Mierniki służą do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym, stalowym ocynkowanym oraz aluminiowym (w zależności od modelu miernika). Idealnie nadaje się do sprawdzania pojazdów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane. Fabryczna grubość warstwy lakieru w zależności od modelu zawiera się w przedziale (80 – 180)μm. W przypadku wykrycia grubości 180 – 400μm mamy informację, że dany element auta był w tym miejscu malowany powtórnie, natomiast wartość powyżej 400μm świadczy o tym, iż element był szpachlowany.
Model MGR 10 AL + SONDA umożliwia badanie wszystkich dostępnych na rynku aut, również tych z aluminiowymi nadwoziami (np: Audi A8, Audi A2, Jaguar XJ) lub aluminiowymi elementami nadwozia takimi jak np: maski i błotniki, automatycznie rozpoznaje rodzaj podłoża Aluminium (Al), Stal (Fe).
Cała gama mierników dostępna na pozostałych naszych aukcjach.
Specyfikacja MGR 10 FE:
- Mierzy na stali i stali ocynkowanej - Zakres pomiaru do 1.1 mm (1100 μm) - Rozdzielczość pomiaru 10 μm um - Pamięć 30 pomiarów - Podświetlany ekran -Gwarancja 24 miesiące - Bateria jest osobnym elemente (brak w zestawie)
Wyprodukowano przez: Blue Technology
Istotne informacje:
Potoczne nazewnictwoMiernik grubości lakieru jest znany również pod innymi nazwami takimi jak: tester lakieru, czujnik lakieru, grubościomierz, miernik grubości powłoki, miernik lakieru.
Jak to działa?Miernik grubości lakieru mierzy grubość warstwy niemetalicznej (lakier, szpachla, plastik, itp.) na podłożu metalicznym (stal, stal ocynkowana, niektóre modele aluminium). Miernik tak naprawdę mierzy odległość od powierzchni czujnika do powierzchni metalowej.
Technika pomiaruMiernik grubości lakieru jest wyposażony w element pomiarowy. W zależności od wersji jest on umieszczony na obudowie miernika grubości lakieru lub na przewodzie w sondzie. Aby dokonać pomiaru należy przyłożyć element pomiarowy do powierzchni badanej, należy wykonać to prostopadle lekko dociskając. W niespełna sekundę uzyskamy wynik pomiaru na wyświetlaczu. Badanie należy dokonywać na powierzchni czystej z prostego względu gdy zabrudzenia znajdą się na lakierze to miernik zmierzy grubość lakieru i zabrudzeń.
Jak badać samochody?Badanie pojazdu należy rozpocząć od dachu i następnie na każdym elemencie dokonać kilka pomiarów (im więcej tym lepiej). Grubość oryginalnego lakieru powinna być w przedziale 80um-180um i na jednym pojeździe może odchylać się do 40%. Druga warstwa lakieru to pomiary dwukrotnie wyższe do 400um w przypadku wartości jeszcze wyższych mamy do czynienia ze szpachlą. Gdyby pojawiły się wątpliwości, to prawa strona powinna być pomalowana symetrycznie z lewą strona, jeśli to nie pomoże, należy porównać z drugim takim samym autem.
Czy pomiar nie uszkodzi lakieru?Tester lakieru jest bezpieczny posiada specjalnie zaprojektowany element pomiarowy wykonany z tworzywa sztucznego który jest delikatny dla lakieru.
Co zrobić gdy sprzedawca będzie chciał wmówić że tester jest popsuty?Wraz z testerem lakieru jest płytka kalibracyjna pokryta folią o grubości 200um dzięki której zawsze będziesz miał pewność że miernik nie szwankuje.
Zapraszamy do odbioru osobistego w Wodzisławiu Śląskim, po wcześniejszym kontakcie.