Elektroniczny miernik grubości lakieru
model: MGR 10 FE
Wyprodukowany w Polsce
NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ – SPRAWDŹ AUTO PRZED ZAKUPEM!!!
Służy do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym, stalowym ocynkowanym. Idealnie nadaje się do sprawdzania samochodów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane.
Mierzy grubość powłoki lakieru samochodowego
na stali i stali ocynkowanej
Zakres pomiaru do 1.1 mm
Rozdzielczość pomiaru +/- 10 μm
Sonda (czujnik) wbudowana w obudowę
Pamięć miernika 30 pomiarów
Tester lakieru posiada podświetlany ekran
Miernik lakieru zawiera certyfikat CE
Zasilanie bateria alkaliczna 9V 6RL61 lub akumulatorek
Możliwość kalibracji (płytka wzorcowa w komplecie)
Jak prawidłowo zmierzyć grubość lakieru?
Badanie (pomiar) pojazdu należy rozpocząć od dachu i następnie na każdym elemencie samochodu dokonać kilka pomiarów (im więcej tym lepiej). Grubość oryginalnego lakieru (powłoki) na samochodzie powinna zawierać się w przedziale 80 μm - 180 μm i na jednym pojeździe może odchylać się do 40% natomiast druga warstwa lakieru to pomiary dwukrotnie wyższe do 400 μm w przypadku wartości jeszcze wyższych mamy do czynienia ze szpachlą. Gdyby pojawiły się wątpliwości, to prawa strona powinna być pomalowana symetrycznie z lewą strona, jeśli to nie pomoże, należy porównać z drugim takim samym modelem samochodu oraz rocznikiem.
Mierniki grubości lakieru stosują: