Uwaga:
W trakcie sprawdzenia temperatura chłodnicy jest bardzo wysoka. należy zachować szczególną ostrożność!
Płyn reakcyjny może powodować podrażnienia skóry i oczu. W przypadku kontaktu płynu ze skórą lub oczami przemyć dużą ilością wody. Używać okularów ochronnych.
Wykonanie pomiaru:
1. Wypompować ok. 1/10 objętości płynu chłodniczego z chłodnicy
2. Napełnić górną komorę przyrządu płynem reakcyjnym do poziomu zaznaczonego na komorze.
3. Podłączyć tester do otworu korka chłodnicy za pomocą gumowego przyłącza uniwersalnego lub specjalnego szybkozłącza
4. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły). wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
5. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego; nie używać ręcznej pompki. płyn chłodniczy i opary powinny same wydobywać się z chłodnicy. Należy zwrócić uwagę aby poziom płynu chłodniczego nie przekraczał poziomu zaznaczonego czerwoną linią na dolnej komorze przyrządu.
6. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty (silniki benzynowe) lub zielony (diesel) w ciągu kilku minut od pojawienia się pęcherzyków gazu wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy. Jeżeli kolor pozostaje nie zmieniony -- brak uszkodzeń.
7. Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd. użyty płyn reakcyjny można wypompować za pomocą ręcznej pompki do pustego pojemnika z zestawu. Użyty płyn po kilkunastu godzinach wraca do swojej poprzedniej barwy i może być ponownie użyty.
|