Opis: Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania (symulacji) preferencji konsumentów z wykorzystaniem niekomercyjnego programu komputerowego CRAN R. Osiągnięciu tego celu służy m.in. przedstawienie podstaw teoretycznych i kontekstu ekonomicznego badań preferencji, szczegółowe omówienie procedur badawczych, systematyka stosowanych metod i modeli oraz wskazanie obszarów zastosowań i możliwości wykorzystania wyników badań prowadzonych za pomocą metod mikroekonometrycznych w tym obszarze. Tematyka (?) pracy wpisuje się w nurt rozważań dotyczących ważnego problemu metodologicznego w badaniach rynku, a mianowicie modelowania i prognozowania preferencji konsumentów. W pracy skupiono uwagę na metodach mikroekonometrycznych, takich jak: metody conjoint analysis, metody wyborów dyskretnych i modele klas ukrytych (?), które znajdują zastosowanie w badaniach preferencji. Wskazano na możliwość przeprowadzenia rozważanych analiz z wykorzystaniem niekomercyjnego programu CRAN R.Dr hab. Barbara Pawełek, prof. UEKUniwersytet Ekonomiczny w KrakowieUkład książki pozwala na zachowanie właściwej proporcji treści poznawczych i treści aplikacyjnych. (?) Książka stanowi wartościową pozycję dla studentów i pracowników akademickich interesujących się badaniem preferencji konsumentów. (?) Prezentowane w książce metody badawcze oraz ich zastosowania stanowić mogą istotny element treści przedmiotów mieszczących się w programach kształcenia na wszystkich kierunkach związanych z badaniami marketingowymi oraz szeroko rozumianymi badaniami rynku. Dr hab. Jacek Batóg, prof. USUniwersytet Szczeciński - Autorzy: Bąk Andrzej
- Języki: polski
- Seria cyklu: METODY ILOŚCIOWE
- Kod wydawcy: 25291
- Wydanie: 1
- Rok wydania: 2013
- Objętość: 210
- Format: 16.5x23.8cm
- Oprawa: Miękka
- Ciężar: 0.35
- ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]55494
- Miejscowość: Warszawa
- Kod paskowy: 978[zasłonięte][zasłonięte]55494
- Wysokość: 10
- PKWiU: 58.11.1
|
|