza świat, w którym grano, zostaje skasowany.
Za pomocą systemu "Płacę z Allegro".
Poprzez formularz "Zadaj pytanie sprzedającemu".