Miernik grubości lakieru służy do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym lub stalowym ocynkowanym. Idealnie nadaje się do sprawdzania samochodów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane. Miernik grubości lakieru mierzy grubość warstwy niemetalicznej (lakier, szpachla, plastik, itp.) na podłożu metalicznym (stal, stal ocynkowana). Miernik tak naprawdę mierzy odległość od powierzchni czujnika do powierzchni metalowej.
Miernik grubości lakieru jest wyposażony w element pomiarowy. W zależności od wersji jest on umieszczony na obudowie miernika grubości lakieru lub na przewodzie w sondzie. Aby dokonać pomiaru należy przyłożyć element pomiarowy do powierzchni badanej, należy wykonać to prostopadle lekko dociskając. W niespełna sekundę uzyskamy wynik pomiaru na wyświetlaczu. Badanie należy dokonywać na powierzchni czystej z prostego względu, gdy zabrudzenia znajdą się na lakierze wówczas miernik zmierzy grubość lakieru i zabrudzeń.
Jak badać samochody?
Badanie (pomiar) pojazdu należy rozpocząć od dachu i następnie na każdym elemencie samochodu dokonać kilka pomiarów (im więcej tym lepiej). Grubość oryginalnego lakieru (powłoki na samochodzie powinna zawierać się w przedziale 80 μm - 180 μm i na jednym pojeździe może odchylać się do 40% natomiast druga warstwa lakieru to pomiary dwukrotnie wyższe do 400 μm w przypadku wartości jeszcze wyższych mamy do czynienia ze szpachlą. Gdyby pojawiły się wątpliwości, to prawa strona powinna być pomalowana symetrycznie z lewą strona, jeśli to nie pomoże, należy porównać z drugim takim samym modelem samochodu oraz rocznikiem.
Wraz z miernikiem grubości lakieru w komplecie jest płytka kalibracyjna pokryta folią o grubości 200 μm, dzięki której zawsze będziesz miał pewność, że miernik pracuje prawidłowo. W razie potrzeby jest możliwość prostej kalibracji miernika przez Klienta w celu skorygowania błędu pomiaru.
Mierniki lakieru wyłączają się samoistnie w przypadku słabych baterii wówczas na wyświetlaczu miernika pojawi się komunikat „słaba bateria” wtedy należy wymienić baterie na nową. Zapobiega to błędnym pomiarom podczas pracy przy słabym zasilaniu miernika.
Mierniki grubości lakieru stosują:
- komisy samochodowe
- rzeczoznawcy samochodowi
- lakiernie samochodowe
- warsztaty samochodowe
- blacharze i lakiernicy
- indywidualni klienci (przy kupnie samochodu w celu określenia stanu nadwozia)
NIE RYZYKUJ!!!
Sprawdź auto przed zakupem. Kieruj się rozsądkiem i zadbaj o swoje bezpieczeństw.
Grubościomierz lakieru GL-1S służy do pomiaru grubości warstwy lakieru nałożonej na blachę samochodową stalową lub stalową ocynkowaną.
Pomiar przedstawiany jest na wyświetlaczu LCD 2 linie po 8 znaków. Rozdzielczość pomiaru wynosi 1µm lub 10µm (w zależności od ustawień) a zakres pomiarowy od 0µm do 1100µm. Miernik posiada funkcję zerowania (kalibracja) - płytka do zerowania jest w komplecie. Wbudowana pamięć 100 pomiarów pozwala na swobodne przeglądanie pomiarów po wykonanych czynnościach pomiarowych.
Pamięć nie ulega skasowaniu po wyłączeniu urządzenia bądź wyciągnięciu baterii. Urządzenie ma wbudowane podświetlanie wyświetlacza, dzięki temu łatwiejsze jest dokonanie pomiaru w ciemniejszych pomieszczeniach (np. w garażu). Miernik obsługuje się z poziomu sześcio-funkcyjnego MENU głównego: POMIAR, PAMIĘĆ, WYŁĄCZENIE, KASOWANIE PAMIĘCI, ZERO, ROZDZIELCZOŚĆ. Obsługa miernika jest bardzo intuicyjna.
Urządzenie jest w całości wyprodukowane w Polsce.
Dzięki dokładnym parametrom możemy idealnie dobrać moc/model do swoich potrzeb. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dzwoń!