Miernik służy do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu
aluminiowym oraz stalowym (również ocynkowanym)
idealnie nadaje się do sprawdzania pojazdów czy nie były
szpachlowane lub dwukrotnie malowane.
Fabrycznie samochody są lakierowane na grubość 80um-180um w
zależności od modelu wiec tak w przypadku
wykrycia grubości 180-400um mamy informacje, że auto było w tym
miejscu lakierowane powtórnie natomiast
w przypadku powyżej 400um mamy informację, że auto było w tym
miejscu szpachlowane.
Technika pomiaru
Miernik grubości lakieru jest wyposażony w element pomiarowy. Aby
dokonać pomiaru należy przyłożyć element pomiarowy do powierzchni
badanej, należy wykonać to prostopadle lekko dociskając. W niespełna
sekundę uzyskamy wynik pomiaru na wyświetlaczu. Badanie należy
dokonywać na powierzchni czystej z prostego względu gdy zabrudzenia
znajdą się na lakierze to miernik zmierzy grubość lakieru i
zabrudzeń.
Jak badać samochody?
Badanie pojazdu należy rozpocząć od dachu i następnie na każdym
elemencie dokonać kilka pomiarów (im więcej tym lepiej). Grubość
oryginalnego lakieru powinna być w przedziale 80um-180um i na jednym
pojeździe może odchylać się do 40%. Druga warstwa lakieru to pomiary
dwukrotnie wyższe do 400um w przypadku wartości jeszcze wyższych
mamy do czynienia ze szpachlą. Gdyby pojawiły się wątpliwości, to
prawa strona powinna być pomalowana symetrycznie z lewą strona,
jeśli to nie pomoże, należy porównać z drugim takim samym autem.
|