Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Językoznawstwo > Filologia Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Literaturoznawstwo > Teoria literatury Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Literaturoznawstwo > Historia literatury > Historia literatury zagranicznej Książki > Wydawnictwa naukowe i popularno-naukowe > Wydawnictwa naukowe
|
|
| | |
| | Pisma Platona, Arystotelesa i Horacego w znacznym stopniu ukształtowały świadomość artystyczną oraz estetyczną doktrynę klasycyzmu francuskiego. Jej fundamentem była koncepcja mimesis, rozumiana jako imitacja natury i imitacja starożytnych. Powieść należała do najbardziej dynamicznie rozwijających się gatunków literackich w siedemnastowiecznej Francji. Była również jednym z niewielu gatunków nieposiadających wytyczonych w antyku reguł. Istnienie gatunku nieskodyfikowanego było anomalią, nasuwająca pytania o relacje pomiędzy doktryną a gatunkiem niepodlegającym jej ograniczeniom, o stosunek do imitacji i swobody twórczej. Próbom włączenia gatunku w obręb obowiązującej doktryny literackiej zawdzięczać należy rozwój siedemnastowiecznej myśli teoretycznej poświęconej powieści. W większości ówczesnych rozważań występują stałe punkty odniesienia, pozwalające krytykom na ocenę gatunku. Są to: stosunek do imitacji starożytnych jako zasady twórczości literackiej oraz do Arystotelesowskiej opozycji historia — mimesis oraz prawda — prawdopodobieństwo. | | Tytuł: | Mimesis a teorie siedemnastowiecznej powieści francuskiej | | Oprawa: | miękka | | Wymiary: | 20 [cm] | | Liczba stron: | 348 | | Rok wydania: | 2011 | | Miejsce: | Wrocław | |
| | | Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego | | Nr katalogowy (ISBN): | 978[zasłonięte][zasłonięte]29322 978[zasłonięte][zasłonięte]29322 | | Data wydania: | 16 lutego 2012 |
|
| | | | Waga produktu: | 432 g. | |
| |
Książka - dokument piśmienniczy myśli ludzkiej, raczej obszerny, w postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze trwałym. Słowo o bardzo wielu pokrewnych znaczeniach. Dzisiejsza postać książki wywodzi się od kodeksu, czyli kartek połączonych grzbietem, które wraz z rozwojem pergaminu zastąpiły poprzednią formę dokumentu piśmienniczego, czyli zwój. Więcej informacji na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksi%C4%85%C5%BCka |