Specyfikacja:
o Mierzy grubość powłoki lakieru samochodowego
na stali i stali ocynkowanej
o Zakres pomiaru do 1.1 mm
o Rozdzielczość pomiaru 10 um
o Sonda (czujnik) na przewodzie 80 cm
dzięki czemu pomiar jest szybszy i dokładniejszy
o Pamięć miernika 30 pomiarów
o Tester lakieru posiada podświetlany ekran
o Miernik lakieru zawiera certyfikat CE
* zasilanie bateria alkaliczna 9V 6RL61 lub akumulatorek
Miernik służy do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym (również ocynkowanym) idealnie nadaje się do sprawdzania pojazdów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane. Fabrycznie samochody są lakierowane na grubość 80um-180um w zależności od modelu wiec tak w przypadku wykrycia grubości 180-400um mamy informacje, że auto było w tym miejscu lakierowane powtórnie natomiast w przypadku powyżej 400um mamy informację, że auto było w tym miejscu szpachlowane.
Jak to działa?
Miernik grubości lakieru mierzy grubość warstwy niemetalicznej (lakier, szpachla, plastik, itp.) na podłożu metalicznym (stal, stal ocynkowana, niektóre modele aluminium). Miernik tak naprawdę mierzy odległość od powierzchni czujnika do powierzchni metalowej.
Technika pomiaru
Miernik grubości lakieru jest wyposażony w element pomiarowy. W zależności od wersji jest on umieszczony na obudowie miernika grubości lakieru lub na przewodzie w sondzie. Aby dokonać pomiaru należy przyłożyć element pomiarowy do powierzchni badanej, należy wykonać to prostopadle lekko dociskając. W niespełna sekundę uzyskamy wynik pomiaru na wyświetlaczu. Badanie należy dokonywać na powierzchni czystej z prostego względu gdy zabrudzenia znajdą się na lakierze to miernik zmierzy grubość lakieru i zabrudzeń.
Jak badać samochody?
Badanie pojazdu należy rozpocząć od dachu i następnie na każdym elemencie dokonać kilka pomiarów (im więcej tym lepiej). Grubość oryginalnego lakieru powinna być w przedziale 80um-180um i na jednym pojeździe może odchylać się do 40%. Druga warstwa lakieru to pomiary dwukrotnie wyższe do 400um w przypadku wartości jeszcze wyższych mamy do czynienia ze szpachlą. Gdyby pojawiły się wątpliwości, to prawa strona powinna być pomalowana symetrycznie z lewą strona, jeśli to nie pomoże, należy porównać z drugim takim samym autem