Zakup auta to poważna inwestycja, czy warto zatem ryzykować inwestowanie swoich oszczędności w powypadkową skarbonkę? Miernik lakieru jest niezbędnym urządzeniem podczas dokonywania zakupu samochodu. 90% samochodów używanych ma jakieś mniejsze bądź większe naprawy blacharsko-lakiernicze. Oczywiście większość sprzedawców nie przyznaje się do tego faktu, twierdząc, że auto jest bezkolizyjne a co gorsze - bezwypadkowe. Należy pamiętać, że nawet niegroźnie wyglądająca stłuczka może bardzo poważnie uszkodzić samochód. Należy zadać sobie pytanie czy chcemy kupić taki samochód, jeżeli tak to spokojnie możecie Państwo opuścić tą stronę, w innym wypadku zachęcamy do zakupu miernika lakieru. Dzięki temu prostemu urządzeniu w łatwy sposób nawet laik może określić przeszłość blacharsko-lakierniczą oglądanego auta.
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
Grubościomierz lakieru GL-6s służy do pomiaru grubości warstwy lakieru nałożonej na blachę samochodową stalową, stalową ocynkowaną lub aluminiową. Ponadto umożliwia przystosowanie do innych metali. Sonda pomiarowa została umieszczona na przewodzie. Pomiar przedstawiany jest na dużym, czytelnym wyświetlaczu LCD 2 linie po 8 znaków. Rozdzielczość pomiaru wynosi 1µm lub 10µm (wybór w MENU) a zakres pomiarowy od 0µm do 1100µm. Wbudowana pamięć 100 pomiarów pozwala na swobodne przeglądanie pomiarów po wykonanych czynnościach pomiarowych. Pamięć nie ulega skasowaniu po wyłączeniu urządzenia bądź wyciągnięciu baterii. Zastosowano przydatną funkcję pomiaru względem wybranego punktu odniesienia (patrz opis poniżej specyfikacji). Miernik posiada wskaźnik stanu baterii. Urządzenie ma wbudowane podświetlanie wyświetlacza, dzięki temu łatwiejsze jest dokonanie pomiaru w ciemniejszych pomieszczeniach (np. w garażu). Miernik obsługuje się z poziomu MENU głównego: POMIAR, MATERIAŁ, PAMIĘĆ, PUNKT ODNIESIENIA, WYLACZ, KASOWANIE POMIARÓW, ZERO, ROZDZIELCZOŚĆ. Funkcje wybiera się żółtym przyciskiem, natomiast czerwonym zatwierdza się wybraną funkcję i "wchodzi" do MENU. Obsługa miernika jest bardzo intuicyjna. Urządzenie jest wyprodukowane w Polsce.
![](http://www.prodig-tech.pl/mierniki_lakieru/foto/miernik_grubosci_lakieru_gl-6s-oryginalny2.jpg)
Podstawowe cechy przyrządu:
- pomiar na blachach stalowych, stalowych ocynkowanych, aluminiowych oraz możliwość dostosowania do innych (jak np. miedź);
- pomiar względem wybranego punktu odniesienia (patrz opis poniżej);
- sonda pomiarowa na przewodzie;
- rozdzielczość pomiaru: 1µm lub 10µm (WYBÓR W MENU);
- zakres pomiaru (grubość lakieru): 0µm do 1100µm;
- podręczna trwała pamięć 100 pomiarów;
- funkcja zerowania (kalibracja) - płytka do zerowania w komplecie;
- podświetlanie wyświetlacza LCD;
- intuicyjna obsługa za pomocą 8-pozycyjnego MENU;
- automatyczne wyłączenie miernika po dłuższej bezczynności;
- wskaźnik stanu baterii;
- zasilanie: bateria alkaiczna 9V (np. 6LR61) lub akumulatorek 9V;
- klawiatura poliwęglanowa oparta na mikroprzełącznikach;
- średnica sondy pomiarowej: 15mm;
- miernik posiada znak CE;
- gwarancja 12 miesięcy dla GL-6s
Pomiar względem punktu odniesienia
Za pomocą tej funkcji możemy wykonywać pomiary względem wybranego punktu. Funkcja jest przydatna podczas porównywania kilku badanych miejsc w samochodzie. Dla przykładu, dokonujemy wyboru punktu odniesienia na lewych przednich drzwiach, a następnie dokonujemy pomiarów na innych częściach samochodu (wcześniej należy wybrać w MENU w opcji MATERIAŁ "Pkt odn"). W ten sposób, dokonując pomiaru np. na dachu otrzymujemy wynik -10um, co oznacza, że dach ma warstwę lakieru cieńszą o 10um od lewych przednich drzwi. Punkt odniesienia nie ulega skasowaniu po wyłączeniu miernika.
Ponadto funkcja ta służy do programowania innej odmiany blachy (inne metale). Podczas ustawiania punktu odniesienia wystarczy wykonać to na czystej blasze i od tej pory po wyborze materiału jako "Pkt odn" będziemy mogli dokonywać pomiarów właśnie na takiej blasze.
Przykładowo (dane orientacyjne, aby zobrazować działanie mierników użyto przykładowych zdjęć różnych modeli - wszystkie są u nas dostępne, sprawdź inne nasze aukcje):
- fabryczna grubość lakieru na zewnętrznych elementach karoserii wynosi w zależności od producenta 80-180µm (na wewnętrznych elementach jak np. komora silnika powinna być nie większa niż 100µm)