Miernik grubości lakieru MGR11FE. Socjalny, niekosztowny miernik dla amatora. Mierzy grubość powłoki lakieru samochodowego na stali i stali ocynkowanej w zakresie do 1,99 mm z dokładnością do 10 µm. Idealnie nadaje się do sprawdzania samochodów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane. Tester grubości powłoki lakieru posiada duży, czytelny, podświetlany ekran, wbudowaną latarkę LED i sygnalizację dźwiękową ilości warstw. W tym modelu sonda (czujnik) wbudowana jest w obudowę.
Miernik grubości lakieru mierzy grubość warstwy niemetalicznej (lakier, szpachla, plastik, itp.) na podłożu metalicznym (stal, stal ocynkowana). Miernik tak naprawdę mierzy odległość od powierzchni czujnika do powierzchni metalowej. Do wyboru mamy dwie funkcje pomiaru: pomiar ciągły i tryb HOLD, czyli funkcję zamrożenia wyniku pomiaru. Wynik pomiaru jest wyświetlany do czasu zmiany trybu lub do czasu wyłączenia miernika.
Miernik grubości lakieru jest wyposażony w element pomiarowy. Aby dokonać pomiaru należy przyłożyć sondę pomiarową do powierzchni badanej prostopadle lekko dociskając. W niespełna sekundę uzyskamy wynik pomiaru na wyświetlaczu. Badanie należy dokonywać na powierzchni czystej ponieważ, gdy zabrudzenia znajdą się na lakierze wówczas miernik zmierzy grubość lakieru i zabrudzeń.
Badanie (pomiar) pojazdu najlepiej rozpocząć od dachu i następnie na każdym elemencie samochodu dokonać kilka pomiarów (im więcej tym lepiej). Grubość oryginalnego lakieru (powłoki) na samochodzie powinna zawierać się w przedziale 80 µm - 180 µm i na jednym pojeździe może odchylać się do 40% natomiast druga warstwa lakieru to pomiary dwukrotnie wyższe do 400 µm. W przypadku wartości jeszcze wyższych mamy do czynienia ze szpachlą. Gdyby pojawiły się wątpliwości, to prawa strona powinna być pomalowana symetrycznie z lewą strona, jeśli to nie pomoże, należy porównać z drugim takim samym modelem samochodu oraz rocznikiem.
Wraz z miernikiem grubości lakieru w komplecie jest płytka kalibracyjna pokryta folią o grubości 200 µm, dzięki której zawsze będziesz miał pewność, że miernik pracuje prawidłowo. W razie potrzeby jest możliwość prostej kalibracji miernika przez Klienta w celu skorygowania błędu pomiaru. Mierniki lakieru wyłączają się samoistnie w przypadku słabych baterii wówczas na wyświetlaczu miernika pojawi się komunikat „słaba bateria” wtedy należy wymienić baterie na nową. Zapobiega to błędnym pomiarom podczas pracy przy słabym zasilaniu miernika.
Do miernika są dołączone dwie baterie 1,5 V typu AA (LR6) - należy je zainstalować przed rozpoczęciem użytkowania. Baterie wystarczają do 100 godzin pracy.
Poniżej porównanie mierników znajdujących się na naszych pozostałych aukcjach.