EM132 to automatyczny miernik samochodowy 3¾ cyfry. Poza typowymi funkcjami multimetru pozwala on mierzyć cały szereg funkcji typowo samochodowych jak prędkość obrotowa silnika, kąt zwarcia, pomiar rezystancji wewnętrznej akumulatora, temperatury i inne. Jest to więc specjalizowany przyrząd przydatny do napraw i serwisu samochodów.
Miernik ten może służyć do pomiarów następujących parametrów:
Prędkość obrotowa silnika (RPM)
Kąt zwarcia
Wewnętrzna rezystancja akumulatora samochodowego
Wypełnienie przebiegu
Napięcie przemienne AC i stałe DC
Współczynnik wypełnienia DUTY
Test diod
Ciągłość
Temperatura ºC / ºF
Pojemność
.
PARAMETRY ELEKTRYCZNE
Dokładność określona jako: ± (% wartości wskazania + wartość liczby cyfr najmniej znaczących na danym zakresie) i jeśli nie jest inaczej określone, dla temperatury 23°C ±5°C i wilgotności względnej (RH) < 75%. Dokładność dotyczy okresu 1 roku od kalibracji urządzenia.
Pomiar napięcia stałego DCV
Impedancja
400mV 0,1mV 1,0% + 5c 1000MΩ
4V 0,001V
40V 0,01V
400V 0,1V 0,8% + 3
600V 1V 1,0% + 5 10MΩ
Zabezpieczenie przeciążeniowe: 600V DC/ACrms
Pomiar napięcia przemiennego ACV
400V 0,1V
1,0% + 5c
600V 1V 1,2% + 5 10MΩ
Pasmo częstotliwości: 40Hz ~ 400Hz
Kalibracja: Wartość średnia (RMS), skalibrowana na sinusoidę
Pomiar prądu stałego DCA
400μA 0,1μA 1,2% + 5c
4000μA 1,0μA 1,0% + 3c
40mA 0,01mA 1,2% + 5c
400mA 0,1mA 1,0% + 3c
Zabezpieczenie przeciążeniowe: 500mA/690V bezpiecznik szybki
Maksymalny stały prąd: 400mA; Max spadek napięcia: 200mV
Pomiar prądu przemiennego ACA
400μA 0,1μA 1,5% + 5c
4000μA 1,0μA 1,2% + 5c
40mA 0,01mA 1,5% + 5c
400mA 0,1mA 1,2% + 25c
Zabezpieczenie przeciążeniowe wejścia: 500mA/690V bezpiecznik szybki
Pasmo: 40Hz~400Hz;
Kalibracja: wartość średnia (RMS), skalibrowana na sinusoidę
Maksymalny prąd na wejściu: 400mA; spadek napięcia: max 200mV
Pomiar rezystancji Ω
400Ω 0,1Ω 1,0% + 5c ok. -1,2 VDC
4kΩ 1Ω
40kΩ 10Ω
400kΩ 100Ω
4MΩ 1kΩ
1,0% + 3c
40MΩ 10kΩ 2,0% + 5c
ok. - 0,45VDC
Zabezpieczenie przeciążeniowe: 250V DC/ACrms
Pomiar częstotliwości
Dokładność
4kHz 0,001Hz
40kHz 0,01Hz
400kHz 0,1Hz 0,8% + 3 >400kHz nieokreślona
Napięcie wejściowe: 500mVrms ~ 20Vrms
Test diody i ciągłości
testu
Na LCD wyświetlana jest przybliżona wartość spadku napięcia w kierunku przewodzenia
Napięcie jałowe: ok. 3V
Sygnalizacja dźwiękowa dla R<25Ω
Napięcie jałowe: ok. - 1,2V
Zabezpieczenie przeciążeniowe: 250V DC/ACrm
Pomiar temperatury
-20ºC ~ 1000ºC
Ochrona przeciążeniowa: 500mA/690V, bezpiecznik szybki
Sonda: termopara typu K (chromonikiel / krzem-nikiel)
Uwaga: Podana wyżej dokładność nie obejmuje dokładności sondy temp.
Pomiar współczynnika wypełnienia
5% ~ 95% 0,1% 2,5% + 5c
Napięcie wejściowe: 3Vpp ~ 50Vpp
Pasmo częstotliwości: 10Hz ~ 10kHz
Pomiar kąta zwarcia
2 cylindry 0 ~ 180 º
3 cylindry 0 ~ 120 º
4 cylindry 0 ~ 90 º
5 cylindrów 0 ~ 72 º
6 cylindry 0 ~ 60 º
8 cylindrów 0 ~ 45 º 0,1º 2,0% + 5
Zakres prędkości obrotowej silnika: 250RPM ~40kRPM
TACH Pomiar prędkości obrotowej
3 cylindry
4 cylindry
5 cylindrów
6 cylindry
8 cylindrów 250RPM ~ ~ 40000RPM 0,1º 2,0% + 5
Uwaga: silniki 4-suwowe: rzeczywista prędkość obrotowa = odczyt
Silniki 2-suwowe: rzeczywista prędkość obrotowa = ½ odczytu
Pomiar rezystancji wewnętrznej akumulatora samochodowego
Dokładność Sygnał testu
400mΩ 0,1mΩ
4000mΩ 1mΩ
5% +10 ok. 1kHz, 50mA
Uwagi: 1. Nie wolno przeprowadzać testów baterii o napięciu nominalnym
przekraczającym 36V DC
2. Rezystancja każdego z przewodów pomiarowych (z klipsami) powinna
być mniejsza niż 5Ω.
Ochrona na przeciążenie: 500mA/690V, bezpiecznik szybki
ZAPRASZAMY NA NASZE AUKCJE ZAPRASZAMY DO NASZEGO SKLEPU Olsztyn ul. Borowa 1a tel 601 [zasłonięte] 962 GG 36[zasłonięte]537
ZAPRASZAMY NA NASZE AUKCJE
ZAPRASZAMY DO NASZEGO SKLEPU
Olsztyn ul. Borowa 1a
tel 601 [zasłonięte] 962
GG 36[zasłonięte]537